سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: طرح‌های جدید امنیت اجتماعی به زودی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۱۶۸۰۲

به گزارش فارس ، سردار رادان بعد از ظهر امروز در همایش «دانش‌آموز، پلیس و امنیت اجتماعی» در شهرکرد افزود: در حال حاضر مطالبات و انتظارات جدید مردم از این طرح در دست مطالعه و بررسی است و به موقع به این مطالبات به حق مردم براساس روش‌های علمی پاسخ داده می‌شود.

وی با اشاره به رویکردهای پلیس درباره طرح امنیت اجتماعی، از پژوهش‌محوری به عنوان یکی از مهم‌ترین این رویکردها یاد کرد و گفت: تمام یافته‌ها و حتی برخوردهای صورت گرفته در این طرح براساس پژوهش‌های علمی استوار است و به همین دلیل نیز به اعتراضات صورت گرفته به سرعت و براساس دلایل علمی پاسخ داده شد.

رادان گفت: با اجرای این طرح که از اردیبهشت ماه سال 86 در تهران و در استان‌ها دیگر به فراخور خواست و نیازهای هر منطقه به صورت مستمر به اجرا درآمد، شاهد ارزیابی خوبی از روند ارتقای طرح امنیت اجتماعی در کشور بودیم.

به گفته وی بد پوششی، معرفی فرهنگ بیگانه و گروه‌های خرافی و شیطان‌پرست، برخورد با مزاحمان نوامیس مردم، اراذل و اوباش و مواد فروشان و تقویت امنیت تفرجگاه‌ها و دستگیری سارقان خرد از جمله موضوعات پیگیری شده در طرح امنیت اجتماعی است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی افزود: ایجاد احساس امنیت اجتماعی، بالا رفتن اعتماد مردم نسبت به دستگاه‌های امنیتی، سیاسی و قضایی، رعایت مناسبات توسط آنها و کاهش مزاحمت‌های نوامیس از مهم‌ترین نتایج قابل مشاهده اجرای این طرح در کشور بود.

وی تصریح کرد: در بحث مزاحمت‌های نوامیس کاهش نزدیک به 80 درصدی را در بررسی‌های آماری خود شاهد بودیم.

رادان همچنین در این همایش با اشاره به جمعیت گسترده دانش‌آموزی کشور، از موضوع دانش‌آموز و کارکردهای آنها برای پلیس، به عنوان مقوله‌ای بسیار مهم برای پلیس یاد کرد و افزود: همه مدیران می‌توانند از دانش‌آموزان به عنوان یک میزان الحراره در برنامه‌های خود استفاده کرده و به نتایج بسیار مطلوبی برسند.

وی دانش‌آموزان را نقطه مناسب برای مرجعیت، فرهنگسازی، نهادینه‌سازی و انسجام‌بخشی‌ برنامه‌ها و اهداف مسئولان و مدیران کشور عنوان کرد و گفت: امروزه دانش‌آموز می‌تواند برای تمام مسئولان نقش کاربردی داشته و مرکز جامعه‌پذیر کردن شود.

رادان با تاکید بر تاثیر مستقیم و موثر دانش‌آموزان بر محیط خانواده، افزود: وجود 8 میلیون همیار پلیس در کشور توانسته نیروی انتظامی را در پیشبرد اهداف خود در زمینه‌هایی که از ابزار و امکانات انتظامی کاری ساخته نیست، یاری کند.

رادان تصریح کرد: این تجربیات و شواهد گواهی می‌دهد که در حال حاضر دانش‌آموزان می‌توانند عامل پیوند پلیس و خانواده‌ها باشند.

وی با اشاره به وجود کارکرد انتظامی و اطلاع‌رسانی در دانش‌آموزان گفت: تا‌کنون دانش‌آموزان با بهره‌گیری از این کارکردها کمک بزرگی به پلیس کرده و نتایج خوبی را برای جامعه به ارمغان آورده‌اند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اضافه کرد: به همین اندازه که ما از این نقش و تاثیر‌گذاری قشر دانش‌آموز خود اطلاع داریم، دشمنان اسلام نیز آگاهی داشته و برای استفاده از این نکات در راستای پیشبرد اهداف خود برنامه‌ریزی‌های جدی کرده و می‌کنند.

به گفته وی، این مسئله مهم هوشیاری خانواده‌ها و مسئولان استانی و کشوری را طلب می‌کند.

رادان همچنین حجم بالای مقالات ارائه شده و حضور فرهیختگان در این همایش را نشانی از وجود نگرش علمی خاص در استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها