لیگ قهرمانان اروپا؛

شیاطین سرخ پادشاهان قاره سبز

منچستریونایتد برای سومین بار قهرمان لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا شد. نیکلاس آنلکا ، مهاجم فرانسوی چلسی با از دست دادن آخرین ضربه پنالتی جشن قهرمانی شیاطین سرخ را فراهم کرد. شاگردان سر«الکس فرگوسن» برای سومین بار در تاریخ این باشگاه جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر ببرند.
کد خبر: ۱۷۶۵۹۲

به گزارش ایسنا ، چهارشنبه شب در ورزشگاه «لوژنیکی» شهر مسکو تیم‌های چلسی و منچستریونایتد به دیدار هم رفتند. 120 دقیقه تلاش دو تیم انگلیسی تساوی 1 بر 1 آنها را در پی داشت، تا این ضربه‌های پنالتی باشد که تکلیف قهرمان فصل 2007 ـ 2008 این رقابت‌ها رامشخص کند.

شاگردان سرالکس فرگوسن در ضربه‌های پنالتی موفق شدند 5 بر6 آبی‌های لندن را شکست دهند و برای سومین بار در تاریخ این باشگاه جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر ببرند.

به این ترتیب این قهرمان فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر برای سومین بار جام قهرمانی رقابت‌های باشگاهی فوتبال جهان را از آن خود کرد.

نیکلاس آنلکا ، مهاجم فرانسوی چلسی با از دست دادن آخرین ضربه پنالتی جشن قهرمانی شیاطین سرخ را فراهم کرد. او که ضربه پنالتی خود را به گوشه چپ دروازه فرستاده بود روی واکنش دیدنی «ادوین فان درسار» سنگربان هلندی منچستریونایتد حساب نمی‌کرد. این هلندی که قهرمان تیمش در ضربه‌های پنالتی بود با مهار ضربه آنلکا پیام‌آور شادی برای سرخ پوشان انگلیسی شد.

دو گل بازی در نیمه نخست برای دو تیم به ثمر رسید. کریستیانو رونالدو(26) برای منچستر و فرانک لمپارد (45) برای چلسی گلزنی کردند.

نیمه اول:

بازی با برتری کامل شیاطین سرخ آغاز شد. شاگردان فرگوسن به لطف برتری شان بر توپ همه‌کاره میدان بودند. قهرمان لیگ برتر انگلیس با پاس‌های کوتاه و صحیح بازیکنانش هیچ فرصتی به آبی‌های لندنی نداد و برتری خود را تا به ثمررساندن نخستین گل بازی و در ادامه تا پایان نیمه اول ادامه داد.

در دقیقه 26 "کریستیانورونالدو" بهترین بازیکن فصل جاری منچستریونایتد، سانتر "وزلی براون" را با ضربه سر وارد دروازه "پترچک"، دروازه‌بان چلسی کرد تا منچستر به گل برتری دست یابد.

این گل بازیکنان چلسی را از خواب بیدار کرد، چنان که پس از آن سرعت بازی به میزان چشمگیری افزایش یافت.

بالاک، هافبک آلمانی چلسی و "کارلوس توس" و "مایکل کریک" از منچستریونایتد فرصت‌های خوبی برای گل‌زنی داشتند اما، درخشش سنگربانان دو تیم مانع از فروریختن دروازه‌ها شد.

اگر چه در نیمه نخست برتری با منچستر یونایتد بود، با این حال درست در پایان نیمه نخست چلسی توانست بازی را به تساوی بکشاند و امیدوارانه راهی رختکن شود. شوت "مایکل اسین" در میانه راه به "ریوفردیناند" برخورد کرد تا "فرانک لمپارد" از موقعیت به دست آمده نهایت استفاده را ببرد و بازی به تساوی بکشاند.

نیمه دوم:

این نیمه به طور کامل در اختیار شاگردان "آوران گرانت"، سرمربی چلسی بود. آنها در این نیمه علاوه بر آن که بازی را به طور کامل در دست داشتند، چندبار موقعیت خوب گل‌زنی را نیز برای خود فراهم کردند اما، "ادوین فان درسار"، تیردروازه و شانس بد بازیکنان چلسی مانع از گشوده‌شدن دروازه یونایتد‌ها شد.

آنچه در این نیمه بیش از هر چیزی نمود داشت، بازی تهاجمی و برتری بی چون و چرای آبی‌های لندن بود. شاگردان فرگوسن در نیمه دوم هرگز نتوانستند درخشش نیمه اول را داشته باشند.

در دقیقه 78 شوت دیدنی و ناگهانی "دیدیه دروگبا"، مهاجم ساحل عاجی چلسی، به تیر دروازه برخورد کرد تا منچستر تا آستانه فرو ریحتن دروازه اش پیش برود.

رایان گیگز در دقیقه 87 به جای پل اسکولز به میدان آمد تا با انجام 759 بازی برای منچستر یونایتد از رکورد بازی های سر "بابی چارلتون" گذشته و آمار انجام بیشترین بازی در این باشگاه را به نام خود ثبت کند.

وقت اضافه:

تاکنون سابقه نداشته است که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در وقت اضافه مشخص شود. در فینال مسکو هم این سنت ادامه یافت. در حالی که فرانک لمپارد و رایان‌گیگز می‌توانستند برای تیمشان در این وقت‌ 30 دقیقه ای گل‌زنی‌کنند، اما این‌طور نشد تا سرنوشت بازی در ضربه های پنالی روشن شود. اتفاق مهم وقت اضافه اخراج دیدیه دروگبا از سوی "لوبوس‌میشل" داور اهل اسلواکی بازی بود. سیلی او به "نمانیا ویدیچ"، مدافع منچستر اخراجش را در پی داشت.

پنالتی ها:

در ضربه‌های پنالتی توس، کریک، هارگریوز، نانی، آندرسون و گیگز برای منچستر گل‌زنی کردند. اما کریستیانو رونالدو، سومین پنالتی اولدترافوردی ها را از دست داد.

میشل بالاک، بلتی، لمپارد، اشلی‌ کول و کالو برای چلسی توانستند پنالتی‌های خود را به گل تبدیل کنند. جان تری پنالتی پنجم و نیکلاس آنلکا پنالتی‌هفتم چلسی را از دست دادند.


منچستر یونایتد: 1

کریستیانو رونالدو(26)

چلسی:1

فرانک لمپارد(45)

ضربه های پنالتی:

منچستر یونایتد: 6

چلسی:5

منچستر یونایتد:

ادوین فان در سار، وزلی براون (5+120، آندرسون)، ریو فردیناند، نمانیا ویدیچ، پاتریس اورا، مایکل کریک، پل اسکولز(86، رایان گیگز)، اوون هارگریوز، کریستیانو رونالدو، وین رونی (102، نانی)، کارلوس توس

چلسی:

پتر چک، مایکل اسین، ریکاردو کاروالیو، جان تری، اشلی کول، کلود ماکلله (4+120،جولیانو بلتی)، میشائیل بالاک، فرانک لمپارد، جو کول (99، نیکلاس آنلکا)، فلورنت مالودا (93، سالومون کالو) دیدیه دروگبا

کارت زرد:

منچستر یونایتد:

اسکولز، فردیناند، ویدیچ، توس

چلسی:

ماکلله، کاروالیو، بالاک

کارت قرمز:

دیدیه دروگبا (116، چلسی)

بهترین بازیکن از نگاه تماشاگران:

کریستیانو رونالدو (منچستر یونایتد)

داور:

لوبوس میشل (اسلواکی)

ورزشگاه: لوژنیکی مسکو 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها