جام‌جم آنلاین: اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر برکنار شده دولت مردمی فلسطین دیروز تاکید کرد فلسطینیان هرگز از ذره‌ای از خاک خود، قدس و حق بازگشت آوارگان و آزادی اسرا کوتاه نمی‌آیند. به گزارش روزنامه فلسطینی قدس، هنیه طی سخنانی در مراسم افطاری انجمن خیریه اسلامی در هتل بین‌المللی الحلو گفت: صهیونیست‌ها آگاه باشد که ما حقوق‌مان کوتاه نمی‌آییم. وی افزود: دولت جورج بوش، رئیس‌جمهور آمریکا تا چند ماه دیگر بساط خود را جمع می‌کند و قضیه فلسطین و مردم فلسطین باقی می‌ماند.
کد خبر: ۲۰۴۸۳۵

تکرار موضع زرداری‌

جام‌جم آنلاین: آصف‌علی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان دیروز با تکرار مخالفتش با دخالت آمریکا در مناطق قبائلی کشورش تصریح کرد فقط سربازان پاکستانی مجاز به انجام عملیات در خاک کشور هستند.

زرداری در مصاحبه با شبکه خبری ABC آمریکا گفت: پاکستان به مبارزه با تروریسم پایبند است اما فقط سربازان پاکستانی مجاز به انجام عملیات در خاک این کشور هستند.

وی افزود: نیروهای بیگانه با ورود به خاک پاکستان منشور سازمان ملل را نقض می‌کنند و تروریست‌ها در پاکستان دموکراسی را به چالش می‌کشند.

نیاز آمریکا به همکاری با روسیه‌

جام‌جم آنلاین: مایکل مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز گذشته خواستار ادامه همکاری این کشور با روسیه با وجود اختلافات مسکو و واشنگتن به دنبال مناقشه گرجستان شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مولن در لس‌آنجلس گفت: به عقیده من، ما مجبوریم با روسیه همکاری داشته باشیم وعقیده‌ای به این امر ندارم که باید تعامل با روسیه در زمینه نظامی را قطع کنیم.

 این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دنبال وقوع بحران قفقاز اعلام کرده بود همه جنبه‌های روابط خود با روسیه را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

اختلافات عراق و آمریکا

جام‌جم آنلاین: طارق ‌الهاشمی، معاون رئیس‌جمهور عراق با ریشه‌ای و اساسی خواندن اختلافات با واشنگتن درباره امضای توافقنامه امنیتی تاکید کرد واشنگتن پیش‌نویس جدیدی به بغداد ارائه نکرده است.

هاشمی در گفتگو با خبرگزاری اصوات‌العراق گفت: عراق خواستار امضای توافقنامه‌ای است که منافع این کشور را تامین کرده و به کرامت مردم عراق و تمامیت ارضی کشورهای همسایه احترام بگذارد. وی افزود:  ما خواهان حفظ منافع عراق هستیم در حالی که طرف آمریکایی می‌خواهد از این موضع عقب‌نشینی کنیم.

جایزه برای ترور قنطار

جام‌جم آنلاین: سمیر قنطار، قدیمی‌ترین اسیر لبنانی که اخیرا آزاد شد با تعیین جایزه برای ترور وی توسط پایگاه اینترنتی یک گروه صهیونیستی به هدف تازه صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری المحیط، این پایگاه اینترنتی که از سوی دستگاه جاسوسی رژیم‌صهیونیستی (موساد) حمایت مالی می‌شود برای ترور قنطار جایزه قابل توجهی تعیین کرده است.  در مقابل قنطار در بیانیه‌ای اعلام کرد این تهدیدات فقط پایداری و عزم وی را برای تکمیل راهی که 30 سال پیش برگزیده است، استوارتر می‌کند.

انتقاد تند آلبرایت از بوش‌

جام‌جم آنلاین: مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه سابق آمریکا با انتقاد شدید از نقض گسترده حقوق بشر در مناطق مختلف جهان، دفاع دولت بوش از حقوق بشر را مسخره دانست.

آلبرایت در گفتگو با روزنامه لیدوفکی جمهوری چک گفت: آمریکا در سایه دولت کنونی این کشور پشتوانه اخلاقی خود را در جهان از دست داده است.

وی افزود: دولت بوش آمریکا را به پرتگاه عمیقی انداخته است. الان هنگامی که یک جوان اسم آمریکا را می‌شنود به یاد زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب می‌افتد.

رویاهای دوردست‌

جام‌جم آنلاین: ویکتور یوشچنکو، رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته در اظهاراتی احتمال عضویت اوکراین در اتحادیه‌‌اروپایی و ناتو را در بازه‌ زمانی کوتاه اندک دانست.

یوشچنکو در مصاحبه با روزنامه‌ آمریکایی واشنگتن‌تایمز گفت: احتمال عضویت و ورود اوکراین به اتحادیه‌‌اروپایی و ناتو در کوتاه مدت ممکن نیست.

وی افزود: برای عضویت در ناتو از طریق روش‌های دموکراتیک تصمیم‌گیری می‌شود و از این رو ما باید به دنبال ساز و کارهای دموکراتیک متناسب برای عضویت اوکراین در ناتو و اتحادیه اروپایی باشیم.

آخرین تلاش براون برای ماندن‌

جام‌جم آنلاین: گوردون براون، نخست‌وزیر بریتانیا روز گذشته در کنفرانس سالانه حزب کارگر در منچستر طی سخنانی خواستار توقف تلاش‌ها برای برکناری وی از سمتش شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، براون که 15 ماه پیش این سمت را از تونی بلر تحویل گرفت در گردهمایی منچستر موفق شده مقامات ارشد حزب را با خود متحد و همراه سازد.

براون که پیش از نخست‌وزیری به مدت یک دهه وزیر دارایی بلر بود، می‌گوید تجربه وی بهترین دلیل شایستگی‌اش برای هدایت بریتانیا در ناآرامی اقتصادی موجود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها