براده ها

داستان‌های ایرانی در عراق‌

ایسنا: سهیل نجم شاعر و مترجم عراقی آثار داستان‌نویسان ایرانی را به عربی ترجمه می‌کند. او قصد دارد آثار داستان‌نویسان ایرانی را که به انگلیسی ترجمه شده است، به عربی ترجمه و در عراق منتشر کند. نجم در نامه‌ای که به مترجم شعرهایش فریده حسن‌زاده نوشته، یادآور شده است: ما اینجا در عراق تا حدودی با شعر ایران معاصر آشنایی داریم؛ اما از داستان‌نویسان ایرانی مطلقا چیزی نمی‌دانیم. نه‌تنها ما، که در دیگر کشورهای عرب‌ زبان، اثر ترجمه ‌شده‌ای از داستان‌نویسان ایرانی بعد از جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۸۹۸۸۳

وی امیدوار است با همکاری اهل قلم ایران بتواند، نمونه‌هایی از داستان‌های کوتاه و بلند ایرانی را برای آشنایی خوانندگان عرب ‌زبان ترجمه و در عراق منتشر کند.

نقد احمد دهقان در زنجان

جام‌جم: در قالب چهارمین نشست مطالعاتی دفاع مقدس رمان «سفر به گرای 270 درجه» با حضور احمد دهقان 3 مردادماه در حوزه هنری استان زنجان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

جشنواره تجسمی انسان و ترافیک‌

فارس: نخستین جشنواره تجسمی «انسان و ترافیک» به همت راهنمایی و رانندگی در 3 بخش پوستر، عکس و کاریکاتور برگزار می‌شود. همچنین همزمان با هفته ناجا آثار منتخب در محوطه بیرون دانشگاه تهران و در 32 شهر کشور به نمایش گذاشته خواهد شد.

بررسی 3 داستان دفاع مقدسی‌

جام‌جم: هشتاد و دومین جلسه نقد کتاب دفاع مقدس‌ به منظور نقد و بررسی 3 داستان از کتاب یوسف (2) برگزار می‌شود. این جلسه امروز بعدازظهر در سالن جلسات مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار می‌شود و داستان‌های پلاتین نوشته طیبه گوهری، نامه‌های جنگ‌نوشته مرجان ریاحی و پر سیاوش نوشته حسین لعل بذری در این جلسه نقد می‌شوند.

تجدید چاپ کتاب  نادر ابراهیمی درباره ملاصدرا

مهر: کتاب «مردی در تبعید ابدی» نوشته نادر ابراهیمی به چاپ پنجم رسید. این کتاب با طرح جلد، حروفچینی و صفحه‌بندی جدید توسط نشر روزبهان منتشر شده است.

«مردی در تبعید ابدی» که براساس داستان زندگی ملاصدرای شیرازی (صدرالمتالهین) نوشته شده، اولین بار در سال 1375 به بازار کتاب عرضه شد.

عصر تماشا در نگارخانه رسولی‌

جام‌جم: نمایشگاه آثار استادان پیشگام نقاشی معاصر ایران با عنوان عصر تماشا در نگارخانه رسولی برپاست. در این نمایشگاه که تا 7 مردادماه ادامه دارد، آثاری از احمد اسفندیاری، باجلانکو، جواد حمیدی، آرتوش سرکیسیان و... به نمایش درآمده است.

آوای «شجریان» در سلیمانیه عراق‌

فارس: شجریان به همراه گروه آوا از شب گذشته در سلیمانیه عراق به اجرای برنامه پرداخته است، در این کنسرت گروه آوا متشکل از نوازندگانی چون مجید درخشانی، سعید فرج‌پوری و حسین بهروزی‌نیا شجریان و همایون را همراهی می‌کنند. محمدرضا شجریان پنجشنبه 27 تیر بنا به دعوت رسمی هیرو ابراهیم احمد، همسر رئیس جمهور عراق و در چارچوب همکاری با رادیو محلی خاک، برای اجرا به سلیمانیه عراق سفر کرد.

من قهرمان نیستم در کانون ادبیات‌

جام‌جم: مجموعه داستان «من قهرمان نیستم» اثر نویسنده فرانسوی «پی‌یر اتن گرونیه» با ترجمه خجسته کیهان در کانون ادبیات ایران نقد و بررسی می‌شود.

اسدالله امرایی (منتقد) و محمدرضا گودرزی (منتقد و داستان نویس) در این جلسه که دوشنبه برگزار می‌شود، سخنرانی می‌کنند.

یاد عمران صلاحی در دگرخند

جام‌جم: سومین نشست «دگرخند» با موضوع نقد کتاب موسیقی عطر گل سرخ نوشته زنده یاد عمران صلاحی فردا (31 تیرماه)‌ برگزار می‌شود. اسماعیل امینی و سید علی میرفتاح به عنوان منتقد در این جلسه حضور خواهند داشت.

اهدای جایزه ادبی «فردا»

جام‌جم: اختتامیه نخستین دوره جایزه ادبی فردا با هدف انتخاب فنی‌ترین رمان سال 1386، نوزدهم مرداد در فرهنگسرای دانشجو برگزار خواهد شد.

طنز حجیم با محوریت صدام نوشته می‌شود

مهر:‌ شهرام شفیعی، رمان جنگی طنز حجیم را به رشته تحریر درآورد. وی  در این رمان که برای بزرگسالان تالیف شده، به صدام و اطرافیان او در جریان 8 سال جنگ تحمیلی پرداخته است.

روخوانی هفت کوپه از یک قطار

جام‌جم:‌ نمایشنامه هفت کوپه از یک قطار نوشته حسین زارعی امروز در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر روخوانی می‌شود.

برگزاری جایزه‌ افشار قطعی شد

ایسنا:  مدیرعامل بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار یزدی گفت: جایزه ادبی  -‌  تاریخی بنیاد افشار قطعا امسال برگزار می‌شود. محمدتقی جنیدی خاطرنشان کرد: جایزه افشار برگزار می‌شود. جایزه امسال در اوایل شهریور یا مهرماه به فرد برگزیده اهدا می‌شود که هم‌اکنون جایزه حاضر است؛ اما فرد دریافت‌کننده هنوز مشخص نیست. او با ابراز بی‌اطلاعی از خبرهایی مبنی بر برگزار نشدن جایزه در سال جاری، تأکید کرد: بر اساس اطلاع بنده، جایزه امسال‌ حتما برگزار می‌شود؛ اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها