با ابطال کارت فعلی از اول تیرماه و حذف بنزین ارزان‌

خودروهای وارداتی کارت سوخت جدید می‌گیرند

گروه اقتصاد: پیرو مصوبه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، از اول تیر 1387 به خودروهای وارداتی با حجم موتور بیش از 1300 سی‌سی مدل 2002 و بعد از آن و همچنین خودروهای تولید داخل با حجم موتور بیش از 2000 سی‌سی مدل 1382 و بعد از آن بنزین با نرخ هر لیتر 1000 ریال تعلق نمی‌گیرد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مالکان این خودروها باید به این نکات توجه کنند که از اول تیر 1387 کارت هوشمند سوخت این نوع خودروها باطل می‌شود و دارندگان این نوع خودروها می‌توانند از طریق کارت‌های هوشمند سوخت جایگاه داران نسبت به دریافت بنزین مورد نیاز خود با نرخ غیریارانه‌ای اقدام کنند.
کد خبر: ۱۸۲۷۱۲

همچنین برای این نوع از خودروها بزودی کارت جدید صادر و توسط شرکت پست به نشانی آنها ارسال خواهد شد. از این رو، باقیمانده سهمیه یارانه‌ای بنزین این نوع از خودروها به کارت جدید منتقل و به میزان آن می‌توانند از بنزین یارانه‌ای استفاده کنند.

کارت سوخت گازوئیل از اول تیرماه‌

در همین حال، وزیر نفت اعلام کرد از اول تیر ماه پروژه سوختگیری با کارت هوشمند سوخت برای خودروهای دیزلی( گازوئیلی) اجرایی می‌شود.

غلامحسین نوذری در گفتگو با مهر با بیان این‌که از اول تیر ماه گازوئیل فقط با کارت هوشمند سوخت عرضه می‌شود، اظهار کرد: مشکلات مختصری که در اجرای این طرح وجود داشت، برطرف شده و عرضه گازوئیل با کارت هوشمند سوخت از اول تیرماه آغاز خواهد شد. وی درباره برنامه‌های وزارت نفت برای آزاد سازی قیمت بنزین نیز تاکید کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای حذف سهمیه‌بندی بنزین در دستورکار وزارت نفت نیست و به عرضه بنزین یارانه‌ای ادامه خواهیم داد.

وزیر نفت با بیان این‌که بر اساس قانون باید از سال 1390 سوخت با قیمت آزاد عرضه شود، ادامه داد: باید روندی را دنبال کنیم که در این زمان قیمت انرژی آزاد شود و هم اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در زمان تعیین شده مصوبه مجلس را اجرایی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها