اعضاء حزب کمونیست روسیه فیلم «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» را به خاطر تحریف تاریخ و تبلیغات ضدشوروی محکوم کردند و خواستار ممنوعیت نمایش این فیلم در روسیه شدند.
کد خبر: ۱۷۷۰۴۹

رویترز اعلام کرد هریسن فورد در چهارمین قسمت مجموعه «ایندیانا جونز» که داستان آن در 1957 روی می‌دهد، نقش باستانشناس ماجراجو را تکرار کرده که این بار برای پیدا کردن جمجمه‌ای حاوی قدرت‌های اسطوره‌ای با یک مامور اهریمنی KGB با بازی کیت بلانشت رقابت می‌کند.

ویکتور پدروف یکی از اعضاء حزب کمونیست دراین باره گفت: آنچه احساسات ما را جریحه‌دار کرده این است که ما به همراه آمریکا هیتلر را شکست دادیم و وقتی اسامه بن لادن به آنها حمله کرد، ابراز همدردی کردیم. اما آنها می‌روند و با کمونیست‌ها بچه‌ها را به وحشت می‌اندازند. این آدم‌ها چیزی به اسم شرم نمی‌شناسند.

این اظهار نظرها پس از نخستین نمایش «ایندیانا جونز 4» در جشنواره کن در نشست حزب کمونیست در سن پترزبورگ مطرح و روی وب سایت
www.kplo.ru نیز منتشر شد. پدروف افزود: زنان ما شبیه نازی‌ها نیستند، اما شاید کیت بلانشت می‌ترسید بیکار بماند که در این فیلم بازی کرد.

«ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» که چهارمین فیلم مجموعه پرفروش «ایندیانا جونز» است، از روز پنجشنبه در سینماهای روسیه به نمایش عمومی درآمده است. به گزارش رسانه‌های محلی این فیلم در 808 سینما در حال نمایش است که گسترده‌ترین اکران برای یک فیلم هالیوودی است.

آندری گیندوس یکی دیگر از اعضاء حزب کمونیست روسیه گفت: هریسن فورد و کیت بلانشت بازیگرانی درجه دو هستند که برای سازمان سیا حکم سگ‌های دست‌آموز را دارند! ما باید این آدم‌ها از حق ورود به کشورمان محروم کنیم.

ولادیمیر موخین هم گفت: «ایندیانا جونز» فیلمی کم‌ارزش است و اگر نبود خطر فریب نوجوانانی که دهه 1950 را نمی‌شناسند، می‌شد به آن لبخند زد.

موخین با اشاره به اینکه از وزارت فرهنگ روسیه خواسته «ایندیانا جونز 4» را به خاطر «تبلیغات ضدکمونیستی» ممنوع کند ، گفت: سرخپوست‌ها و بیگانه‌ها با جونز همراه می شوند و این رفقای غیرقابل‌اعتماد قرار است دنیا را در برابر تهدید روسی حفظ کنند. این یک فیلم آشغال و صرفا یک فانتزی چرچیلی و پارانویایی است.

چهارمین قسمت مجموعه «ایندیانا جونز» 18 سال پس از فیلم نمایش قبلی، یکشنبه پیش اولین بار در دنیا در بخش خارج از مسابقه شصت و یکمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. استیون اسپیلبرگ بار دیگر روی صندلی کارگردانی نشسته و جرج لوکاس نیز تهیه‌کننده فیلم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها