همزمان با دور تازه تجاوز به نوار غزه

صهیونیستها یک مسجد را بمباران کردند

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در تازه ترین حمله خونبار خود علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه که تاکنون بیش از 350 شهید و صدها زخمی برجای گذاشته است، یک مسجد را بمباران کرد.
کد خبر: ۲۲۶۰۴۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاریهای خارجی، سخنگوی ارتش اسراییل، بمباران مسجد را از سوی جنگنده های این رژیم تایید کرده و گفته است که هدف از این اقدام، از میان بردن مبارزانی بود که به مسجد پناه برده بودند.

 

رسانه های غربی تایید کرده اند که اکنون غزه به صحنه خونبارترین و ددمنشانه ترین تهاجم اسراییل به مردم مظلوم فلسطین در طول 41 سال اخیر، پس از جنگ شش روزه اعراب و اسراییل در سال 1967،  تبدیل شده است.

 

بنا به گزارشها، بیشترین میزان شهدا در شهر غزه و نیز، نواحی پرجمعیتی مانند "خان یونس" و "رفح" در جنوب نوار غزه به چشم می خورند.

 

حماس با محکوم کردن شدید قتل عام مردم فلسطین تاکید کرده است که به مقاومت در برابر اشغالگری اسراییل تا آخرین قطره خون ادامه خواهد داد.

 

"فوزی برهوم" سخنگوی حماس با اعلام این مطلب در برابر خبرنگاران در غزه گفت که همه مبارزان ما برای پاسخ به حمام خون اسراییل در حال فراخوانی هستند.

 

از سوی دیگر، ارتش رژیم اشغالگر قدس عصر دیروز سربازان نیروی زمینی اش را به نوار غزه گسیل کرد و "ایهود باراک" وزیر دفاع این رژیم اعلام داشت که تهاجم نظامی اسراییل به نوار غزه، "آسان و کوتاه" نخواهد بود.

 

وی گفت که دستور خواهد داد تا حملات ارتش اسراییل به دیگر نقاط منطقه که لازم باشد، گسترش یابد.

 

باراک گفت:" یک زمان برای آرامش و زمانی دیگر برای جنگ است و اکنون از نظر ما، زمان جنگ و در هم کوبیدن مبارزان فلسطینی فرا رسیده است."

 

این حملات در شرایطی انجام می شود که کشورهای غربی در حال گذراندن تعطیلات کریسمس و آغاز سال نوی میلادی هستند و رژیم صهیونیستی بر این باور است که ددمنشی هایش و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطین، واکنش چندانی را در میان مردم اروپا به دلیل تعطیلات آنها برنخواهد انگیخت. دولتهای غربی نیز که همواره حامی سیاستهای رژیم اسراییل بوده اند،‌از این فرصت استفاده کرده و با عدم اطلاع رسانی در باره رخدادهای غزه، تلاش می کنند مردم کشورهایشان از این جریان چندان مطلع نشوند.

 

 در چنین شرایطی، "ایهود اولمرت" نخست وزیر رژیم صهونیستی تاکید کرده است که حمله به غزه زمان خواهد برد و "هر یک از ما به شکلی که بتوانیم ماموریت خود را کامل کنیم، باید صبور باشیم."

 

این اظهارات در حالی مطرح می شود که فرماندهان نظامی اسراییل تا پیش از حمله گسترده دیروز، از احتمال انجام عملیاتی محدود در نوار غزه سخن می گفتند.

 

سران رژیم اشغالگر قدس در توجیه حملات خود به غزه که تاکنون بیش از 350 شهید و یکهزار زخمی برجای گذاشته است، می گویند که این عملیات به منظور توقف موشک پرانی رزمندگان فلسطینی به شهرکهای صهیونیست نشین صورت می گیرد، حال آنکه موشکهای فلسطینی تا روز گذشته هیچ قربانی در اسراییل برجای نگذاشته بود. از سوی دیگر، اغلب قربانیان حملات رژیم صهیونیستی، زنان، مردان و کودکان بی دفاع فلسطینی در غزه هستند که پیش از این، ماهها به دلیل تحریم نوار غزه و مسدودشدن گذرگاهها از سوی اسراییل، با گرسنگی، تاریکی و کمبود مواد غذایی و دارویی دست و پنجه نرم می کردند.

 

هنوز مشخص نیست که در میان شهدای حمله اسراییل، کسی از مقامهای حماس وجود داشته باشد. با این حال، "محمد عوده" مسئول جنبش الفتح برای امریکای لاتین به خبرگزاری افه گفت که در میان قربانیان، پیکر "توفیق جابر" مسئول پلیس حماس در نوار غزه دیده شده است.

 

واکنش متقابل حماس

 

در همین حال، "خالد مشعل" از رهبران بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "الجزیره"،  از هواداران این جنبش خواست برای آغاز انتفاضه ای جدید علیه اسراییل آماده شوند.

 

"اسماعیل هنیه" رهبر حماس و نخست وزیر منتخب مردم فلسطین نیز تاکید کرده است:"ما هرگز خاک خود را ترک نمی کنیم، پرچمهای سفید تسلیم را به اهتزاز در نمی آوریم و در برابر هیچکس جز خدا تسلیم نمی شویم."

 

وی افزود:"صهیونیستها  شاید بتوانند افراد بیشتری را از ما شهید یا زخمی کنند اما بدانند هرگز نخواهند توانست اراده مردم ما را بشکنند و غزه هرگز تسلیم نخواهد شد."

 

بنا بر تازه ترین گزارشها، در واکنش به اقدامات ددمنشانه اسراییل، رزمندگان فلسطینی اقدام به واکنش متقابل و  پرتاب موشک به سوی سرزمینهای اشغالی کرده اند که در نتیجه آن، تاکنون یک صهیونیست در منطقه "نتیوت" به قتل رسیده و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

 

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در مناطق نزدیک به نوار غزه  حالت آماده باش اعلام کرده است.

 

از سوی دیگر، مصر روز شنبه گذرگاه مرزی رفح را در نوار غزه برای اجازه دادن به ورود کمکهای انسانی و دارویی به زخمیان بمباران گسترده اسراییل گشود.

 

همزمان با آن، ایرنا – خبرگزاری رسمی ایران- به نقل از منابع آگاه گزارش داد که جنایت صهیونیستها در غزه  با هماهنگی سه کشور عربی و به منظور سرنگونی دولت مردمی حماس در نوار غزه صورت گرفته است.

 

اهداف حملات اسراییل

 

حملات هوایی ارتش اسراییل  که روز گذشته با شلیک 180 موشک به یکصد ساختمان در غزه انجام شد،  منجر به شهادت 270 نفر  شده بود و بنا بر تازه ترین گزارشها، امروز دور تازه این حملات تاکنون بیش از 65 شهید دیگر برجای گذاشته است.

 

یک مسجد، ساختمان وزارتخانه های دولت حماس، پاسگاههای پلیس، مراکز نظامی و دروازه شهر از جمله نقاطی بوده است که هدف بمباران جنگنده های اف – 16 رژیم اشغالگر قدس در غزه قرار گرفته است.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه،‌ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز سه فروند موشک به ساختمان اصلی سرویس‌های امنیتی حماس در نوار غزه که "مقر گردان‌ها" نام دارد و بزرگترین مقر امنیتی حماس بود، شلیک کردند.

دود شدیدی سراسر شهر غزه را فرا گرفته و آمبولانس‌‌ها برای نجات قربانیان احتمالی این حمله به مکان بمباران اعزام شده اند.

مقر شبکه تلویزیونی "الاقصی" وابسته به حماس نیز در حملات امروز یکشنبه رژیم صهیونیستی بمباران شده و فعالیت آن در پخش برنامه متوقف شد.

صدای چندین انفجار نزدیک گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه شنیده شد، به گزارش شبکه الجزیره ساختمان استانداری شهر رفح هم در موج حملات جنگنده های اسرائیلی به نوار غزه هدف قرار گرفت.

همچنین در پی آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به وسط شهر غره، مجتمع وزارتخانه‌های فلسطین مورد هدف قرار گرفت.

 محمدرضا نادری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها