محققان سوئیسی با همکاری کارشناسان گوگل در تحقیقات خود نشان دادند که بیش از 637 میلیون نفر در سراسر دنیا برای جستجو در اینترنت از مرورگرهایی استفاده می کنند که اغلب قدیمی و بنابراین ناامن هستند.
کد خبر: ۱۸۵۹۳۰
بررسیهای محققان پلی تکنیک زوریخ با همکاری کارشناسان گوگل حاکی از آن است که بیش از 637 میلیون نفر از کاربران اینترنت از برنامه های وب مروگری استفاده می کنند که قدیمی بوده و به روز نشده اند و بنابراین به طور بالقوه ناامن هستند.

محققان موسسه تکنیک انفورماتیک و شبکه های ارتباطات پلی تکنیک زوریخ با بررسی کاربرانی که برای جستجو وارد سرورهای گوگل شده بودند موفق شدند با محاسبه تعداد برنامه های جستجویی که آخرین نسخه آنها به روز نشده اند به این آمارها دست یابند.

براساس گزارش وب نیوز، این آمارها نشان می دهد که از آغاز ژوئن امسال به طور متوسط 1/59 درصد از کاربران اینترنت از تازه ترین نسخه های مرورگرهای خود استفاده کرده اند.

در این میان بهترین نتایج از کاربران مرورگر فایرفاکس موزیلا به دست آمد به طوری که 2/92 درصد از آنها از برنامه های به روز شده استفاده کرده اند.

کاربران مرورگر سافاری اپل با 3/65 درصد در رتبه دوم قرار گرفتند و کاربران اینترنت اکسپلورر مایکروسافت با 5/52 درصد در جایگاه سوم ایستادند.

این تحقیق نشان می دهد که بیش از 673 میلیون وبگردی که وارد سرورهای گوگل شده اند دارای برنامه های به روز نشده و ناامن هستند.

واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها