یک شرکت سوئیسی با استفاده از یک فرایند شیمیایی خاص، خاکستر حاصل از سوزاندن اجساد انسان‌ها را به الماس تبدیل می‌کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیشتر انسان‌ها پس از مرگ به خاک سپرده می‌شوند، اما بعضی‌ها هم در آتش سوزانده شده و شماری هم مومیایی یا منجمد می‌شوند، اما اکنون خاکستر انسان‌ها با کمک یک تبدیل شیمیایی خاص می‌تواند به الماسی درخشان تبدیل شود. یک شرکت در شرق سوئیس خاکستر جنازه انسان‌ها را به سنگ‌های قیمتی تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۱۸۸۹۱۱
در آزمایشگاه این شرکت حدود 15 دستگاه بطور 24 ساعته در کنار کارگرانی که عینک‌های محافظ پلاستیکی به چشم دارند کار می‌کنند.

این کارگران در پشت یک خط زرد و سیاه کار می‌کنند که به احترام میت، بازدیدکنندگان مجاز به عبور از آن نیستند!
جنازه انسان به طور متوسط 5/2 تا 3 کیلوگرم خاکستر از خود بر جای می‌گذارد، اما برای ساخت الماس، 500 گرم خاکستر کافی است.

در روند تبدیل خاکستر انسان‌ها به الماس ابتدا پتاسیم و کلسیم که حدود 85 درصد این خاکسترها را تشکیل می‌دهند از کربن جدا می‌شود. سپس این کربن تحت فشار فوق‌العاده زیاد و حرارت 1700‌درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد که در این روند کربن به سرب سیاه، آلوتروپ کربن یا ساختاری متفاوت از کربن تبدیل می‌شود.  در مرحله بعد، برای تبدیل سرب سیاه به الماس که سخت‌ترین آلوتروپ کربن است، فشار و حرارت بیشتری اعمال می‌شود.

کل این روند 6 تا 8 هفته طول می‌کشد که به هیچ‌وجه با روند طولانی تشکیل طبیعی الماس که چند هزار سال طول می‌کشد، قابل مقایسه نیست. زمانی که این روند به پایان برسد الماس خام هنوز به صیقل و تراش نیاز دارد.
بسیاری از این الماس‌ها به شکل سنگ‌های قلبی شکل بریده می‌شوند که می‌توان از آنها به صورت گردنبند یا نگین انگشتر استفاده کرد.  هر الماس منحصر به‌فرد است و رنگ آن از آبی تیره تا تقریبا سفید متفاوت است.
مسوولان این شرکت می‌گویند «رنگ الماس‌ها بازتاب شخصیت فرد است»!
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها