نگاهی به سینمایی‌های آخر هفته سیما

عرصه‌ای برای ستارگان هالیوود

شبکه‌های تلویزیونی در آخرین روزهای هفته‌ی دوم تیرماه بر پخش فیلم‌های روز جهان تاکید دارند و اغلب این فیلم‌ها در زمره‌ آثار روز سینمای جهان قرار می‌گیرند که بازیگران مطرح سینما در آن‌ها ایفای نقش کرده‌اند. براین اساس دراین روزها شاهد پخش فیلم‌هایی با بازی چارلیز ترون، گوئینت پالترو، آنتونی‌ هاپکنیز و چارلز برانسون در تلویزیون خواهیم بود.
کد خبر: ۱۸۵۴۸۸

به گزارش ایسنا، تلویزیون درهفته جاری باز هم به پخش فیلم‌هایی متعلق به ژانر جنایی، دلهره‌آور و معمایی تمایل نشان داده و از 10فیلمی که طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه به روی آنتن می‌روند ، 6 فیلم در این ژانرها قرار می‌گیرند.

ازجمله فیلم‌های جنایی و معمایی این هفته، «در دره‌ الاه» ساخته‌ «پل‌ هاگیس» است که چهارشنبه شب از شبکه‌ دو پخش و پنج‌شنبه ساعت 15:30 دقیقه تکرار می‌شود. این فیلم در سال 2007 ساخته شده و درباره‌ افسر بازنشسته‌ آمریکا است که جسد سوخته پسرش را می‌یابد. او به‌دنبال یافتن علت مرگ پسرش به سرنخ‌های دیگری دست می‌یابد. «در دره‌ الاه» که در عید نوروز هم از تلویزیون پخش شده نامزد دریافت جایزه‌ بهترین بازیگر نقش اول از آکادمی اسکار بوده است. این فیلم جایزه‌ بهترین کارگردانی را از جشنواره‌ فیلم ونیز دریافت کرده است.

«میراث اینوگامی» درام معمایی و دلهره‌آور است که در سال 2006 در ژاپن ساخته شد. این فیلم که درجشنواره‌ بین‌المللی مسکو نامزد بهترین کارگردانی بوده‌است پنج‌شنبه از شبکه‌ دو سیما پخش می‌شود. «میراث اینوگامی» درباره‌ی پیرمرد ثروتمندی است که شرط اعلام وصیتنامه‌اش را جمع‌شدن همه‌ی اعضای خانواده می‌داند.

فیلم سینمایی «جووالاچی» محصول مشترک فرانسه و ایتالیا است که در سال 1972 با بازی چارلز برانسون در ژانر جنایی ساخته شد. این فیلم که پنج‌شنبه از شبکه‌ سه‌ پخش‌ می‌شود، درباره‌ یکی اعضای مافیا است که قرار است در زندان به قتل برسد. «جووالاچی» جایزه‌ای را از جشنواره‌های هنری به دست نیاورده است.

«وارث» هم درامی اکشن و دلهره‌آور است که نامزد دریافت جایزه‌ فیلم رازی در بخش بهترین بازیگر بوده است. این سینمایی که جمعه صبح از شبکه‌ سه پخش می‌شود، درباره‌ پلیسی است که به‌دست گانگسترها کشته می‌شود و برادرش و سایر اعضای خانواده‌اش با سازمان جنایتکاران درگیر می‌شوند.

اکشن حادثه‌ای «تماس» جمعه‌ ظهر از شبکه‌ تهران به روی آنتن می‌رود. این فیلم جایزه‌ بهترین فیلمبرداری را از جشنواره‌ آسیا ـ پاسفیک دریافت کرده و نامزد بهترین فیلمبرداری از جایزه‌ فیلم هنگ‌کنگ بوده است .

«تماس» را پیترپو در سال 2002 کارگردانی است؛ او فیلمبرداری سینمایی مشهور «ببر خیزان، اژدهای پنهان» را برعهده داشته و جایزه‌ اسکار دریافت کرده است.

«سینما چهار» درام جنگی «خط آتش» را جمعه‌شب پخش می‌کند که آن هم محصول سال 2002 ایتالیا است. این فیلم که در سه‌ بخش بهترین فیلمبرداری، تدوین و صدابرداری جایزه‌ فیلم «دیوید دی دوناتلو» را دریافت کرده است درباره پسری است که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه داوطلبانه به جبهه‌های جنگ آفریقا می‌رود.

در هفته جاری هم‌چنین دو فیلم «میروش» و «اثبات» از شبکه‌های دو و یک پخش می‌شوند که اتفاقا در ژانر جنایی و دلهره‌ و معمایی قرار نمی‌گیرند اما از تولیدات روز سینمای جهان هستند.

«میروش» محصول سال 2007 نروژ است که در جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کپنهاگ جایزه‌ی بهترین کارگردانی را دریافت کرده‌است. فیلم درباره‌ پسر نوجوانی است که برای امرار معاش خانواده مشغول کار است.

«اثبات» نیز محصول سال 2005 آمریکا است که پنج‌شنبه از شبکه‌ اول پخش می‌شود. این فیلم نامزد جایزه‌ گلدن گلاب بهترین بازیگر زن بوده‌ و کاندیدای دریافت شیرطلای جشنواره‌ ونیز شده است. «اثبات» با بازی «گوئینت پالترو» و «آنتونی‌ هاپکینز» درباره دختر یک ریاضیدان نابغه است که همانند پدر از هوش سرشار ریاضی برخوردار است.

درهفته‌ی جاری دو فیلم ایرانی «نیرنگ» و «مشق شب» نیز از تلویزیون پخش می‌شوند که یکی در ژانر اکشن و جنایی قرار می‌گیرد و دیگری با حال وهوای کاملا متفاوت، ساختاری مستند‌گونه دارد.

برنامه‌ی صدفیلم که هفته‌ گذشته نتوانست «مشق شب» کیارستمی را به دلیل آنچه تشخیص مدیر پخش عنوان شده بود، پخش کند، قرار است این هفته درقالب صدفیلم آن را به روی آنتن ببرد.

«مشق شب» تحقیقی مصور درباره‌ی تکالیف شب بچه‌ها است و درسال 1368 پس از «خانه‌ دوست کجا است» ساخته شده‌است. «مشق شب» همانند اغلب ‌آثار کیارستمی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و با پخش این فیلم به نظر می‌رسد تلویزیون پس از مدت‌ها اثری از این کارگردان مطرح ایرانی را به روی آنتن ببرد.

این هفته تله‌فیلم «راه نیرنگ» مهرداد خوشبخت نیز جمعه ‌عصر از شبکه‌ اول سیما به روی آنتن می‌رود. این فیلم درباره‌ قاچاقچی است که پس از سال‌ها آزادی از زندان تصمیم می‌گیرد از کسانی که اورا لو داده‌اند، انتقام بگیرد. دراین تله‌فیلم حمیدرضا پگاه، سام درخشانی و سیاوش طهمورث بازی کرده‌اند.


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها