حالا لیگ تیم شکست‌ناپذیر ندارد

بازگشت پرسپولیس با یک پیروزی ارزشمند

گروه ورزش: پس از 2 هفته ناکامی، پیروزی بر تنها تیم بدون شکست لیگ برتر، شیرین‌ترین ‌اتفاق برای پرسپولیس بود. افشین قطبی که طی روزهای اخیر بشدت زیرفشار قرار داشت، در این بازی همچون بازی با فولاد تیمش را با یک مهاجم به میدان فرستاد، اما تفاوت این تیم با تیمی که 3 گل در اهواز خورد یک کریم باقری باانگیزه بود.
کد خبر: ۲۱۱۶۲۶

قرمزها از همان ابتدا برتری‌شان را به حریف دیکته کردند و مزد این برتری را هم در دقیقه 24 با گل علی کریمی گرفتند. این گل 4 دقیقه پس از ورود سرمربی تیم ملی به ورزشگاه آزادی زده شد تا علی دایی بهترین زمان را برای آشتی با این بازیکن انتخاب کرده باشد. پرسپولیس که اشتهای سیری‌ناپذیری برای رسیدن به گل داشت، در دقیقه 39 با پاس هنرمندانه ایوان پتروویچ و ضربه سر کریم باقری برای دومین بار ورزشگاه را غرق در شادی کرد تا مراسم آشتی‌کنان دایی و کریمی در فضایی بدون استرس در رختکن برگزار شود.

نیمه دوم با فشار شاگردان محمد عباسی آغاز شد، اما حالا نوبت مهدی واعظی بود تا در درون چارچوب دروازه خودنمایی کند. واعظی که خیلی‌ها نبود او را دلیل شکست پرسپولیس در اهواز عنوان کرده بودند، در این بازی توانایی‌هایش را ثابت کرد و چندین بار مانع از گلزنی مهاجمان برق شیراز شد. با این حال برقی‌ها در دقیقه 73 روی پاس زیبای مهدی شیری و ضربه کم‌نقص مسعود نظرزاده به گل اول رسیدند.

استرس روی سکوهای ورزشگاه آزادی فقط 4 دقیقه دوام آورد، چراکه 2 تعویض افشین قطبی به داد او و تیمش رسید. در دقیقه 76 محمد منصوری  روی پاس نیکبخت و نفوذ به محوطه جریمه در صحنه‌ای مشکوک توسط مدافعان حریف متوقف شد تا یدالله ‌جهانبازی به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد. یک دقیقه بعد هم علیرضا واحدی‌نیکبخت که به جای دیکارمو وارد زمین شده بود، این پنالتی را تبدیل به گل سوم پرسپولیس کرد تا دیگر لیگ هشتم تیم شکست‌ناپذیر نداشته باشد.

پرسپولیس برای فرار از بحران، به این پیروزی نیاز داشت و حالا با روحیه‌ای مضاعف رقابت‌های لیگ را دنبال می‌کند. آنها که همچون استقلال با 18 امتیاز در فاصله 6 امتیازی صدر جدول قرار دارند، از همین امروز به فکر بازی حساس یکشنبه آینده مقابل سپاهان هستند؛ دیداری که همچون آخرین بازی فصل گذشته لیگ برتر به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود تا برای تمام هواداران قرمزپوش یادآور خاطره شیرین قهرمانی باشد.

پیشتازی پیکان‌

انگار همین دیروز بود که مدیرعامل باشگاه پیکان دنبال یک ناکامی از تیمش می‌گشت تا علی اصغر مدیرروستا را از سمت مربیگری این تیم برکنار کند.حالا حدود یک ماه از آن ماجرا می‌گذرد و پیکان با همان مدیرروستا بهترین تیم لیگ است. آنها دیروز هم شاهکار کردند و با درهم کوبیدن سپاهان در اصفهان نشان دادند انگیزه‌های زیادی برای آقایی در لیگ برتر دارند.

پیکان درحالی‌که با یک گل از میزبان خود عقب بود، ابتدا 2 بر یک از سپاهان پیش افتاد و پس از دریافت گل تساوی، 2 بار دیگر دروازه سپاهان را گشود تا با این برتری پرگل، بار دیگر به صدر جدول لیگ برتر بازگردد. از هم‌اکنون می‌توان حدس زد بازی دوشنبه هفته آینده استقلال و پیکان در ورزشگاه آزادی چه هیجان و جذابیتی خواهد داشت.

تابلوی لیگ برتر

* سپاهان 2 - پیکان 4

گل‌ها: احمد جمشیدیان ( 23 و 67) برای سپاهان و محمد رضا طهماسبی (49-پنالتی)، ایمان حیدری (49 و 76) و سیدمهدی سیدصالحی (95) برای پیکان‌
اخراج: فرشاد بهادرانی (56) از سپاهان‌

* داماش گیلان صفر -  فولاد خوزستان یک‌

گل: سعید رمضانی (87)

* مس کرمان یک - سایپا یک‌

گل‌ها: ادینهو (6) برای مس و عیسی ترائوره (65) برای سایپا

* پرسپولیس3 - برق شیرازیک‌

گل‌ها: علی کریمی(24)،کریم باقری(39) و علیرضا  واحدی نیکبخت (77) برای پرسپولیس ومسعود نظر زاده (73) برای برق‌

علی دایی: با کریمی قهر نبودم!

 علی دایی که دیروز با حضور در ورزشگاه آزادی دیدار پرسپولیس و برق شیراز را از نزدیک تماشا کرد، در بین دو نیمه راهی رختکن تیم پرسپولیس شد و دقایقی با علی کریمی به گفتگو پرداخت. دایی پس از این اتفاق در گفتگو با خبرنگاران در مورد آشتی با علی کریمی گفت: من با کریمی قهر نبودم که حالا بخواهیم با هم آشتی کنیم.

دایی که در محاصره خبرنگاران قرار گرفته بود در پاسخ به این پرسش که آیا پس از این مراسم از علی کریمی برای حضور در تیم ملی دعوت خواهد کرد، سکوت کرد و از خبرنگاران خواست در این مورد سوالی نکنند.  اما علی کریمی بار دیگر تصریح کرد به تیم ملی باز نمی‌گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها