هیچ فکر کرده‌اید که بهتر است برای حفاظت از محیط‌زیست و کاهش ضایعات محصولات بادوام را نگهداری و تعمیر کنید؟ اگر محصولات بادوام همچون پوشاک، لاستیک خودرو و لوازم منزل بخوبی نگهداری و تعمیر شوند، احتمال فرسوده شدن، شکستن و بی‌استفاده شدنشان کمتر می‌شود و در نتیجه لازم نیست خیلی زود تعویض یا دور انداخته شوند و در نهایت ضایعات کمتری در محیط زیست ایجاد می شود .
کد خبر: ۱۸۷۹۶۰
اگر چه برای خرید محصولات با کیفیت، هزینه بیشتری باید بپردازیم؛ اما عمر طولانی‌تر آنها نه تنها می‌تواند هزینه‌شان را جبران کند، بلکه در دراز مدت موجب صرفه‌جویی اقتصادی هم می‌شود.

هنگام خرید لوازم برقی و دیگر اسباب و اثاث منزل، نوع بادوام و دارای ضمانتنامه مناسب را خریداری کنید. حتی می‌‌توانید گزارش‌های مربوط به محصولاتی را که بیشترین رضایت مشتری و کمترین عیب و نقص در سوابق آنها
 ثبت شده است را بررسی کنید و نیز محصولاتی را بخرید که تعمیرشان راحت باشد.

بهتر است لوازم خریداری شده را در شرایط مناسب برای کار کردن قرار دهید.  دستورالعمل‌های تولید‌کننده درباره نگهداری و طرز صحیح استفاده از آنها را رعایت کنید. مراکز خدمات پس از فروش شرکت‌ها ممکن است خدمات رایگان داشته باشند. می‌توانید از مرکز تلفن برای پیدا کردن شماره آن مراکز کمک بگیرید.

استفاده از لاستیک‌های بادوام و با کیفیت بالا برای خودرو، دوچرخه و دیگر وسایل نقلیه، تعداد دفعات تعویض و دور انداختن آنها را کاهش می‌دهد.

همچنین برای افزایش طول عمر لاستیک‌ها باد آنها را هر ماه یک بار تنظیم و به دستورالعمل تولیدکننده در مورد نگهداری و مراقبت از آنها عمل کنید و به طور منظم چرخش روان لاستیک‌ها را امتحان نمایید.

تا حد امکان لباس و پوشاک را دور نیندازید بلکه آنها را تعمیر کنید. حتی در صورت امکان کفش، پوتین، کیف و چمدان‌هایتان را نیز تعمیر کنید.

در صورتی که قصد دارید از اسباب‌ و اثاث، چمدان، لوازم ورزشی، اسباب‌بازی و ابزارها برای مدت طولانی استفاده کنید، نوع مقاوم و بادوام آنها را بخرید.

همچنین می‌توانید از لامپ‌های فلورسنت کم‌مصرف به جای لامپ‌های رشته‌ای استفاده کنید. استفاده از این لامپ‌ها که عمر طولانی‌تری دارند به معنای آن است که تعداد کمتری لامپ دور ریخته خواهد شد و ضایعات  کمتری هم به بار خواهد آورد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها