«سکوت لورنا» ششمین فیلم بلند برادران «داردن» در سینماهای فرانسه به روی پرده رفت.
کد خبر: ۱۹۸۶۲۶

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «سکوت لورنا» ششمین فیلم بلند سینمایی «ژان ـ پییر» و «لوک داردن» معروف به برادران «داردن» ، از چهره های برجسته و سرشناس سینمای بلژیک که برای نخستین بار در جشنواره بین المللی فیلم کن 2008 اکران شد، در سینماهای فرانسه اکران شد.

برادران داردن برنده دو نخل طلای جشنواره بین المللی فیلم «کن» ، امسال نیز در جشنواره کن 2008، با ربودن جایزه بهترین سناریو برای فیلم «سکوت لورنا» سربلند بیرون آمدند. فیلم داستان زندگی دختری اهل «آلبانی» را که توسط «آرتا دوبروشی»هنرپیشه اهل «کوزوو» ایفا می شود ، به تصویر می کشد. 

این دختر جوان مهاجر است و برای گرفتن اجازه اقامت در بلژیک، با مرد جوانی ازدواج می کند که معتاد است و به پول نیاز دارد. خلاف کاران و خرده مافیاها در کمین هستند و نمی خواهند این طعمه پول ساز را رها کنند.

آن ها قصد دارند این دختر جوان را که اکنون دارای ملیت بلژیکی است به عقد یک مهاجر روس پولدار در آورند و پول بیشتری به جیب بزنند ا
ما چون یک طلاق سریع می تواند سوءظن مقامات اداره مهاجرت را برانگیزد، به فکر مرگ شوهر «لورنا» از راه «اووردوز» می افتند.

گرچه برادران «داردن» در فیلم «سکوت لورنا» نیز به موضوع های اجتماعی مورد علاقه خود وفادار باقی مانده اند اما سبکشان کلاسیک تر از فیلم های پیشین  چون «قول» ، «روزتا» ، «پسر» و «کودک» است و شاید به همین دلیل هم  موفق به دریافت نخل طلای سوم نشدند.

گروه ترجمه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها