جام جم آنلاین - کشور کلمبیا یک وام دوساله به میزان 1/2 میلیارد دلار را از صندوق بین المللی پول دریافت می کند.به نوشته روزنامه لزکو ، اختصاص این وام به کلمبیا
کد خبر: ۱۹۵۹۶
از سوی صندوق بین المللی پول با دشواری هایی که سایر کشورهای همسایه کلمبیا در دریافت وام از صندوق بین المللی پول با آن مواجه هستند ، در تناقض است.
به نظر می رسد تلاشهای الوارو اوریبه رئیس جمهور کلمبیا در استفاده از روابط شخصی در دریافت این وام بی تاثیر نبوده است و درعین حال ، مسلما واشنگتن نفوذ خود را در صندوق بین المللی پول به کار بسته تا کلمبیا متحد اصلی امریکا در مبارزه علیه موادمخدر بتواند این وام را دریافت کند.
علاوه بر این ، الوارو اوریبه با طرح مشکلات مردم کلمبیا که ناگزیر هستند کمربندهای خود را سفت کنند تا مخارج جنگ علیه چریک های فارگ تامین شود ، توانست موافقت صندوق بین المللی پول را جلب کند.
درواقع کلمبیا با یک شرایط بسیار دشوار اقتصادی روبه رو است .
دولت پیش بینی کرده که نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال 2003 میلادی دو درصد خواهد بود ، اما در جریان چهار سال اخیر نرخ متوسط رشد اقتصادی کلمبیا از 5/0 درصد فراتر نرفته است .
درعین حال بیش از پیش بر تعداد بیکاران افزوده می شود.
کسر بودجه کلمبیا در سال 2002 میلادی به سطح 4 درصد تولید ناخالص داخلی رسید و الوارو اوریبه برای کاهش کسر بودجه به سطح 5/2 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2003 میلادی یک سیاست صرفه جویی را اتخاذ کرده که اساس آن کاهش کارمندان دولت ، کاهش تعداد نمایندگان مجلس و کاهش تعداد وزارتخانه ها است .
درعین حال قرار است یکی از بزرگترین بانکهای کلمبیا بانکافه تا پایان سال جاری به بخش خصوصی واگذار شود.

نگاه منفی صندوق بین المللی پول به اقتصاد اروپا
هشدار صندوق بین المللی پول
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها