ایسنا: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) اعلام کرد که در نتیجه افزایش بهای مواد غذایی در سال 2007 شمار گرسنگان جهان 50 میلیون نفر افزایش یافته است. به گزارش ایسنا، ژک دیوف - دبیر کل فائو - در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل گفت: کشورهای فقیر به طور جدی اثرات افزایش بهای مواد غذایی و نفتی را احساس می‌کنند. وی دلایل اصلی افزایش بهای مواد غذایی در سراسر جهان را افزایش تقاضا برای تولیدات کشاورزی از سوی کشورهای در حال رشد، توسعه سریع سوخت‌های زیستی و عرضه ناکافی به دلیل تغییرات جوی اعلام کرد.
کد خبر: ۱۸۷۰۶۹

پیش‌بینی بیزنس مانیتور از ذخایر ارزی ایران‌

ایسنا: ذخایر خارجی ایران بجز طلا در سال جاری بیش از 16 میلیارد دلار و تا سال 1391 بیش از دو برابر افزایش می‌یابد.

موسسه اقتصادی بیزنس مانیتور در گزارش 3ماهه سوم 2008 خود ذخایر خارجی ایران بجز طلا در سال گذشته را74 میلیارد و 210 میلیون دلار برآورد و پیش‌بینی کرد که این شاخص با 16 میلیارد و 380 میلیون دلار افزایش در سال جاری به 90 میلیارد و 590 میلیون دلار برسد.  به اعتقاد بیزنس مانیتور روند صعودی افزایش ذخایر خارجی ایران طی سال‌های آینده ادامه خواهد داشت به طوری که انتظار می‌رود در سال آینده ذخایر 106 میلیارد و 240 میلیون دلاری  به ثبت برسد. 

واردات بی‌رویه مبلمان و تهدید تولید داخل‌

فارس: رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان مبل تهران نسبت به واردات بی‌رویه مبلمان هشدار داد.

علی انصاری حمایت از صنعت چوب در کشور را ضروری دانست و اذعان کرد؛ بی توجهی به صنعتی که 10 درصد اشتغال با گردش مالی بیش از یکصدهزار میلیارد ریال در سال را به خود اختصاص داده، سبب می‌شود علاوه بر از دست دادن بازار داخل در بازارهای هدف نیز سهمی نداشته باشیم.

به گفته وی واردات بی رویه مبلمان هشداری به صنعتگران داخلی است تا خود را به فناوری روز دنیا مجهز کنند، چرا که این صنعت ضمن تحقق بخش مهمی از استراتژی توسعه صادرات غیر نفتی، درآمد ارزی قابل توجهی را نصیب کشور خواهد کرد.

به اعتقاد وی، اعتلا و رشد این صنعت نیازمند برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، بلند‌مدت و میان‌مدت با احساس مسوولیت جمعی است تا با استفاده علمی از تجربیات دیگر کشورها در شناساندن هنر ایرانی در عرصه بین‌المللی گام‌های موثری برداریم و با بررسی‌های کارشناسانه علاوه بر ورود به بازار‌های منطقه بتوانیم در آینده سهم خوبی را در بازارهای جهانی به‌دست آوریم.  وی اظهار امیدواری کرد برگزاری کنفرانس بین‌المللی تجارت جهانی مبلمان بتواند گامی مثبت در جهت تحقق اهداف فوق بردارد.

اجرایی شدن تعرفه جدید واردات تلفن همراه در گمرکات‌

ایسنا: با حذف بند (و) تبصره 7 قانون بودجه سال 1386، سرانجام پس از چندین ماه بلاتکلیفی، گمرک تعرفه‌های وارداتی مصوب هیات وزیران درباره گوشی تلفن همراه را اجرا کرد.

احمد روضاتی، رئیس انجمن تولیدکنندگان گوشی همراه با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر تعرفه واردات CBU گوشی تلفن همراه 25 درصد و تعرفه‌های SKD و CKD به ترتیب 10 و 4 درصد است و گمرک نیز با همین شرایط اقدام به ترخیص گوشی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها