تیم ملی بسکتبال ایران برای شرکت در یک تورنمنت تدارکاتی عازم آمریکا شد.
کد خبر: ۱۸۸۰۸۲

به گزارش ایسنا ، تیم ملی ایران از سوی اتحادیه بسکتبال آمریکا به این تورنمنت تدارکاتی دعوت شده است.

پس از این که ایران با شرایط میزبانی شهر لاس وگاس مخالفت کرد، ایالت یوتا که به عنوان یک شهر مذهبی شناخته می‌شود، به عنوان میزبان این مسابقات معرفی شد.

پس از این که فدراسیون بسکتبال ایران موافقت خود را با انجام این سفر اعلام کرد، در نهایت شرایط اعزام تیم المپیک ایران به آمریکا مهیا شد.

تیم ایران که به تازگی از شرکت در تورنمنت تدارکاتی اسلوونی به تهران بازگشته بود، بامداد دوشنبه (امروز) از طریق دبی عازم آمریکا شد.

در روزهای آتی همین ماه، تیر (جولای) در انجمن کالج سالت لیک سیتی (Salt lave city) شش تیم NBA برای انجام دیدارهای دوستانه گرد هم می‌آیند.

 تیم محلی یوتاجاز و تیم‌هایی مثل دالاس مارویکز، آتلانتاهاکز، گلدن استیت، نیوجرسی نتز و سن آنتونیواسپرز به همراه تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

علی رغم تنش‌های بسیار بین ایران و وزارت کشور آمریکا اعلام شد که این کشور (آمریکا) از بسکتبالیست‌های ایرانی برای حضور در مسابقات رقابت مردمی موسوم به People to people Exchange دعوت به عمل آورده است.

این موضوع توسط "نیکولاس برنز"، مشاور امور سیاسی دولت آمریکا نیز تایید شده است.

او در این باره به پایگاه خبری MSNBC گفت: "توسط حمایت سخاوتمندانه کنگره‌ی ملی آمریکا دومین رقابت سالیانه‌ی مردمی برگزار می‌شود."

بر این اساس با همکاری اتحادیه‌ی المپیک آمریکا هفته‌ی گذشته از 15 نفر از اعضای تیم ملی تنیس روی میز ایران برای سفر به آمریکا دعوت به عمل آمد.

این گروه شامل نخستین ورزشکاران زن ایرانی بود که هرگز به آمریکا سفر نکرده بودند.

در ادامه این برنامه‌ها و در پی همکاری با اتحادیه‌ی ملی بسکتبال، تیم المپیک ایران برای شرکت در رقابتهای تابستانی، با تیمهای NBA به آمریکا سفر کرد.

نیکولاس برنز ادامه داد: "پس از گذشت 30 سال از نوع متفاوت روابط، ما متعهد به تبادل بهترین سرویس‌ها اعم از آموزش، فرهنگی و ورزشی برای بازسازی پل‌های ارتباطی میان دو کشور هستیم.

رخدادهای ورزشی همواره در تاریخ جهان در صدد شکستن یخ‌های سیاسی بوده‌اند. در سال 1972 سیاست پینگ پنگ راه را برای بازدید تاریخی "نیکسون" رئیس جمهور آمریکا از کشور چین باز کرد.

اخیرا هم تیم تکواندو کره‌ شمالی، به عنوان قدمی در جهت پیشرفت روابط میان کره‌ شمالی و آمریکا راهی این کشور شد بنابراین آیا این همان دیپلماسی پینگ پنگ اما با توپی با ابعاد بزرگتر است؟!

اتحادیه‌ بسکتبال حرفه‌ ای آمریکا موضوعات زیادی را در این مورد فاش نکرد اما «برایان مک اینتایر» نایب رئیس روابط عمومی بسکتبال آمریکا، برای اولین بار از حضور تیم ملی ایران در یک یا دو دیدار برابر چند تیم از NBA پیش از عازم شدن به المپیک چین ابراز علاقه کرد که البته با استقبال ایرانی‌ها مواجه شد.

مک‌اینتایر، از وزارت کشور آمریکا خواست که در مورد این مسئله نظر بدهد. با وجود تمامی موانع بر سر راه، وزارت کشور آمریکا که همواره در جهت منافع رقابت‌های مردمی حرکت می‌کند از این ایده استقبال کرد که مورد تایید مک‌اینتایر نیز قرار گرفت.

پس از آن بود که اتحادیه‌ی حرفه‌ای بسکتبال آمریکا این مسئله را با «جاز» به عنوان سرمایه‌گذار تیم راکی در میان گذاشت و نوید برگزاری یک لیگ تابستانی برای بازیکنان آینده‌دار NBA و بازیکنان جوان و کهنه کار، و دادن یک فرصت دیگر به آنها را داد.

تری‌میلز، مالک جاز هم نسبت به برگزاری این رقابتها ابراز خرسندی کرد.

مک‌اینتایر در مورد این رقابتها گفت:«اتحادیه بسکتبال حرفه‌ای آمریکا و وزارت کشور از اهمیت بالای روابط ورزشی، برای بازسازی روابط ایران و آمریکا آگاه هستند اما موارد جزئی وجود دارد که ممکن است جاز را وادار به عدم استقبال گرم از تیم ایران کند».

در پایگاه یوتاجاز و در لیست تیمهای حاضر نام تمامی تیمها به جز ایران به چشم می‌خورد.

در حالی که ایران به عنوان قهرمان رقابتهای آسیایی سال 2007 به این مسابقات دعوت شده است، یکی از مقامات جاز هم در این باره هیچ توضیحی نداد.

مقامات آمریکایی بر این باورند که انجام این بازیها، به منزله‌ تلاشی برای پایین آوردن تنش‌ها میان دو کشور است.

این سایت مدعی شده است که مقامات ایرانی و مدیران دولتی قصد داشتند تا دو سال آینده در این مسابقات شرکت کنند.

ایالت یوتا با داشتن حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت به عنوان سی‌و چهارمین شهر پرجمعیت آمریکا شناخته می‌شود.

این ایالت در بین سالهای 2000 تا 2005 بیشترین پیشرفت را در میان ایالت‌های کشور آمریکا داشته است.

آب و هوای یوتا به طور معمول خشک و تا حدودی مرطوب است.

به دلیل گرایش 58 درصد از مردم این ایالت به کلیسای موعود حضرت عیسی (ع) این شهر فرهنگ مذهبی نیز به خود گرفته است.

برنامه بازی‌ها

تیم ایران در برابر تیم‌های حاضر در لیگ حرفه‌یی بسکتبال آمریکا به میدان می‌رود.

ایران طبق برنامه‌ اعلام شده از سوی فدراسیون بسکتبال آمریکا از ساعت 14 و 15 دقیقه روز بیست و نهم تیرماه برابر تیم دالاس و روز سی و یکم تیرماه ساعت 19 به مصاف تیم یوتوجاز می‌رود.

با این حال با توجه به حضور تیم‌های دیگر NBA از جمله آتلانتاهاکز، گلدن استیت، نیوجرسی نتز و سن‌آنتونیو اسپرز در این تورنمنت تابستانی احتمال افزایش تعداد دیدارهای ایران در این مسابقات وجود دارد.

تیم ایران خود را برای شرکت در بازی‌های المپیک پکن آماده می‌کند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها