با نمایش آثاری از سینماگران جهان صورت می‌گیرد

فیلم‌های تماشایی تلویزیون در ایام عید مبعث‌

«خاطرات فردا»، «جنگجویان رودخانه وحشی»، «روز هفدهم» و «روز از نو» ‌عنوان فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه‌های سیما در ویژه عید مبعث رسول اکرم(ص)‌ است.همچنین در تعطیلات آخر هفته 9 فیلم سینمایی و تلویزیونی با عناوین «خداحافظ بوفانا»، «قفس آبی»، «نانوا»، «ناعادلانه»، «عدالت شهری»، «خانه دوست کجاست»، «سینما آسپرین» ، «ستارگان زندان» و «محافظ فیل‌ها» از شبکه‌های یک، 2، 3، 4 و 5 روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۱۹۱۳۱۱
خاطرات فردا

به گزارش روابط عمومی سیما، فردا 9 مرداد ساعت 16 می‌توانید به تماشای فیلم ایرانی «خاطرات فردا» ساخته حمیدرضا حافظی از شبکه یک سیما بنشینید.

موضوع فیلم تلویزیونی «خاطرات فردا» به تهیه‌کنندگی مصطفی مسجدی از این قرار است که آقای تابش، مهندس کامپیوتر زبده‌ای است که پروژه بازی کامپیوتری «سفر در زمان»‌ را برای یک شرکت خصوصی طراحی کرده و با مهارت به سرانجام می‌رساند؛ اما حقوق او توسط رئیس شرکت پایمال و از کار اخراج می‌شود. این حادثه وضعیتی بحرانی برای او و خانواده‌اش به وجود می‌آورد.

رامین ناصرنصیر، چکامه چمن‌ماه، سعید پیردوست، احمدرضا اسعدی و مینا جعفرزاده در فیلم سینمایی «خاطرات فردا»  تولید گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما بازی می‌کنند.

جنگجویان رودخانه وحشی‌

فیلم سینمایی «جنگجویان رودخانه وحشی»‌ به کارگردانی سیوتانگ چیگ و تهیه‌کنندگی جین لاو عنوان فیلم سینمایی چهارشنبه بعدازظهر شبکه 2 سیماست که ساعت 30/17 می‌توانید بیننده آن باشید.

در خلاصه داستان آن آمده: امپراطور چین اقتدار خود را از دست داده است و گروه‌های مختلف در چند منطقه برای کسب قدرت، حکومت‌های مستقلی اعلام کرده‌اند. امپراطور  همراه سپاه وفادار و دختر مبارزش «تنگ» عازم نبرد می‌شود. پس از درگیری‌های فراوان، مویانگ برادرزاده امپراطور و پسرعموی تنگ که بشدت عاشق قدرت است و دخترعموی خود را تنها رقیب خود در جانشینی امپراطور می‌داند، با طرح توطئه‌ای از اختلافی که در سپاه امپراطور به‌وجود آمده استفاده می‌کند و امپراطور را به قتل می‌رساند.

در فیلم سینمایی «جنگجویان رودخانه وحشی» محصول سال 2008 چین، دانی‌ین و زیادونگ گائو به ایفای نقش پرداختند.

روز هفدهم‌

فیلم «روز هفدهم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین حقیقی فردا ساعت 45/20 از شبکه 4 سیما روی آنتن می‌رود.

روز تشییع مرحوم عظیم‌زادگان، بزرگ خاندان و پدر رئیس شرکتی که کارمندان بسیاری دارد همه در مراسم ختم شرکت دارند به غیر از جاوید فروتن که طبق معمول خواب مانده، جاوید توسط همسرش (فرشته) از خواب بیدار می‌شود و با عجله سعی دارد خود را به مراسم برساند، اما دیر به محل ختم می‌رسد.

سیروس گرجستانی، امیرحسین صدیق، شهره لرستانی، فرشاد اسدالله‌پور، علی‌سلیمانی، مرتضی کاظمی، کیانوش گرامی و اسدالله یکتا در فیلم «روز هفدهم» به ایفای نقش پرداختند.

روز از نو

فیلم «روز از نو» به کارگردانی مهرداد پوراحمد چهارشنبه 9 مرداد ساعت 15/14 از شبکه تهران پخش می‌شود.

داستان فیلم روز از نو درباره راننده‌ای به نام کمال است. کمال با وانتش در حال حمل کردن خرماست که متوجه می‌شود ماشین مدل بالایی او را تعقیب می‌کند. کمی بعد کمال در پاسگاه بین راه به خاطر حمل مواد مخدر دستگیر می‌شود. سرکار پورآذین مامور می‌شود کمال را به تهران ببرد. پورآذین که فهمیده کمال دچار توطئه‌ای شده است، نقشه دیگری برای دستگیری متهمان ترتیب می‌دهد.

مهدی باقربیگی، معصومه میرحسینی، ندا علی‌اکبری، مرجان ثابت و علی ترابی در این فیلم بازی می‌کنند.

خداحافظ بوفانا

فیلم سینمایی «خداحافظ بوفانا» ساخته بیل اگوست پنجشنبه 10 مرداد ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش می‌‌شود.

این فیلم براساس زندگینامه جیمز گریگوری یکی از افسران امنیتی انگلستان ساخته شده است. او در اواخر دهه 60 میلادی زندانبان نلسون ماندلا در جزیره‌ای دور افتاده بوده است. از آنجا که جیمز در کودکی یک دوست سیاهپوست داشته است تا حدی با زبان و فرهنگ آفریقایی آشناست گرچه در ابتدا او افسری سخت‌گیر است و با اصول امنیتی و نظامی خشک با ماندلا برخورد می‌کند، ولی رفته رفته، هم به خاطر سابقه ذهنی‌اش از کودکی و هم به خاطر نزدیک شدن با افکار ماندلا نسبت به او حس همدردی پیدا می‌کند تا جایی که افراد مافوق به او تذکر داده و همردیفان نظامی‌اش او را طرد می‌کنند.

جیمز گریگوری، باب گراهام، دنیس هایس بت و جوزف فاینز بازیگران فیلم سینمایی «خداحافظ بوفانا» محصول سال 2007 آلمان و آفریقای جنوبی هستند.

قفس آبی‌

فیلم «قفس آبی» به کارگردانی بهرام صادقی مزیدی، جمعه 11 مرداد ساعت 16 از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: احمد، صابر و نادر سه رقیب هستند که همگی در زمینه پرورش و تکثیر ماهی فعالیت می‌کنند. احمد که تحصیلکرده رشته شیلات است در یک مزایده که توسط اداره کل شیلات استان هرمزگان برگزار شده، برنده می‌شود. طرح این برنامه که در مزایده برنده شده توسط مهندس سعید (نامزد خواهر صابر)‌ ارائه شده و برنامه‌ریزی‌های آن توسط همسر مهندس احمد انجام گردیده است. این مساله خشم و حسادت دو رقیب دیگر یعنی صابر و نادر را برمی‌انگیزد و باعث می‌شود تا آنها با همه توان در برابر موقعیت احمد و سعید بایستند. علی اوسیوند و سیروس کهوری‌نژاد از دیگر بازیگران اصلی فیلم «قفس آبی» از تولیدات صداوسیمای مرکز هرمزگان هستند.

نانوا

همچنین پنجشنبه شب ساعت 30/22 فیلم سینمایی «نانوا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی لورا سیلوپز از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

این فیلم داستان مایلو، یک آدمکش حرفه‌ای است که برای باندی مافیایی کار می‌کند، او فردی شناخته شده و در حرفه خود معروف و صاحب سبک است. او برای انجام یک ماموریت قتل به سراغ طعمه خود می‌رود و هنگام انجام عملیات با طعمه خود صحبت و بحث می‌کند و نهایتا به او می‌گوید که می‌تواند جان خود را بردارد و برود و در عوض مایلو هم اعلام می‌کند او را کشته است. دو طرف به توافق می‌رسند و در همین حال فرد سومی که همکار مایلو است از مخفی‌گاه خارج شده طعمه را می‌کشد. حالا او حرف‌های مایلو را شنیده و باند تبهکار قصد دارند مایلو را بکشند. پس از اولین سوءقصد به مایلو، او تصمیم می‌گیرد برای حفظ جان خود و ادامه زندگی، به صورت مخفی و دور از شهر در یک روستا به سر برد. مایلو با کمک دوست قدیمی‌اش لیو به روستای لیو و مغازه او می‌رود تا ضمن مخفی شدن به صورت عادی مشغول به کار شود.

خانه دوست کجاست‌

فیلم سینمایی «خانه دوست کجاست» به کارگردانی عباس کیارستمی جمعه 11مرداد ساعت 30/22 در قالب برنامه صد فیلم از شبکه 3 سیما پخش می‌شود.

فیلم داستان بسیار ساده‌ای دارد: دانش‌آموزی که معمولا مشق شب خود را روی ورقه‌های پاره می‌نویسد از طرف معلم تهدید به اخراج می‌شود. همشاگردی او پس از اتمام مدرسه متوجه می‌شود که دفتر مشق او نزد وی جا مانده و آن را همراه خود به روستایشان آورده است. وی علی‌رغم گرفتاری‌های رایج برای رساندن دفتر به دانش‌آموز و جلوگیری از تنبیه شدن او تصمیم می‌گیرد دفتر را به او برگرداند اما خانه او را نمی‌یابد.

بابک احمدپور، احمد احمدپور و آیت انصاری در فیلم سینمایی «خانه دوست کجاست» به ایفای نقش پرداختند.

ناعادلانه‌

شبکه 2 سیما عصر جمعه ساعت 30/17 فیلم سینمایی «ناعادلانه» ساخته یوشینوری کوبایاشی را پخش خواهد کرد.

فیلم داستان گروهی خلافکار است که وارد یک بیمارستان می‌شوند. آنها افرادی را گروگان می‌گیرند که در میان آنها دختر یک افسر پلیس زن که مسوول این پرونده است، می‌باشد. گروگان‌گیرها برای به دست آوردن یک محلول بیولوژیکی وارد قسمت خطرناک میکروبی می‌شوند و با شکستن یکی از محلول‌ها، یکی از آنها آلوده می‌شود. با این اتفاق او را به همان قسمتی انتقال می‌دهند که دختر افسر پلیس نیز در آنجاست و با او روبه‌رو می‌شود و دختر هم آلوده می‌گردد.

افسر پلیس که مادر دختر است بدون اجازه مافوق خود وارد بیمارستان شده در پی یافتن دخترش برمی‌آید.
در فیلم سینمایی «ناعادلانه» به تهیه‌کنندگی هیدکی اینادا محصول سال 2006 ژاپن و سادائو آبه و ایتا بازی می‌کنند.

عدالت شهری‌

فیلم سینمایی «عدالت شهری» به کارگردانی دان.ای.فانت لی روی و با بازی استیون سیگال، ادی گریفین و کوری هارت پنجشنبه ساعت 30/20 از شبکه 3 سیما پخش می‌شود. در این فیلم پلیسی به نام مکس خبرهایی راجع به یکسری تبهکار (فروشنده و قاچاقچی موادمخدر)‌ به دست می‌آورد. او توسط شخصی ناشناس کشته می‌‌شود. پدر او سایمون (استیون سیگال)‌ برای انتقام و پیدا کردن قاتل او وارد شهر شده و با تمام گروه‌های خلافکار شهر درمی‌افتد.

سینما آسپرین و لاشخورها

فیلم سینمایی «سینما آسپرین و لاشخورها» محصول سال 2005 برزیل، جمعه 11 مرداد ساعت 30/20 از برنامه سینما 4 پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم 90 دقیقه‌ای آمده: یک آلمانی به نام یوهان در خلال جنگ جهانی دوم با یک کامیون در روستاهای دورافتاده برزیل مسافرت می‌کند و با نمایش فیلم‌های تبلیغاتی درباره داروی آسپرین و اثرات معجزه‌آسای آن روی سردرد و بیماری به فروش داروی آسپرین در دورافتاده‌ترین و فقیرترین نواحی برزیل می‌پردازد. او آرزوی رفتن به جنگل‌های آمازون را دارد. او در راه با مردی به نام رالفو آشنا می‌شود و از او می‌خواهد به عنوان دستیار با او همکاری کند. آنها  به کمک هم در روستاهای بین راه فیلم‌ها را نمایش می‌دهند و داروها را می‌فروشند. مردم با تماشای فیلم‌های تبلیغاتی ترغیب به خرید آسپرین می‌شوند.

ژانو میگوئل و پیتر کنت در فیلم سینمایی «سینما آسپرین» به کارگردانی مارلو کومز به ایفای نقش پرداختند.

ستارگان زندان‌

فیلم سینمایی «ستارگان زندان» ساعت 40 دقیقه بامداد جمعه در قالب برنامه سینما 5 از شبکه تهران پخش می‌شود.

کارگردان این فیلم انگلیسی دیک کلمند است و بازیگران آن رانی بارکر، ریچارد بکینسل، فولتون مک‌ای و ... هستند.

در زندانی در انگلستان که اکثر زندانیان به خاطر دزدی‌ها و خلافکاری‌های کوچک به سال‌های کمی حبس در آن محکوم شده‌اند، جوانی به نام «راچ» که با وجود سن کم ازدواج کرده و نگران همسرش است وارد این زندان می‌شود و خیلی زود با مردی خوش‌مشرب به نام فلچر آشنا می‌شود که به خاطر همین ویژگی سرحال بودن همیشگی، توانسته روابط خوبی با مسوولان زندان داشته باشد و حتی گاهی سربه‌سر آنها بگذارد یا شوخی‌هایی بکند و چیزهایی را از آنها گرو بگیرد و در ازای پس دادنشان از آنها پولی طلب کند. اما در اثر تبانی که یکی از مسوولان جدی و خشن زندان به نام «گرانی» با زندانی به نام «اوکسی» می‌کند قرار می‌شود که به بهانه افزایش روحیه زندانیان و تبلیغات برای زندان، یک مسابقه فوتبال با ستارگان سینما و خواننده‌ها در زندان برگزار شود.

محافظ فیل‌ها

شبکه تهران جمعه بعدازظهر ساعت 10/14 فیلم سینمایی «محافظ فیل‌ها» ساخته پراچیا پینکیو را پخش خواهد کرد.

در این فیلم با بازی تونی جا، پچتای ونگ کاملائو، بانکوچ کانگ مالای و زینگ جینگ می‌بینیم: پدر کهام، جوانی تایلندی که از کودکی با فیل‌ها بزرگ شده، هنگام فروش فیل خانواده، توسط خریداران زخمی شده و فیل به همراه بچه‌اش دزدیده می‌شود. کهام که از دزدیده شدن فیل‌ها به خشم آمده ردپای سارقین را در استرالیا پیدا کرده و به سیدنی می‌رود. در آنجا رستورانی تایلندی به نام توم‌یوم گونگ وجود دارد که تنها سرنخ وی برای یافتن فیل‌هایش به شمار می‌رود. اما در بدو ورود به سیدنی دچار دردسر شده و به چنگ ماموری تایلندی‌تبار، بازرس مارک می‌افتد.

فیلم سینمایی «محافظ فیل‌ها» محصول سال 2005 تایلند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها