معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر شکست آمریکا در لبنان، سوریه و ایران گفت: جرج بوش جنایتکار جنگی بین‌المللی و نخستین تروریست از نظر مردم است که به همراه دولت خود در خاورمیانه شکست خورده است.
کد خبر: ۲۲۱۵۴۲
به گزارش خبرگزاری فارس، شیخ "نعیم قاسم" که در مراسم سالن "الزهراء" (س) در جنوب بیروت سخن می‌گفت، با تأکید بر اینکه لبنان دیگر عرصه‌ای برای (بازی گردانی) دیگران نیست بلکه میهن ما است و هرگز به کسی اجازه نمی‌دهیم که در آن بازی کند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها گمان می‌کردند که با مداخله فراوان خود می‌توانند معادله در لبنان را تغییر دهند و همه تلاش خود را از قطعنامه 1559تا جنگ علیه لبنان، ترورهای صورت گرفته و حمایت از دولت نامشروع سابق بکار بستند اما نتیجه چه شد؟

وی افزود: آمریکا ناامید بیرون آمد و امروز می‌تواند دسته گلی را برای تسلیت به خاطر سه سال تلاش شکست خورده خود در لبنان دریافت کند و مقاومت و گروه‌های طرفدار دولت وحدت ملی در لبنان می‌توانند سربلند بگویند که آمریکا را در لبنان به خاطر لبنان شکست دادند و به پیروزی رسیدند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: آمریکا درصدد بود که از لبنان به عنوان دروازه‌ای برای اجرای خود استفاده کند و برخی در داخل لبنان گمان می‌کردند که می‌توان از این طرح استفاده کرد و امروز به آنها می‌گویم که اگر درباره آنچه برای آمریکا و حامیان آن در طول سه سال اخیر روی داد، فکر نکنید و از آن عبرت نگیرید، این امر زیان بزرگی خواهد بود و جای بسی شجاعت خواهد بود که یکی از شما بایستد و بگوید: این مرحله سپری شد و ما باید در مرحله آینده بازنگری کنیم و مطمئن باشید که ما دست همکاری به شما برای آبادانی لبنان با یکدیگر می‌دهیم و نمی‌خواهیم که لبنان تنها برای ما باشد بلکه می خواهیم که لبنان برای همگان باشد.

نعیم قاسم گفت: مقاومت در لبنان علیه رژیم صهیونیستی است اما در داخل لبنان، ما حاضر به رقابت انتخاباتی و مردمی هستیم و این انتخابات برگزار خواهد شد و مردم گزینه خود را انتخاب خواهند کرد و آنها مطمئن هستند که پیروز خواهند شد و ما نیز مطمئن هستیم که پیروز خواهیم شد و این امر برای موفقیت انتخابات پارلمانی مهم است و صندوق انتخابات نتیجه را مشخص خواهد داد.

وی ابراز عقیده کرد: همه رویدادهای صورت گرفته بعد از پیروزی عظیم تابستان سال 2006 میلادی در واقع نتیجه این پیروزی بود، درغیر این صورت چهره لبنان متفاوت از امروز بود و پیام توافقنامه دوحه در واقع اعلام شکست سیاسی نهایی طرح آمریکا به دنبال شکست نظامی و سیاسی طرح رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه بود.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: آمریکا در لبنان، عراق، سوریه، ایران و نظایر آن شکست خورد و این آمریکا است که "جرج بوش" رئیس جمهوری منفور آن می‌گوید که ناکامی سازمان اطلاعاتی در عراق برای دولت آمریکا مایه پشیمانی است و بوش بعد از یورش به عراق، کشتن و زخمی کردن صدها هزار نفر، انعکاس اشغالگری آمریکا در عراق بر کل منطقه و هزینه‌های اقتصادی و سیاسی پرداخته شده می‌ایستند تا بگوید من پشیمانم.

وی درسخنان خود پیشنهاد داد که اگر برخی از حقوقدانان می‌توانند، زمینه‌ای را برای محاکمه بوش و سپردن وی به چنگال عدالت فراهم کنند اما از نظر ما، بوش جنایتکار جنگی بین‌المللی و نخستین تروریست در نظر همه مردم و همه کسانی است که به مسئله عادلانه خویش اعتقاد راسخ دارند.

شیخ نعیم قاسم گفت: این خبر را شنیدید که بیش از یکصد کشور جهان برای امضای توافقنامه ممنوعیت استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در اسلو گردهم آمدند اما آمریکا و رژیم صهیونیستی با آن مخالف هستند و آمریکا در توجیه مخالفت خود می‌گوید واشنگتن نمی‌خواهد این توافقنامه را امضا کند زیرا این اسلحه را ضروری می‌داند که این یکی از جنایات‌های بزرگ است و آمریکا به تنهایی حدود یک میلیارد بمب خوشه‌ای در انبارهای خود دارد و آمریکا این سلاح را به رژیم صهیونیستی می‌دهد.

وی تاکید کرد: ما شرافتمندانه مقاومت خواهیم کرد و دیکته‌های آمریکا را نخواهیم پذیرفت و وجهه مقاومت در قلب‌های دوستداران آن خوب و شریف است.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود سفر ژنرال "میشل عون" رئیس جریان ملی آزاد لبنان به سوریه را تاریخی توصیف کرد و گفت: این سفر درها برای برچیدن موانع ساختگی میان ملت‌های لبنان و سوریه باز می‌کند و ما گزینه ژنرال عون را گزینه‌ای استرات‍ژیک و نه صرفا سفری عادی و معمولی می‌دانیم که راهی را هموار می‌کند که بر تغییر ائتلاف‌ها و نشانه‌های قدرت در منطقه و همچنین ساختن آینده لبنان تاثیر خواهد گذاشت.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه ژنرال عون از جایگاه یک رهبر مسیحی ملی به سوریه سفر کرد، از ژنرال "میشل سلیمان" رئیس جمهوری لبنان تقدیر کرد و گفت که وی با سفر ویژه خود به سوریه روابط میان دو کشور را بهبود بخشید.

وی همچنین از ژنرال "ژان قهوه‌چی" فرمانده ارتش لبنان تقدیر کرد که از عقیده ارتش مقاوم در برابر رژیم صهیونیستی حفاظت و ماموریت ارتش را در حفاظت از صلح داخلی و دفاع از لبنان تعیین کرد و به سوریه رفت تا با برادران سوری در راستای منافع لبنان و صلح داخلی این کشور و دفاع از آن در برابر رژیم صهیونیستی همکاری کند که این امر عظیم و مهم است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها