گام جدیداسرائیل دریهودی‌سازی بیت‌المقدس

احداث کنیسه‌‌‌در50متری‌مسجد الاقصی

موسسه‌ الاقصی از تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر احداث یک کنیسه‌ بزرگ در نزدیکی مسجد الاقصی خبر داد. مقامات رژیم صهیونیستی در راستای طرح یهودی‌سازی بیت‌المقدس این بار قصد دارند تا یک کنیسه‌ بزرگ را در نزدیکی مسجد الاقصی احداث کند.
کد خبر: ۲۰۴۱۷۲

به گزارش ایسنا ، موسسه‌ الاقصی با اعلام این خبر تاکید کرد که کنیسه‌ مذکور تنها 50 متر با مسجد الاقصی فاصله دارد و در خیابان الواد در بخش قدیمی بیت‌المقدس اشغالی ایجاد می‌شود.

این موسسه اعلام کرد که کنیسه‌ مذکور با گودال‌ها و حفره‌هایی که زیر مسجد الاقصی ایجاد شده ارتباط دارد و مقامات رژیم صهیونیستی سعی دارند تا برخی از درهای این کنیسه را به طور مستقیم در داخل اماکن مقدس متعلق به موقوفات اسلامی باز کنند.

موسسه‌ الاقصی همچنین اعلام کرد: اقدامات نهایی برای ایجاد این کنیسه شب و روز ادامه دارد و پلیس اسراییل به ساکنان این منطقه نسبت به هر گونه مداخله در امور احداث این کنیسه هشدار داده است.

این موسسه تاکید کرد: تصمیم ساخت کنیسه‌ یهودی به دو سال پیش و زمان سیطره‌ سازمان شهرک‌نشینی موسوم به "عطیرات کوهینم" بر بخشی از زمین‌های متعلق به موقوفات اسلامی باز می‌گردد.

موسسه‌ الاقصی هدف از احداث این کنیسه را نزدیک‌تر شدن به مسجد‌الاقصی، در تنگنا قرار دادن مسلمانان و وادار نمودن آنها به خروج از بخش قدیمی بیت‌المقدس و نهایتا توسعه‌ طرح یهودی‌سازی بیت‌المقدس اعلام کرد.

همچنین طی روزهای گذشته اعلامیه‌هایی در شهر بیت‌المقدس منتشر شد که طی آن از فلسطینیان خواسته شده بیت‌المقدس را ترک کنند.

شیخ محمد حسین، مفتی بیت‌المقدس نیز با هشدار نسبت به انتشار و پخش این اعلامیه‌ها تاکید کرد، سرزمین فلسطین سرزمین اسلامی است و در قرآن کریم نیز بر آن تاکید شده است.

وی همچنین نسبت به پیامدهای ناشی از احداث کنیسه‌ بزرگ در نزدیکی مسجد الاقصی هشدار داده و عنوان داشت: این قبیل اقدامات منطقه را به آتش می‌کشد و مقامات رژیم اشغالگر از اوضاع نابسامان داخلی فلسطین و مشغولیت‌های جهان در مبارزات انتخاباتی و مسایل مالی برای اجرای طرح‌های خصمانه‌شان علیه مردم فلسطین و مقدسات آنها استفاده می‌کنند.

مفتی بیت‌المقدس از اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و کمیته‌ بیت‌المقدس خواست تا در نشستی فوری اقدامات تجاوزگرانه‌ اسراییل علیه مقدسات فلسطین به ویژه مسجد الاقصی را بررسی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها