یکشنبه 16بهمن 1362 : صبح زود به مجلس رفتم . برف زیادی باریده است . در جلسه رسمی ، لایحه انتخابات مطرح بود. ظهر در دفترم چند ملاقات داشتم .
کد خبر: ۲۰۳۰۱
پیش از ظهر جلسه را به آقای خوئینی ها سپردم و در دفتر رئیس جمهور در جلسه ستاد مرکزی عملیات آینده شرکت کردم . بعد از جلسه با فرماندهان سپاه صحبت کردم . اختلاف بین سران سپاه و نیروی زمینی وجود دارد. کار تمام نشد و بقیه جلسه به شب موکول شد. به خاطر کار زیاد، در جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی شرکت نکردم و کارهایم را تا اول شب در دفترم انجام دادم . شب برای کارهای جنگ به دفتر آقای خامنه ای رفتم . بحثها انجام شد. آخر شب به خانه آمدم.
دوشنبه 17بهمن 1362 : بعد از نماز صبح تا ساعت هشت صبح مطالعه کردم . در جلسه علنی ، بحث درباره لایحه انتخابات بود. پیشرفت خوبی داشتیم . در تنفس به منظور صحبت برای جمعی از پاسداران محافظ مجلس که عازم جبهه بودند، به مقر شهید مطهری رفتم . خیلی با حال بودند؛ مرا تحت تاثیر قرار دادند. خبر رسید که غلامعلی اویسی قصاب و جلاد و فرماندار نظامی تهران در اواخر عمر شاه را که مسوول قتل عام جمعه سیاه هفدهم شهریور 57 و پانزده خرداد سال 42 بود، در پاریس با برادرش اعدام انقلابی کرده اند و جهاد اسلامی لبنان افتخار آن را به خود نسبت داده است . ظهر در دفترم با آقای محسن کنگرلو یکی از سران سازمان «فجر اسلام» ملاقات داشتم . برای شغل مشورت نمود. آقای مومنی شهمیرزادی هم آمد. در مورد کار خود در ژاندارمری و دانشگاه آزاد اسلامی مشورت داشت . جمعی از نمایندگان آمدند و از این که دادگاه ، آقای محمد حسینی نیا نماینده رودسر را احضار کرده ، ناراحت بودند؛ اتهام او اهانت به دادگاه و مسوولان شهر است . عصر کانون اعضای حزب جمهوری اسلامی در مجلس جلسه داشت . من درباره انتخابات و جنگ صحبت کردم و راجع به آیین نامه بحث و مشورت شد. ضمن جلسه آیت الله آقای خامنه ای اطلاع دادند که خدمت امام رسیده اند و امام تجدیدنظر کرده اند و موافقت نموده اند که اگر صدام شهرها را بزند، مقابله به مثل کنیم و ایشان با مشورت احمدآقا مصاحبه ای کرده اند و این نظر را بدون انتساب به امام ، اعلان نموده اند. خواستند که من هم تایید و تاکید کنم ؛ به امید این که صدام را از زدن شهرها منصرف نماید. برف فراوان باریده و خطر خشکسالی را برطرف کرده است . با دعوت آقای جنتی رئیس شورای عالی تبلیغات اسلامی پذیرفتم که در جلسه پایانی کنفرانس اندیشه اسلامی شرکت کنم . ساعت هشت به هتل استقلال رفتم . مهمانان خارجی دهه فجر و اعضای کنفرانس حضور داشتند. جلسه باشکوهی بود؛ بیانیه پایانی خوانده شد و من هم مفصلا درباره قرآن و انقلاب صحبت کردم و به سوالات حاضرین پاسخ دادم.
سه شنبه 18بهمن 1362 : صبح زود به مجلس رفتم ؛ پیش از دستور درباره تایید اخطار آقای رئیس جمهور به صدام صحبت کردم . لایحه انتخابات تمام شد و دو سوال هم انجام گردید. ظهر در دفترم ، چند ملاقات داشتم . آقای خیر معاون وزیر نفت آمد و گفت که می خواهد کاندیدای مجلس شود و از موفقیت در خرید بعضی از اقلام مهم مورد نیاز خبر داد. آقای لطیف صفری نماینده اسلام آباد غرب هم آمد و راجع به کاندیدا شدن مشورت کرد. آقای سید محسن موسوی تبریزی هم آمد و در مورد انتخاب آقای اسماعیل فردوسی پور برای وزارت اطلاعات انتقاد داشت و خودش را نامزد می کرد. از من خواست که در مراسم گشایش دانشگاه شهید بهشتی - ملی سابق - شرکت کنم . عصر اعضای هیات مدیره شرکت قائم آمدند و ده میلیون تومان به دانشگاه آزاد اسلامی دادند. آقای دکتر زالی وزیر کشاورزی به ملاقات آمد. گزارش هایی درباره وضع کشاورزی داد و استمداد کرد. با هیات کره شمالی به ریاست معاون نخست وزیر ملاقات داشتم . پیام آقای کیم ایل سونگ را داد. خواستار دادن مهلت برای پرداخت بدهی هایشان شد. 180میلیون دلار عقب هستند و در سال آینده می خواهند 220میلیون دلار نفت ببرند. شب در جلسه ستاد عملیات آینده شرکت کردیم . نظامیان هم بودند. سپاه آمادگی خوبی دارد ولی نیروی زمینی ارتش آمادگی خوبی ندارد؛ طرح ها را اصلاح و تصویب کردیم . نزدیک ساعت دوازده شب به مجلس رفتم و خوابیدم .

نیروی عظیم ضد ارتجاع و امریکا در افریقا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها