از امروز و در قالب یک همایش دو روزه‌

پژوهشگران از «دانش و خرد فردوسی» می‌گویند

گروه فرهنگ و هنر:‌ همایش علمی فرهنگی بزرگداشت روز ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی امروز در مشهد برگزار می‌شود. دکتر محمدجعفر یاحقی در گفتگو با ایسنا درباره‌ برگزاری این همایش، ضمن بیان این‌ که اکنون روزگار خرد و دانش‌ورزی است، یادآور شد: هدف از نامگذاری این همایش با عنوان «دانش و خرد فردوسی» این است که به دیگران بفهمانیم فردوسی 1100 سال پیش، این شعار را داشته و تبلیغ کرده است.
کد خبر: ۱۷۵۰۷۹
او با اشاره به سخنرانی علی رواقی،‌ محمدعلی اسلامی ندوشن، احمد وکیلیان، قدمعلی سرامی و... با محوریت «دانش و خرد فردوسی» همچنین از حضور 2 نفر از مهمانان خارجی، چارلز ملویل از دانشگاه کمبریج و فیروزه عبداللهیوا از دانشگاه آکسفورد انگلستان خبر داد.

به گفته وی، در مراسم آغاز این همایش در تالار مجتمع کانون‌های فرهنگی  هنری دانشگاه فردوسی استاندار خراسان رضوی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان حضور خواهند داشت.این مراسم فردا و همزمان با روز بزرگداشت فردوسی نیز از ساعت 9 تا 13 ادامه خواهد یافت و عصر همان روز مهمانان در مراسم گلباران آرامگاه فردوسی همزمان با بزرگداشت این شاعر حماسه‌سرای ایرانی در توس حضور می‌یابند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها