دبیر سومین جشنواره ملی کارآفرینان برتر گفت:این جشنواره ملی فردا (سه شنبه) با حضور مسوولان و 279 کارآفرین برتر استان‌ها در تهران آغاز می شود.
کد خبر: ۱۶۹۵۳۹

 علیرضا محمد علی روز دوشنبه در گفتگو با  ایرنا افزود: امروزه کارآفرینی به عنوان گفتمان غالب در ابعاد جهانی و الگوی معتبر نوآورانه در تحول ارزش افزای پایدار در کانون توجه صاحبنظران اقتصادی و اجتماعی قرار دارد.

وی اظهار داشت: رویکرد یادگیری و آموزش کارآفرینی بر پایه ویژگی‌های شخصی کارآفرینی استوار است.

به گفته وی، وزارت کار و امور اجتماعی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و با تدوین زاهبردی نوین و تغییرات اساسی در سیاست‌های اشتغال، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، حمایت و تشویق کارآفرینان را راهبرد فعالیت‌های خود قرار داده است تا ضمن اینکه راهگشای اشتغال جوانان جامعه باشد، در آینده نیز سیاست‌های این وزارتخانه در خصوص این موارد حفظ شود.

محمد علی با اشاره به انتخاب روز سوم اردیبهشت به نام روز کارآفرینی گفت: انتخاب روز سوم اردیبهشت به عنوان روز ملی کارآفرینی به دلیل تولد شیخ بهایی در این روز است که در ادبیات ایران زمین به عنوان دانشمند بزرگ کارآفرینی شناخته شده است.

وی تاکید کرد: کارآفرینان فقط سبب اشتغال نمی‌شوند، بلکه کارآفرینان در بارور شدن خلاقیت‌ها، ترغیب به نوآوری، افزایش اعتماد به نفس و در تولید ثروت در جامعه نقش برجسته‌ای را عهده دار هستند.

دبیر سومین جشنواره کارآفرینان برتر گفت: وزارت کار با تدوین انتخاب کارآفرینان برتر در سال 86 تلاش کرده است که به صورت چارچوبی منظم و در حرکتی برنامه ریزی شده موضوع انتخاب کارآفرینان برتر را در جشنواره‌هایی که همه ساله در کشور برگزار می‌شود، پیگیری کند.

محمد علی افزود: کار انتخاب کارآفرینان برتر در مرحله نخست در سطح استان ها انجام شد و در مرحله دوم این مهم در سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت: از مجموع 30 استان کشور و شهرستان کرج 279 نفر کارآفرین انتخاب شده‌اند که از میان آنها در مرحله کشوری 12 نفر معرفی خواهند شد.

مدیر کل روابط عمومی وزارت کار در ادامه افزود: کارآفرینان به طور مساوی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات انتخاب شده اند.

محمد علی ملاک‌های انتخاب کارآفرینان برتر را نوآوری، فرصت شناسی،خطرپذیری، دارا بودن برنامه کسب و کار، توسعه اشتغالزایی و سرانه اشتغال کارآفرینان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در بحث کار گروه علمی و داوری انتخاب کارآفرینان برتر همکاری مطلوبی با مسئولان حوزه کار داشته است.

وی با اشاره به جشنواره ملی کارآفرینان برتر گفت: در جشنواره یاد شده مسئولان ارشد کشور، برخی وزرا، استانداران به عنوان روسای کارگروه‌های اشتغال استان و دست اندرکاران موضوع کارآفرینی حضور خواهند داشت.

مشاور وزیر کار در ادامه افزود: جشنواره ملی کارآفرینان برتر به مدت 2 روز در تهران ادامه می‌یابد که در روز نخست علاوه بر انتخاب کار آفرینان برتر کشور پانل کارآفرینی مبنی بر فناوری برگزار خواهد شد.

محمد علی گفت: همچنین در روز دوم جشنواره پانل شاخص‌های کارآفرینی در دنیا و  2 کارگاه آموزشی در زمینه کارآفرینی برگزار می‌شود.

جشنواره ملی کارآفرینان برتر کشور روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها