جام‌جم آنلاین: گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان حمایت مشروط خود را از مذاکره گروه‌های قبایلی با دولت حامد کرزای، رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری پژواک افغانستان، به ظاهر مذاکرات دولت افغانستان با شورشیان افغان از جمله گروه طالبان با میانجیگری عربستان‌سعودی همچنان ادامه دارد.قیوم کرزای، برادر رئیس‌جمهور و عضو پیشین ولسی جرگه، پارلمان افغانستان با وجود سکوت دولت افغانستان اعلام کرده او در مذاکرات یاد شده حضور داشته است.
کد خبر: ۲۰۹۸۹۹

تکذیب تعیین جانشین برای نصرالله‌

جام‌جم آنلاین: حزب‌الله لبنان خبر تعیین شیخ هاشم صفی‌الدین، مسوول اجرایی حزب‌الله لبنان را به عنوان جانشین سید حسن‌نصرالله، دبیرکل این جنبش در صورت ترور وی تکذیب کرد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط، روابط عمومی حزب‌الله لبنان روز گذشته شایعه تعیین جانشینی ‌نصرالله را رد کرد.

روزنامه ایتالیایی کوریرا دلاسرا برای اولین بار این خبر را منتشر و اعلام کرده بود در صورتی که رژیم‌صهیونیستی نصرالله را ترور کند، صفی‌الدین جانشین وی می‌شود.

کمک بوش به گرجستان‌

جام‌جم آنلاین: جورج بوش، رئیس‌جمهور آمریکا در بودجه نظامی سال 2009 میلادی این کشور مبالغی را برای کمک به بازسازی گرجستان اختصاص داده است.

به گزارش روزنامه روسی ایزوستیا، در متن سند بودجه 2009 تصریح شده مجموع کل خدمات ارائه شده در این زمینه نباید از 50 میلیون دلار تجاوز کند.

بودجه نظامی ایالات‌متحده در سال 2009 بالغ بر 600 میلیارد دلار است که در مقایسه با سال 2001، یعنی نخستین سال ریاست‌جمهوری بوش 74 درصد افزایش نشان می‌دهد.

اهمال در بازداشت ایمن‌الظواهری‌

جام‌جم آنلاین: ایمن‌الظواهری، مرد شماره2 القاعده با وجود افشای مخفیگاهش در چند مورد به‌دلیل اهمال نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان تاکنون در چند مرحله از مهلکه گریخته است.

به گزارش روزنامه افغان چراغ، 13 سپتامبر امسال یکی از شبکه‌های وابسته به سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) از محل اختفای ایمن‌الظواهری در منطقه قبایلی سوات پاکستان مطلع شد.

به نوشته چراغ، با وجود ارسال مختصات محل اختفای بن‌لادن برای تیم‌های عملیاتی FBI در پاکستان، هیچ اقدامی برای دستگیری وی به عمل نیامد.

پیروزی هارپر

جام‌جم آنلاین: استفن هارپر، نخست‌وزیر کانادا توانست در انتخابات پارلمانی روز سه شنبه با وجود مشکلات ناشی از بحران مالی جهانی به همراه حزب محافظه‌کارش به پیروزی برسد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هارپر و حزبش در این انتخابات سراسری  از سد استفن دیون، رقیب لیبرالش گذشتند اما موفق به کسب اکثریت پارلمانی نشدند.محافظه‌کاران توانستند در این انتخابات 143 کرسی از 308 کرسی پارلمان را بدست آورند که در برابر 127 کرسی این حزب در پارلمان قبلی یک پیروزی خوب به شمار می‌رود.

نگاه مشرف‌

جام‌جم آنلاین: پرویز مشرف، رئیس‌جمهور پیشین پاکستان ادامه سیاست‌های دولتش در مبارزه با تروریسم از سوی آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور جدید را تصمیمی درست دانست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مشرف در مراسمی به افتخار افسران بازنشسته در خانه ارتش در راولپندی گفت: استراتژی ما علیه تروریسم با دقت ترسیم شده بود.وی در این نشست که اشفق کیانی، فرمانده کل ارتش پاکستان هم در آن حضور داشت، افزود: نمی‌توان امنیت ملی را تضمین کرد مگر این‌که تروریسم ریشه کن شود.

ماه‌های دشوار در افغانستان‌

جام‌جم آنلاین: کای آیده،‌ فرستاده ویژه سازمان ملل به افغانستان هشدار داد نباید همانند سال‌های گذشته انتظار کاهش حملات افراطیون طالبان و القاعده در زمستان امسال را داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آیده با ارائه گزارشی به شورای امنیت در خصوص تازه‌ترین تحولات این کشور جنگ زده، احتمال وخیم‌تر شدن اوضاع در چند ماه آینده را تایید کرد.وی بهبود روابط بین افغانستان و پاکستان، ترمیم کابینه افغانستان، انتصاب یک وزیر کشور متعهد به سرکوب فساد و کاهش 19 درصدی کشت خشخاش را تحولاتی مثبت خوانده است.

انتقاد شدید قریع از عباس‌

جام‌جم آنلاین: احمد قریع، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطینی از روند مذاکرات محمود عباس، رئیس این تشکیلات با رژیم‌صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش روزنامه القدس‌العربی-  چاپ لندن - قریع گفت: شعار «مذاکرات تنها گزینه راهبردی ماست» که عباس پیوسته آن را سر داده یک اشتباه سیاسی آشکار است. وی تاکید کرد که گزینه‌های راهبردی ملت فلسطین باید متعدد و تنها به مذاکره آن هم به صورت فعلی و در چارچوب کنونی آن ختم نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها