امروزه زندگی‌ماشینی سرشار از استرس و فشارهای روانی است و اغراق نیست اگر بگوییم همه در وجود خود درجاتی از استرس و تنش را دارند. بعضی‌ها توانسته‌اند این تنش را کنترل کنند و در زندگی موفق باشند و بعضی برعکس. اما آنچه اهمیت دارد، نقش تغذیه در کاهش استرس و تنش‌های روحی است؛ واقعیتی که کمتر کسی بدان توجه دارد.
کد خبر: ۱۸۲۸۳۱

چند توصیه کلیدی‌

1 - اگر دچار استرس هستید، او لین قدم حذف کافئین از غذایتان است. از این رو قهوه، چای، نوشابه و شکلات را مصرف نکنید. ترکیباتی حاوی کافئین به دلیل این‌که محرک هستند، استرس ایجاد می‌کنند.

2 - روز خود را با آبمیوه آغاز کنید. آبمیوه‌های حاوی ویتامین‌ C همچون آب پرتقال ساده و آب توت‌فرنگی مناسب هستند. همچنین در کنار این موضوع روزانه حداقل ، 8 لیوان آب بنوشید که در کاهش استرس نقش مهمی ایفا  می‌کند.

3 - لبنیات و نوشیدنی لبنی استرس‌زدا هستند. بنابر این در روز حداقل 3 واحد ماست کم‌چرب همراه  با وعده‌های صبح و ظهر و شب مصرف کنید و هنگام خواب یک لیوان دوغ خنک بنوشید.

4 - از مصرف شیرینی‌جات به عنوان میان وعده پرهیز شود و به جای آن از غلات کامل و نان‌های سبوس‌دار استفاده شود.

5 - هویج،‌کرفس، ذرت بو داده بدون روغن ، زیاد بخورید چرا که این مواد استرس‌زدا هستند.

6 - جوشانده‌های گیاهی استرس‌زدا فراموش نشود و سعی شود در طول روز این‌گونه نوشیدنی‌ها را بنوشید.
بسیاری عادت دارند در پایان شب از این نوع نوشیدنی‌ها استفاده ‌کنند. در صورتی که می‌بایست این نوع نوشیدنی‌ها را در طول روز برای کاهش استرس‌ روزانه مصرف کرد. در هر صورت جوشانده‌هایی از قبیل رزماری، جوشانده نعناع، مارچوبه و آویشن از جمله نوشیدنی‌های خوب استرس‌ زدا هستند.

7 - مغزها بسیار مفیدند، پس بهتر است پسته، بادام و فندق را همیشه همراه خود داشته باشید.

8 - در طول روز حتما از یک تا 2 وعده غذای پروتئین‌دار همچون تخم‌مرغ، پنیر، گوشت قرمز، ماهی‌ و مرغ بهره ببرید چراکه پروتئین علاوه بر رفع سختی، استرس را نیز کم می‌کند.

9 ‌- از حذف وعده‌های اصلی غذایی بپرهیزید. بسیاری با توجه به مشغله زیاد فرصت ندارند صبحانه یا ناهار را کامل بخورند. فراموش نکنید این عمل 50 درصد احتمال بروز استرس و تنش را در طول روز زیاد می‌کند.

10 -‌ موز زیاد بخورید. موز حاوی ویتامین6 B است و می‌تواند استرس را از میان ‌ببرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها