قدردانی ضرغامی ازعوامل سریال ترانه مادری‌

ترانه مادری؛ موفق و تاثیرگذار

گروه رسانه: رئیس سازمان صدا و سیما با دست‌اندرکاران مجموعه تلویزیونی ترانه مادری دیدار و از تلاش تاثیرگذار عوامل تولید و بازیگران این سریال پرمخاطب سیما قدردانی کرد. سیدعزت الله ضرغامی در این دیدار با اشاره به استقبال گسترده مخاطبان برنامه‌های تابستانی سیمای جمهوری اسلامی ایران از مجموعه تلویزیونی ترانه مادری، گفت: این سریال علاوه بر توفیق در جذب مخاطب و کسب رضایتمندی بالای مخاطبان توانست پیام‌های تربیتی مناسبی را به خانواده‌ها منتقل کند. رئیس سازمان صدا و سیما داستان و ایفای نقش بازیگران ترانه مادری را عمیق، تاثیرگذار و باورپذیر دانست و افزود: شخصیت پردازی و تحول در نقش‌ها در این سریال بخوبی طراحی و اجرا شد.
کد خبر: ۲۰۰۱۴۱

وی ارائه الگوهای مثبت در کنار شخصیت‌های منفی را نیز از ویژگی‌های مهم و برجسته مجموعه تلویزیونی ترانه مادری برشمرد و افزود: براساس تحلیل جامع مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما، این مجموعه حداقل  24 پیام اخلاقی و تربیتی مهم را به مخاطبان منتقل کرده است.

ضرغامی، تلاش منسجم و هماهنگی مناسب چند نسل از بازیگران حرفه‌ای تلویزیون و سینما را در مجموعه تلویزیونی ترانه مادری قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد با تداوم تولید چنین مجموعه تلویزیونی بیشتر از ظرفیت‌ها وهم‌افزایی هنرمندان حرفه‌ای و جوان کشور استفاده شود.

مجموعه تلویزیونی ترانه مادری که در 47 قسمت 30 دقیقه‌ای از شبکه سوم سیما پخش شد، با جذب 80 درصد مخاطب و کسب 85 درصد رضایتمندی مخاطبان در فهرست مجموعه‌های تلویزیونی موفق و پرمخاطب سیما جای گرفته است.

مهندسی پیام در سریال ترانه مادری‌

مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما، در یک گزارش به مهندسی پیام در مجموعه نمایشی «ترانه مادری» پرداخت.

در گزارش مهندسی پیام این سریال به 24 نکته به شرح زیر اشاره شده است: تاکید بر ضرورت اصل رفاقت و شفافیت در تعامل والدین با فرزندان، نشان دادن آثار سوء در تبعیض عاطفی میان فرزندان، تقبیح «دروغ» به عنوان عامل آغازین در انحراف افراد، عواقب افراط در محبت به فرزندان و عدم واگذاری مسوولیت به آنها ، نشان دادن هنرمندانه برخی معضلات اجتماعی، تاکید بر نقش محوری و دلسوزانه مادر، ارائه تصویر مثبت از یک خانم چادری، تاکید بر ارزش اخلاقی «دیگرخواهی» در رفتارهای مادر، نمایش صبوری زنان ایرانی، تاکید بر رعایت دقیق «حقوق یتیم» (با توجه به آموزه‌های قرآنی)‌، تاکید بر رعایت معیارهای صحیح در ازدواج، سختگیری نکردن در امر ازدواج جوانان، لزوم حضور توامان پدر و مادر در تربیت فرزندان، تاکید بر احترام کامل به والدین، ایثار و فداکاری فرزندان برای والدین، بیان اهمیت مشورت در زندگی، تاکید بر اهمیت کار و اشتغال، کمک به محرومان، نشان دادن هنرمندانه عمل به دستورات دینی، تبعات مخرب در بی‌توجهی به مناسک دینی، یادآوری ارزش‌های دفاع مقدس، ارائه تصویر مثبت از افراد ارزشی در محیط دانشگاه، نقش مخرب طمع در انحطاط اخلاقی انسان‌ها و نشان دادن عواقب کینه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها