سید داریوش مصطفوی مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تهران گفت که امیدوار است دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در تهران را از نزدیک تماشا کند.
کد خبر: ۱۸۷۷۲۶

مصطفوی در گفتگو با ایسنا، به تشریح شرایط باشگاه پرسپولیس و فوتبال کشور پرداخت. وی در ابتدا با اشاره به روند پیشرفت فوتبال در کشور گفت: از چهارده سالگی وارد صحنه جدی فوتبال شدم و لحظه‌ای از آن غافل نبودم. من خودم را چه به لحاظ سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری، وابسته به فوتبال می‌دانم و معتقدم در این مملکتی که آدم‌ها وقتشان را صرف مسایلی جدای از فوتبال می‌کنند، ما فوتبال را یکی از شاخصه‌های مهم پیشرفت در کشورمی‌دانیم و در مسیر این شاخصه حرکت می‌کنیم.

به قول برخی دانشمندان موتور مولد اقتصاد این روزها ورزش است و این موتور باید به دست متخصص باشد تا سهم عظیمی از اقتصاد دنیا را بگرداند. این موتور مولد در مسابقات یورو 2008 به خوبی خود را نمایان کرد و به نوعی نشان داد که متخصص در این موتور بالاتر از پادشاه و نخست وزیر اسپانیا، صدراعظم آلمان و رئیس فیفا قرار می‌گیرد. در آنجا شاخص این موتور  «میشل پلاتینی» است که همه اروپا او را قبول دارند.

وی افزود: این موتور مولد در فوتبال تعیین کننده است. فوتبال اگر بخواهد رشد کند، باید الگو داشته باشد که این الگو می‌تواند از خارج وارد کشور شود. امکانات فوتبال ما به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشکل داشته و با ایده‌آل خود هنوز فاصله دارد؛ به طور مثال باشگاه بزرگی چون پرسپولیس که تاکنون موفقیت‌های زیادی را بدست آورده، هنوز زمین مشخص و مناسبی برای تمرینات تیم فوتبال خود ندارد. ما باید پیشرفت در فوتبالمان را در دو بعد بررسی کنیم؛ یکی همان امکانات سخـت افزاری‌ست که باید استادیوم بسازیم و امکانات تمرینی را برای تیم‌ها فراهم کنیم که در این راه، سازمان تربیت بدنی و بانک‌ها باید کمک کنند و بعد دیگر بحث اساسنامه فدراسیون است که باید کاملا به روز باشد و شرایطی را بوجود آوریم تا با شرایط ذکر شده در اساسنامه مطابقت داشته و باعث رشد فوتبال شود. این اقدامات می‌تواند ما را به موتور توسعه در پیشرفت فوتبال مملکت ما برساند.

برای پرسپولیس هم کلنگ‌زنی می‌شود

مصطفوی خواستار ساخت کمپ‌ اختصاصی باشگاه پرسپولیس شد و گفت: ساخت استادیوم و امکانات ورزشی برای دو تیم بزرگ پرسپولیس و استقلال از دو جنبه قابل بررسی است؛ اول توجه سازمان تربیت بدنی به این دو باشگاه که به سرعت صاحب امکانات مشخصی باشند و دوم مکاتبات، مذاکرات و پی‌گیری‌های مدیران. در بخش اول باید گفت اگر امروز علی‌آبادی کلنگ ساخت کمپ تیم استقلال را به زمین‌ می‌زند، فردا هم این کار برای پرسپولیس صورت می‌گیرد و مطمئن هستم به طور حتم تربیت بدنی به این فکر است که طوری این دو باشگاه را برای آینده آماده کند که هر دو صاحب استادیوم‌ و امکانات اختصاصی باشند. اصل این است که تفکر ساخت استادیوم برای باشگاه پرسپولیس شروع شده و امیدوارم که این اقدام در زمان مدیریت من در باشگاه صورت گیرد. البته پیش‌بینی می‌کنم ظرف چند ماه آینده کلنگ ساخت کمپ تیم پرسپولیس هم به زمین بخورد.

ئییس اسبق فدراسیون فوتبال درباره شرایط لیگ و همچنین وضعیت قراردادهای بازیکنان، خاطرنشان کرد: در کار هدایت تیم پیروزی سلسله مراتب کاملا اجرا می‌شود. رییس مجمع، علی‌آبادی است و به دنبال آن هیات مدیره و مدیریت باشگاه در راستای یکدیگر و همه با هم کار می‌کنند. امروز ما قراردادهای خوبی به امضا رسانده‌ایم و بابت آن پول زیادی پرداخت نکردیم. معتقدم فوتبال ما تنها از جنبه دستمزد حرفه‌ای شده و دستورالعمل‌ها و امکانات به هیچ وجه حرفه‌ای نیست؛ آن هم به آن دلیل است که در مقطعی با عجله رییس غیرفوتبالی را در راس فدراسیون فوتبال قرار دادند و آنها هم فوتبال را رسما حرفه‌ای اعلام کردند و اکنون هم دوره هشتم خود را سپری می‌کند اما هنوز اندرخم یک کوچه‌ایم زیرا کاری برای فوتبال نکرده‌ای؛ هنوز اساسنامه‌ها دقیق و مشخص نیست! تمام مراحل زیرساختی برای شروع لیگ حرفه‌ای باید به طور منظم انجام شود و تازه در شرایطی که تمام باشگاه‌ها دارای امکانات سخت‌افزاری باشند که اکنون نیستند، می‌توانیم لیگ‌مان را نیمه‌حرفه‌ای اعلام کنیم و در این مرحله به طور متوسط باید بین پنج تا ده سال نظیر کشور ترکیه بمانیم، تا بتوانیم لیگ‌مان را تاحدودی حرفه‌ای بدانیم.

 بابت رقم قرارداد بازیکنان، باید پاسخگوی مردم باشیم

وی درمورد تعیین سقف قرارداد بازیکنان و ضمانت اجرایی آن گفت: تعیین سقف مبلغ قرارداد برای بازیکنان لیگ، امری بسیار ضروری است. معتقدم اگر تمام باشگاه‌ها به آن پایبند باشند و اجرا کنند، ضمانت اجرایی خود به خود به وجود می‌آید. فکر می‌کنم سقف دستورالعمل سازمان در حدود 150 میلیون تومان برای هر بازیکن باشد. باشگاه پرسپولیس امسال پول زیادی را برای جذب بازیکنان مورد نظرش پرداخت نکرد و حتی سعی کردیم مبالغ تمدید قرارداد بازیکنانمان، سطح قابل قبول داشته باشد. هیات مدیره پرسپولیس همیشه اعتقاد دارد که رقم‌ها منطقی باشد چرا که در این رابطه باید پاسخگوی مردم باشیم. البته تمام تلاش ما در هیات مدیره تنها به یارگیری و آوردن قطبی ختم نمی‌شود بلکه می‌خواهیم در حین برگزاری مسابقات و در زمین مسابقه هم عملکرد خوبی داشته باشیم. اعضای هیات مدیره پرسپولیس که من هم عضوی از آنها هستم، ورزشی هستند و بحث‌هایی را انجام می‌دهیم که درست‌تر است.

جلوی رفتن بازیکنان به امارات را بگیریم

مصطفوی با انتقاد از انتقال بازیکنان ایرانی به لیگ‌های عربی از جمله کشور امارات، خاطرنشان کرد: هدف ما باید این باشد که فوتبال ملی از طریق لیگ، حرفه‌ای شود. رفتن بازیکنان‌مان به کشورهای عربی، در کاهش پیشرفت فوتبال ما اثر گذاشته که معتقدم باید جلوی رفتن آنها را بگیریم. مقصد اروپا برای بازیکنان ما بسیار خوب است اما کشورهای عربی چیزی برای آنها به لحاظ فنی ندارد. ما باید بنگریم که بازیکنانی امثال کریم باقری و خدادعزیزی چطور کشف شده‌اند؟ باید گروهی از متخصصان امر برویم و استعدادهای خوب را پیدا کرده و تربیت کنیم و بعد نگذاریم آنها به کشورهای عربی بروند، چون عرب‌ها هیچ تجربه فنی به این بازیکنان نمی‌دهند.

 مصطفوی گفت: باشگاه‌ پرسپولیس چنین پولی را ندارد و اگر داشته باشد هم، این‌طور نابجا آن را صرف نمی‌کند. همه باشگاه‌های صنعتی نظیر سپاهان، مس و... که از بودجه‌های هنگفت دولتی استفاده می‌کنند هم بدانند که پول بیهوده، بزرگ کردن فوتبال از نوع غیرمنطقی است و من قصد دارم با تقاضایی از وزیر صنایع، خواهان رسیدگی به چنین اقداماتی در فوتبال کشور شوم.

 مدیریت در پرسپولیس بازی با آتش است

وی درباره اوضاع مدیریتی در باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: مدیریت در باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به خاطر وجود هواداران بی‌شمار، به نوعی بازی کردن با آتش است. مدیریت بسیار بالایی را می‌طلبد و مدیران باید در نهایت دقت سعی کنند تمام کارها درحساس‌ترین شرایط با نظم و انضباط خاصی دنبال شود و این یک امر طاقت‌فرساست. امروز حساسیت در این جایگاه از 20 به 90 رسیده است که در این شرایط کسب موفقیت، کار بسیار بزرگی است. این دو تیم در زمان مدیریتم در فدراسیون توانستند قهرمانی‌های بزرگی بدست آورند و معتقدم بخاطر نوع نگاهم به ورزش به خصوص فوتبال، می‌توانم موفقیت را در این شرایط برای پرسپولیس به ارمغان بیاورم. امیدوارم این دو تیم با پیروزی در لیگ قهرمانان آسیا بتوانند فینال آسیا را در تهران برگزار کنند. مطمئنا یک فینال ایرانی در لیگ آسیا، می‌تواند حقانیت فوتبال این مملکت را در آسیا ثابت کند.

مصطفوی با گله‌مندی از دشمنی‌ها در حق پرسپولیس، تصریح کرد: ما جایی آمدیم که متولیان اصلی آن، مردمند؛ از کسانی که با من دشمنی دارند می‌خواهم که با پرسپولیس خوب باشند. البته ما هم اصراری برای بقا در این جایگاه نداریم و تنها وظیفه‌ای است که اکنون بر گردن ماست. کسانی هستند که با خودشان هم تعامل ندارند و مدام مخالفت می‌کنند. نمی‌دانم اینها آیات عظام هستند یا تصمیم‌گیرندگان مملکت! آنها دچار مرضی شده‌اند که اول خودشان را آزار می‌دهند و بعد هم مردم را. فکر می‌کنم در تمام دوران خدمتم، اعتقادی که مسوولین به من داشتند را نشان دادم.

 معتقدم فوتبال ما تنها از جنبه دستمزد حرفه‌ای شده و دستورالعمل‌ها و امکانات به هیچ وجه حرفه‌ای نیست

وی افزود: قرآن فرموده چیزهای زیبایی هستند که شر تو در آن است و همین‌طور دشمنی‌هایی وجود دارد که حتما خیری دارد که این نکته را به فال نیک می‌گیرم. من هیچ نگرانی از این بابت ندارم چرا که به کارم معتقدم. در هر حال اگر بخواهید روزی اسامی همه این افراد که تعدادشان از انگشتان دست هم کمتر است، با ذکر نام، مشخصات و دلایل دشمنی‌هایشان اعلام می‌کنم؛ اما در شرایط حساس کنونی چنین اقدامی امکان‌پذیر نیست چرا که ممکن است در روند ایده‌آل آماده‌سازی پرسپولیس، خدشه وارد کند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با قدردانی از زحمات حبیب کاشانی، اظهار داشت: باید از مدیریت قبلی باشگاه تشکر کرد؛ آنها زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده‌اند که در نهایت به قهرمانی لیگ برتر ختم شده است. مسلما تحویل گرفتن تیم قهرمان، کار سختی است اما من بخاطر مردم و هواداران این تیم، مدیریت پرسپولیس را پذیرفتم. من کمال احترام را برای کاشانی قائلم و در قبل و بیرون از این جریان هم، در خدمتش بودم. او چندی پیش تلفنی با من صحبت کرد و گفت امیدوارم پرسپولیس قهرمانی‌هایش را ادامه دهد. مدیریت‌ها رفتنی است اما رفاقت‌ها ماندنی؛ کاشانی، انسانی ورزش‌دوست است که امیدوارم بازهم در مقوله ورزش کار کند.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال درمورد روند خصوصی سازی باشگاه‌ها در کشور به ایسنا گفت: معتقدم اصل 44 باید در ورزش کشور هم نظیر بخش‌های دیگر، به خوبی اجرا شود. به رغم ممانعتی که عده‌ای در روند این کار دارند و باعث شده کار به کندی پیش رود اما مسوولان باید این بحث را جدی بگیرند تا شرایط بهتر شود. به طبع باشگاه‌ها باید خصوصی شده، اسپانسرها، سهام‌دارها و ... مشخص شوند. شنیده‌ها حاکی از آینده خوب پرسپولیس در این مقوله است زیرا آدم‌های بسیار متمول و با فهم و شعوری در کار هستند؛ درصدی از باشگاه در اختیار سازمان تربیت بدنی خواهد ماند و بقیه را سهام‌داران حقیقی تحت پوشش قرار می‌دهند تا حدی که کنفدراسیون فوتبال آسیا، از حضور در مسابقات بین‌المللی این تیم جلوگیری نکند.

تبلیغات‌مان را به آسانی نمی‌فروشیم

وی در مورد تبلیغات روی پیراهن پرسپولیس در لیگ هشتم، خاطرنشان کرد: معتقدم تبلیغات روی پیراهن پرسپولیس حداقل پنج میلیارد تومان ارزش دارد و حتی این رقم در خارج از کشور، بیش از این خواهد بود؛ اما متاسفانه این مساله در دوره‌ قبل تا حد یک میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون تومان کاهش یافت. خوشبختانه امسال توانستم بدون اینکه بخواهم با آدم‌های بزرگی تماس بگیرم، پایه را تا حد سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان ارتقا دهم که این بالاترین نرخی است که تیم پیروزی در طول تاریخ بابت این کار گرفته است. البته در این اقدام یکی از اعضای هیات مدیره، پی‌گیری‌های خوبی انجام داد و حتی این رقم می‌تواند در آینده افزایش یابد. امیدوارم در آینده با کمک اعضای هیات مدیره، اسپانسرهای قوی‌تر پیشنهاد شود.

کوچکترین مربی ما «ژاک سانتینی» بود!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به تشریح روند انتخاب سرمربی تیم پرداخت و تصریح کرد: در نشست سوم تیرماه هیات مدیره بحث انتخاب مربی ایرانی یا خارجی مطرح شد. ما هفت گزینه خارجی برای هدایت پرسپولیس داشتیم که کمترین آنها «ژاک سانتینی» فرانسوی بود؛ اما در آن جلسه به اتفاق همه رای به مربی ایرانی با اولویت «افشین قطبی» دادند. ما شاید روزی چهار جلسه به طور محرمانه با قطبی مذاکره می‌کردیم که البته نماینده او در تهران هم بسیار کمک کرد و به نوعی وطن‌پرستی خود را اثبات نمود؛ همچنین کار بزرگی را حسین هدایتی کرد که به نمایندگی از هیات مدیره با حضور در دبی بیش از هفت ساعت با قطبی مذاکره کرد. همسر قطبی هم مشکلاتی را دراین‌باره داشت و حتی باشگاه پیشنهاد جایگاه مدیر روابط بین‌الملل را به ایشان داد. قطبی ابتدا تصور داشت مشکلاتی را در بازگشت به ایران داشته باشد اما سرانجام پس از ساعت‌ها و روزها مذاکره و مکالمه تلفنی، قطبی موافقت کرد به احترام مردم ایران برگردد.

وی افزود: من حتی زمان ورود او به تهران به فرودگاه امام (ره) رفتم و تا ساعت 4 صبح آنجا بودم. من به عنوان آدمی که منصب بالایی در فدراسیون فوتبال داشتم، نباید می‌رفتم و هیچ وقت در عمرم از این کارها نکرده بودم اما فقط بخاطر احترامی که قطبی به مردم گذاشت و برگشت، رفتم.

وی با تکذیب رقم‌های منتشر شده در خصوص قرارداد افشین قطبی گفت: مبلغ قرارداد قطبی هرچقدر سال قبل بوده، تنها بین پنج تا هفت درصد بیشتر افزایش یافته است. شما می‌دانید که معمولا در همه جای دنیا قراردادها حداقل بین 30 تا 50 درصد افزایش داده می‌شود و مربی که تیم را قهرمان می‌کند و یک ملت پشت او هستند، به آسانی او را از دست نمی‌دهند. من به شخصه تمایل داشتم رقم قرارداد او تا ده درصد افزایش یابد اما همانطور که در قبل گفتم هیات مدیره معتقد بود ما باید مبالغ منطقی باشد که پاسخگوی مردم باشیم. قطبی اعلام کرد من بخاطر پول به این مملکت نمی‌آیم و به من گفت باور کنید حس احترام به این مردم و هیات مدیره برای من واجب بود.

مصطفوی با تکذیب رقم قرارداد 300 هزار یورویی همسر قطبی،‌ گفت: بحث حل کردن مشکل همسر قطبی با پیشنهاد من مطرح شد که او مسئول روابط بین‌الملل باشگاه شود. به هرحال ما باید تمام جوانب را در نظر بگیریم زیرا وقتی یک مربی ذهنش از خانواده‌اش راحت نباشد که خوب نیست. همچنین این مبالغی که مطرح می‌شود، به هیچ وجه صحبت ندارد و ما حتی یک یورو هم به همسر آقای قطبی نداده‌ایم. اصلا مگر ما می‌توانیم این کار را بکنیم؛ ما در پرداخت‌های قانونی‌مان گرفتار سازمان‌های مختلف بازرسی هستیم چه برسد به پرداخت چنین پولی.

 قطبی مربی پروازی نیست

وی افزود: قطبی انسان باعطوفتی است، با بازیکنان رابطه خوبی دارد و حرفش را همیشه به جا می‌زند. امیدوارم تیمی که امسال به لحاظ تکنیکی و تاکتیکی تحویل او می‌دهیم، پنجاه درصد بهتر از سال پیش باشد که البته با بازیکنان خوبی که جذب کردیم، قطعا چنین خواهد بود. ما این بازیکنان را به جهت اینکه راه قهرمانی در آسیا و لیگ،‌ آسان شود جذب کردیم و امیدوارم با قهرمانی در این جام‌ها، شادی مضاعفی را نسبت به فصل پیش برای مردم به ارمغان آوریم. قطبی به همراه دستیار برزیلی‌اش به زودی به تمرینات پرسپولیس ملحق می‌شود و شما خواهید دید که به هیچ وجه او مربی پروازی نخواهد بود و تمام‌وقت در خدمت پرسپولیس است. امیدوارم آوردن قطبی که کار آسانی نبود، نتایج خوبی در بازی‌های لیگ و همچنین حضور در جام‌های دیگر داشته باشد.

استقلال را با  4 گل شکست می دهیم

مصطفوی فینال سوپر جام بین پرسپولیس و استقلال را یک بازی تشریفاتی خواند و در این رابطه گفت: سوپرجام‌ها در تمام دنیا، یک بازی تشریفاتی است و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست. ما می‌خواهیم تیم‌مان را آماده کنیم و حضور موفقی در لیگ آتی داشته باشیم. معتقدم باید نوار تساوی‌های پی در پی پرسپولیس و استقلال پاره شود و با تمام احترامی که برای تیم استقلال قائلیم، می‌خواهیم آنها را در مسابقات لیگ با چهار گل شکست دهیم. دیدار سوپرجام، مقوله‌ای تشریفاتی است که نمی‌توان نتیجه‌گیری خوبی از آن داشت. البته ما موظف به اجرای دستورات فدراسیون هستیم اما قبل‌از اینها اردوی خارج از کشور را برای تیم تدارک دیده بودیم؛ امیدواریم برنامه طوری باشد که تیم‌های پیروزی و استقلال با هم مذاکره کرده و به سازمان لیگ اعلام نتیجه کنند؛ اما با این حال تابع تصمیمات سازمان لیگ هستیم.

معتقدم دیدار سوپرجام باید در تقویم فدراسیون گنجانده شود و تاریخ آن از قبل مشخص باشد که می‌تواند حداقل بیش از بیست روز پس از پایان لیگ در هر سال نباشد؛ چرا که وقتی قرار است لیگ از پانزدهم مرداد آغاز شود، مسلما تیم‌ها در تدارک اردوهای آماده‌سازی هستند و این برنامه‌ها به نظر مربی تیم است که می‌خواهد پانزده روز در خارج از کشور اردو بزند. 

مدیرعامل پیروزی درباره وضعیت تیم استقلال ، گفت: استقلال فصل پیش در رده سیزدهم لیگ ایستاد که این به خاطر تغییرات مدیریتی و کادر فنی آنها بود؛ اما امروز می‌بینم که خوب کار می‌کنند. فکر می‌کنم با ثباتی که استقلال در جایگاه مدیریتی خود و همچنین کادر فنی‌اش پیدا کرده، بتواند موفق‌تر از فصل پیش عمل کند.

آنقدر گرفتارم که شاید فتح‌ا... زاده را نشناسم!

مصطفوی در مورد تقابلش با فتح‌ا... زاده طی روزهای گذشته خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام وقتم صرف آماده‌سازی هرچه مطلوبتر تیم است و آنقدر گرفتارم که ممکن است هنگام عبور از کنار فتح‌ا...‌زاده، او را نشناسم. در هرحال ورزش همیشه به ما یاد داده که به پیشکسوت‌ها احترام بگذاریم، حال اگر فتح‌ا... زاده از من کوچکتر است، تفکراتش را در این باره بیشتر کند.

وی درباره شکایت پرسپولیس علیه استقلال درخصوص «هاشم بیگ‌زاده» تصریح کرد: اگر قرار است به مسئولان باشگاه استقلال احترام بگذاریم، باید این مساله دوطرفه باشد. ما با باشگاه استقلال برادر هستیم اما هیچ‌گاه در رقابت‌ کوتاهی نمی‌کنیم. ما هیچ بازیکنی را از تیم استقلال، بدون مذاکره با مدیران این باشگاه، نخواهیم گرفت. معتقدم اکنون هاشم بیگ‌زاده متعلق به پرسپولیس است و ما در هر مقطع تاریخی می‌توانیم به این مساله اعتراض داشته باشیم. در این باره، اطلاعاتی را در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار دادیم که قرار است آنها به ما خبر دهند.

مصطفوی درخصوص وضعیت علیرضا واحدی نیکبخت برای فصل آینده ، گفت: نیکبخت با پرسپولیس بزرگ شده است و پرسپولیس هم به نوعی به او بدهکار است. ما هیچ وقت این احساس را نداریم که او با ما نباشد. در این رابطه با قطبی نیز صحبت کرده‌ام و او این بازیکن را دوست دارد و هیچ مشکلی در سر راه پیوستن‌اش به پرسپولیس وجود ندارد. ما نیکبخت و قطبی را با هم می‌خواهیم. ما نیکبخت و خلیلی و نیکبخت و توره را با هم می‌خواهیم، یک تیم منسجم با بازیکنانی مثل منصوری فهیم،‌ زارعی جوان که در لیگ هشتم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

مدیرعامل پرسپولیس با بیان این که مطمئنم پیستون راست تیم ملی در آینده حضور زارعی و محمد را تحمل خواهد کرد، گفت: پرسپولیس تیمی است که آسیا به او افتخار می‌کند. محبوب‌ترین تیم ایران، پرتماشاگرترین تیم آسیا و دنیا است. ما باید نوکری این تماشاگران را کنیم و وسیله‌ای فراهم کنیم که آنها خوشحال شوند. این خوشحالی هیچ جور مقدر نخواهد شد مگر اینکه همه با هم باشیم. پرسپولیس در قالب یک نفر و یک نفر در قالب ایران.

مصطفوی همچنین درخصوص اعتراض مسئولان باشگاه ابومسلم درخصوص جذب محمد منصوری، فرانک آتسو و ایوان پتروویچ به دلیل ارایه نکردن تسویه حساب مالیاتی، باشگاهی و دریافت فرم انتقال، گفت: ما این بازیکنان را از طریق راه قانونی جذب خواهیم کرد. اگر این بازیکنان رضایت نامه‌ داشته باشند و زمان قراردادشان به اتمام رسیده باشد، طبق مقررات سازمان لیگ اقدام خواهیم کرد.

پرسپولیس مطیع تیم ملی

مصطفوی در پایان روند آماده سازی تیم ملی فوتبال کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فکر می‌کنم لیست تیم ملی در حدود 95 درصد خوب بود، گرچه ما باید سرمربی را در این کار آزاد بگذاریم. شاید اگر من بودم افراد دیگری را به این لیست اضافه یا از آن کم می‌کردم، اما اکنون سرمربی تیم، مسوول این کار است. اکنون بازی‌های تدارکاتی خوبی نیز برای تیم ملی درنظر گرفته شده که می‌تواند شرایط آماده سازی تیم ملی را ارتقا بخشد. آرزو می‌کنم تیم ملی به جام جهانی صعود کند و در این راه باشگاه پرسپولیس مطیع فدراسیون و در خدمت تیم ملی است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها