دزدان سومالیایی‌درمحاصره‌‌ناو آمریکایی

راهزنان دریایی سومالیایی که یک کشتی اوکراینی حامل 33 دستگاه تانک تی – 72 را ربوده اند توسط یک ناو شکن آمریکایی مشاهده شده و این کشتی که در بندر هوبیو در سومالی لنگر انداخته به محاصره درآمده است.
کد خبر: ۲۰۵۴۱۰

به گزارش بی بی سی ، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفت: کشتی اوکراینی به نام ام وی فینا که حامل 33 دستگاه تانک تی – 72 برای ارتش کنیا بود و پنجشنبه گذشته در سواحل سومالی توسط راهزنان ربوده شد ، اکنون در بندر هوبیو لنگر انداخته و ناو شکن یو اس اس هاوارد آن را مشاهده کرده است.

او افزود : مردی که به عنوان کاپیتان کشتی توسط راهزنان معرفی شده  به وسیله تلفن ماهواره ای با ناو یو اس اس هاوارد تماس گرفت و گفت راهزنان برای تحویل محموله کشتی تقاضای 35 میلیون دلار باج کرده اند.

این سخنگو گفت: راهزنان سپس مبلغ باج را تا 5 میلیون دلار کاهش دادند. در عین حال ، آنها گفته اند ، ملوانی که درگذشته تابعیت روسیه را داشت. اما سایر خدمه سالم هستند.

ستوان ناتان کریستنسن ، سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا گفت: ناو شکن یو اس اس هاوارد هم اکنون در فاصله 8 کیلومتری کشتی ربوده شده اوکراینی مستقر شده است اما از ابراز اینکه هدف بعدی چیست و آیا به راهزنان حمله خواهد شد یا خیر خودداری کرد.

به گفته وزارت امور خارجه اوکراین ، کشتی ام وی فینا زیر پرچم بلیز و با 21 خدمه و محموله 33 تانک تی - 72 عازم بندر مومباسا کنیا بود که توسط راهزنان ربوده شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها