گروه سلامت:استفاده از عصاره تخم شوید در کاهش کلسترول بد خون، موثر است.
چند تن از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، تاثیر نوعی داروی کاهنده چربی خون موسوم به لوستاتین و عصاره تخم شوید را بر میزان چربیهای خون موشهای آزمایشگاهی با هم مقایسه کردند.
کد خبر: ۱۷۸۴۱۵
بر پایه این بررسی که نتایج آن در مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد منتشر شد، هر کدام از این داروها به تنهایی کلسترول زیانبار و تریگلیسیرید خون را کاهش میدهند.
این بررسی همچنین نشان میدهد، عصاره آبی تخم شوید میزان کلسترول زیانبار خون را از داروی لواستاتین بیشتر کاهش میدهد.
پژوهشگران با توجه به این بررسی، عصاره تخم شوید را در کاهش چربیهای خون، بویژه کلسترول زیانبار موثر میدانند.
اختلال چربیهای خون از مهمترین عوامل خطرساز بیماریهای قلبی عروقی است.