اتحادیه عرب کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل را محکوم کرد

هولوکاست در سرزمین‌های فلسطینی‌

گروه بین‌الملل: اتحادیه عرب روز پنجشنبه در واکنش به اقدامات خشونت‌آمیز اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان که به شهادت‌ 24 فلسطینی منجر شد با صدور بیانیه‌ای با هولوکاست خواندن این کشتارها خواستار پایان انفعال جامعه بین‌المللی در برابر عملکرد صهیونیست‌ها شد. حملات ارتش صهیونیستی طی روزهای اخیر با ادامه جلوگیری از ارسال سوخت برای تنها نیروگاه برق غزه همراه شد که احتمال بازگشت خاموشی‌های گسترده به این منطقه با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر را قوت بخشیده است. در حملات روزهای گذشته 24 فلسطینی از جمله چند زن و کودک به شهادت رسیده و ده‌ها نفر مجروح شدند.
کد خبر: ۱۶۹۵۸۸

ارتش اسرائیل برای جلوگیری از پوشش خبری مناسب حملات علیه غزه با اعلام این باریکه و کرانه باختری به عنوان منطقه بسته ‌نظامی، مانع از ورود خبرنگاران خارجی و نیروهای امدادرسان به این مناطق شد.

ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسرائیل روز پنجشنبه در مصاحبه با تلویزیون اسرائیل تصریح کرد عملیات نظامی علیه غزه تا زمان توقف حملات موشکی رزمندگان فلسطینی ادامه خواهد یافت. با این حال پاره‌ای منابع از تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای توقف حملات در آستانه برگزاری مراسم سالگرد تشکیل اسرائیل (روز نکبت) و دیدار جورج بوش، رئیس‌جمهور امریکا از سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

شدت حملات اسرائیل به فلسطینیان طی روزهای گذشته به حدی بود که جان دوگار، نماینده ویژه حقوق بشر سازمان ملل در سرزمین‌های فلسطینی از شورای امنیت خواست با میانجیگری خود حمام خون در غزه را متوقف کند. دوگار با ابراز شگفتی از اهمال جامعه بین‌المللی در پایان دادن به خشونت‌های جاری علیه فلسطینیان خواستار توقف حملات اسرائیل شد.

توطئه خاموش‌

گمانه‌زنی‌هایی در محافل سیاسی وجود دارد که از تلاش اسرائیل برای واداشتن ساکنان غزه به ترک این باریکه و سکنی گزیدن در منطقه رفح مصر با افزایش فشارهای نظامی و اقتصادی حکایت دارد.

به ظاهر مقامات تل‌آویو در ضمن دیدار سال گذشته بوش از اسرائیل با او بر سر فراهم آوردن زمینه کوچاندن فلسطینیان به بخش‌هایی از رفح و صحرای سینا به توافق رسیده بودند. با اجرای این طرح رژیم صهیونیستی قادر به تامین امنیت شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک به مرزهای غزه خواهد بود که اکنون به دلیل حملات موشکی رزمندگان فلسطینی زیر چتری از وحشت قرار گرفته‌اند.

بحران در مذاکرات ابومازن و اولمرت‌

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی که با وجود اعتراض گروه‌های مبارز فلسطینی بر ادامه مذاکرات با صهیونیست‌ها اصرار دارد روز پنجشنبه با طرح درخواست آزادی همه زندانیان فلسطینی از وجود موانعی در مذاکرات به اصطلاح صلح خبر داد. او اجتناب اسرائیل از آزادی زندانیان فلسطینی و پافشاری صهیونیست‌ها بر ادامه شهرک‌سازی را از جمله این موانع عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها