سه شهروند که گمان می رود خبرنگاران خارجی باشند، امروز جمعه در اثر اصابت موشک به هتل فلسطین بغداد پایتخت عراق کشته شدند.
کد خبر: ۱۶۷۶۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری رویترز گزارش داد که موشک یادشده به طبقه دوم هتل فلسطین اصابت کرد و موجب مرگ سه تن و زخمی شدن 7 نفر دیگر شد که تاکنون هویت آنان فاش نشده است، اما خبرگزاری فرانسه و واحد مرکزی خبر گفته اند که موشک کاتیوشا به نزدیکی هتل و نه خود آن برخورد کرده است.

رویترز به نقل از شاهدان حادثه گفت که موشک به جایی در هتل اصابت کرد که شماری از نمایندگان رسانه های خارجی در آن اقامت داشتند.

هتل فلسطین پیش از این نیز در جریان تهاجم امریکا به عراق محل استقرار خبرنگاران خارجی بود و در همان نخستین روزهای حمله، نیروهای امریکایی با وجود آنکه می دانستند خبرنگاران در این محل مستقر هستند، با تانک اقدام به شلیک به آن کردند که در نتیجه این اقدام، " خوسه کوئسو" فیلمبردار شبکه پنج تلویزیون اسپانیا و "تاراس پروتسیوک" عکاس اوکراینی خبرگزاری رویترز جان باختند.

دو سال و نیم بعد در اکتبر 2005 نیز با سه خودروی بمب گذاری شده به هتل فلسطین و هتل شرایتون بغداد حمله شد که در نتیجه آن 17 نفر جان خود را از دست دادند.

بنا به گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، از مارس 2003 تاکنون 210 خبرنگار و افراد دست اندرکار در زمینه رسانه های ارتباط جمعی در عراق کشته شده اند.

 هتل فلسطین در کناره رود دجله در منطقه سبز بغداد قرار گرفته که ساختمانهای دیپلماتیک و دولتی نیز در آن واقع شده است و از نظر امنیتی به شدت کنترل می شود.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام امنیتی عراق گزارش داد که در حمله با کاتیوشا به نزدیکی هتل فلسطین در مرکز بغداد، امروز یک نفر کشته و 7 تن دیگر زخمی شده اند.

هنوز مشخص نیست حمله یادشده از سوی چه گروه یا افرادی صورت گرفته است اما این واقعه در شرایطی رخ می دهد که نیروهای آمریکایی و عراقی بطور مشترک از روز یکشنبه گذشته شهرک صدر واقع در شرق بغداد را - که محل استقرار افراد مسلح طرفدار مقتدا صدر روحانی شیعی عراق است - مورد حمله قرارداده اند.

به گفته مقامهای آمریکایی ، اززمان تهاجم نظامی نیروهای مشترک آمریکایی و عراقی به شهرک صدر، در حدود 80 نفر که بیشتر آنان شهروندان عادی هستند، جان باخته اند و در مقابل، در طول سه هفته گذشته، بر اثر اصابت موشکها و خمپاره‌های شلیک شده به منطقه سبز بغداد ، دو سرباز آمریکایی و دو کارمند دولتی عراق کشته شده اند.

بنا بر آخرین خبرها، "ریاض النوری" سخنگو و رییس دفتر جنبش صدر در شهر مقدس نجف نیز امروز هنگام بازگشت از نمازجمعه ، در نزدیکی منزل مسکونی اش به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس کشته شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها