رییس مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی کشور خبرداد:

شناسایی اجساد حداکثر تا10روز آینده

رییس مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی کشور، از نمونه‌برداری از 44 جسد ایرانی و 14 جسد خارجی سانحه هوایی قرقیزستان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۸۰۶۰

دکتر میررحیم فخرز در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ایسنا، گفت: پنج کارشناس اعزامی از سوی مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی کشور به قرقیزستان، با نمونه برداری از اجساد، شب گذشته به کشور بازگشتند.

وی با اشاره به این که 30 درصد از اجساد ایرانی از طریق وسایل بجا مانده از آن‌ها مانند انگشتر، ساعت و یا مدارک دیگر توسط خانواده‌هایشان قابل شناسایی هستند، گفت: تصاویر تهیه شده از مدارک بجا مانده این حادثه، برای شناسایی اجساد، به خانواده قربانیان نشان داده می‌شود.

دکتر فخرز با تاکید بر این که روش استخراج DNA، تشخیص ژن‌ها و شناسایی پروفایل‌های مربوط به هویت اشخاص، یک پروسه پیچیده است، افزود: در حال حاضر از تمام خانواده‌های قربانیان نمونه خون گرفته شده است و آزمایشات مربوط به شناسایی اجساد این حادثه، حداکثر تا 10 روز آینده به پایان می‌رسد که طی دو هفته آینده، این خانواده‌ها به تدریج اجساد خود را شناسایی خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: پلیس اینترپل، کار شناسایی اجساد کانادایی، چینی و قرقیزستانی را به ایران محول کرده که در این رابطه کارشناسان ایرانی با نمونه‌برداری از 14 جسد خارجی و گرفتن نمونه خون از خانواده‌هایشان، جهت انجام عملیات شناسایی، این نمونه‌ها را به ایران منتقل کرده‌اند و کار شناسایی اجساد خارجی همزمان با اجساد ایرانی در کشور ادامه دارد.

وی در پایان به خانواده قربانیان اطمینان داد که با توجه به تجربه مرکز تشخیص هویت آگاهی کشور، تجهیزات موجود و دانش فنی کارشناسان، نگران شناسایی اجساد این حادثه نباشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها