جلیلی در نامه‌ای به سولانا:

فشار راهگشا نیست، استدلال بیاورید

سعید جلیلی ، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و دبیر این شورا با ارسال نامه ای برای خاویر سولانا نماینده عالی اتحادیه اروپا درسیاست خارجی و نماینده شش کشور تصریح کرد: در روند مذاکره فشار به جای استدلال راهگشا نخواهد بود.
کد خبر: ۲۰۶۸۶۷

به گزارش ایرنا ، روابط عمومی دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: دکتر جلیلی در نامه خود به سولانا که عصر امروز توسط علی اصغر خاجی سفیر ایران در بروکسل تحویل سولانا شد ، تاکید کرده است: فقدان تمدن گفتگو ، برخی قدرت ها را به تکیه بر اهرم های فشار به جای استدلال و منطق کشانده است.

در این نامه با بیان رویکرد سازنده ایران در تعامل با آژانس و شش کشور تاکید شده است: برای جامعه جهانی جالب است که در روند گفتگو، آنگاه که سئوالی منطقی طرح می شود ، طرف گفتگو به جای ارائه پاسخ از ابزار فشار استفاده می کند.

جلیلی تاکید کرده است: این رفتار غیر منطقی در قضاوت جامعه جهانی گواه نداشتن پاسخ روشن به پرسش های اصولی جمهوری اسلامی ایران است.

در نامه مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران با اشاره به بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران به شش کشور آمده است: پیشنهاد ایران برای خلع سلاح و عدم اشاعه خوشایند قدرت هایی که سال ها در جهت تولید و انباشت سلاح هسته ای عمل کرده اند نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به رفتار غیر منطقی برخی کشورها تاکید کرده است فقدان تمدن گفتگو ، برخی قدرت ها را به تکیه بر اهرم های فشار به جای استدلال کشانده است.

نامه دو صفحه ای دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به سولانا از طریق سفرای ایران به وزرای خارجه روسیه ، چین ، فرانسه ، آلمان ، انگلیس و از طریق سفیر سوئیس در تهران به آمریکا نیز تحویل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها