تصویر کوتاه

نمایش نخستین تصاویر سینمای ایران

جام‌جم: بازدید‌کنندگان از موزه سینما می‌توانند به تماشای نخستین تصاویر سینمای ایران بنشینند که حدود 100 سال پیش تهیه شده است. به گزارش روابط عمومی موزه سینما این تصاویر از جمله مستند‌های اولیه میرزا ابراهیم خان عکاسباشی نخستین تصویربردار ایرانی، دختر لر و حاجی آقا آکتور سینما در سالنی که شبیه نخستین سالن‌های سینما در ایران و با صندلی‌های چوبی بازسازی شده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۲۳۷۲۰

حضور چند بازیگر در «تهران 1500»

فـارس: مـحمدرضا شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی و حسام نواب صفوی به بازیگران پروژه انیمیشن تهران 1500 پیوستند. محمدهادی منبتی مدیر توسعه تصویر شهر و مدیر این پروژه در این باره  گفت: محمدرضا شریفی نیا، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی و حسام نواب صفوی برای همکاری در این پروژه قرارداد بسته‌اند و کار عکاسی برای مدل‌سازی آنها شروع شده است. وی ادامه داد: از مجموع 8 بازیگری که در این پروژه همکاری می‌کنند 2‌بازیگر باقی مانده که تا آخر هفته قطعیت پیدا می‌کند و فهرست بازیگران کامل می‌شود.

«اسیدپاشی» موضوع یک فیلم شد

جام‌جم: فیلم مستند «نگاه من تا کجا» روی میز تدوین قرار گرفت.این مستند 60 دقیقه‌ای به زندگی دختری جوان به نام آمنه بهرامی می‌پردازد که 12 آبان ماه 83 پس از پاسخ منفی دادن به جوان هم‌دانشگاهی‌اش از سوی او مورد اسیدپاشی قرار می‌گیرد و برای همیشه نابینامی‌شود که در ادامه عامل حادثه پس از محاکمه در دادگاه به کور شدن از هر 2 چشم با اسید محکوم شد.تهیه‌کنندگی این فیلم مستند را معصومه ملکی و کارگردانی آن را دلاور دوستانیان بر عهده داشته است.مراحل تصویربرداری این فیلم مستند به پایان رسیده و تدوین آن از سوی افسانه موسوی آغاز شده است.

پایان بازبینی آثار بخش «ویدئو ــ سینما»ی جشنواره فیلم فجر

جام‌جم: مسعود احمدیان، مدیر امور جشنواره‌های بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد: کار بازبینی آثار بخش ویدئو - سینما( مسابقه آثار ویدئویی بلند) جشنواره فیلم فجر به پایان رسید.به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، وی تصریح کرد: این هیات انتخاب در طول یک ماه گذشته  88فیلم بلند ویدئویی رسیده به دبیرخانه جشنواره را بازبینی کرد.

نقد سینمای دهه 60 در دانشکده صداوسیما

جام‌جم: به همت واحد تولید دانشجویی دانشکده صداوسیما 11 فیلم سینمایی سینمای ایران که در دهه 60 تولید و ساخته شده‌اند، با حضور عوامل و دست‌اندرکاران فیلم‌ها در دانشکده صداوسیما مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

حـسن زریابی ، معاونت آموزش و پژوهش مدیرتولید دانشجویی دانشکده صداوسیما بااعلام این خبر گفت: در این برنامه، فیلم‌هایی از کارگردانان صاحب نام کشور  مخملباف، حـاتـمـی‌کـیـا، نـادری، جعفری جوزانی،  حاتمی، کیارستمی، مهرجویی، عیاری، بیضایی، تقوایی و کیمیایی برای دانشجویان پخش و سپس  نقد و بررسی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها