اعتراض شدید نبیه بری به سران کاخ سفید:

از دخالت در لبنان دست بردارید

رییس مجلس لبنان امروز با صدور بیانیه‌ای به انتقادهای کاخ سفید در مورد به تعویق افتادن نشست مجلس لبنان پاسخ داد. وی از واشنگتن خواست از دخالت در امور داخلی لبنان دست بردارد و اجازه دهد این کشور، مشکلاتش را خود حل کنند.
کد خبر: ۱۶۳۶۷۱

ه گزارش ایرنا از بیروت ، "دانا بیرینو" سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در واکنش به تعویق نشست مجلس لبنان برای بار شانزدهم گفته بود: این تعویق غیر قابل قبول است و اتهام برخی گروهها به این که آمریکا در امور داخلی لبنان مداخله می کند صحیح نیست .

"نبیه بری" در پاسخ به اظهارات سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد:چه کسی طرح اتحادیه عرب (برای حل بحران لبنان) را قبول ندارد،نقض حریم هوایی و زمینی لبنان توسط اسراییل را محکوم نمی‌کند و در برابر ادامه‌اشغال کشتزارهای شبعا و بخش شمالی روستای غجر سکوت کرده است ؟

وی با اشاره به امریکا افزود: چه کسی میلیون‌ها بمب خوشه‌ای را که اسراییل پس از صدور قطعنامه1701? شورای امنیت در خاک لبنان گستراند محکوم نکرده و چه کسی ناو جنگی خود را برای حمایت از کشتار وحشیانه اسراییل علیه غزه اعزام کرد و صدها چرای دیگر.

بری خطاب به سران کاخ سفید سوال کرد: تا کی می‌خواهید وانمود کنید در خصوص انتخاب رییس جمهوری لبنان و بازگشت مشروعیت به دولت ، دلسوزتر و پیگیرتر از خود لبنانی‌ها هستید؟

رییس مجلس لبنان تاکید کرد به رغم غیر قانونی بودن دولت فواد سنیوره ، دولت آمریکا دایم آن را قانونی ومشروع می‌داند در حالیکه نمی‌داند دولت کنونی لبنان منتخب مردم آن نیست.

لبنان اکنون 109  است که رییس جمهوری ندارد و اختلاف گروه حاکم و گروه ? ??مارس و یا به عبارتی دیگر موافقان و مخالفان دولت کنونی فواد سنیوره درباره انتخاب رییس جمهوری ، سهم هریک از دو طرف و رییس جمهوری آینده از تعداد وزیران دولت آینده و ضمانتهای سیاسی که هر دو طرف برای آغاز بکار دولت آینده خواهان آن هستند ادامه دارد و تا این وضع مستمر باشد بعید به نظر می‌رسد نشست نمایندگان مجلس لبنان برای انتخاب رییس جمهوری بعدی تشکیل شود.

سیاستهای اصلی واشنگتن در لبنان طی سالهای اخیر ، تلاش برای به سازش کشاندن لبنان با اسراییل ، خلع سلاح حزب‌الله و گروههای مبارز فلسطینی در لبنان ، تلاش برای اسکان دایم پناهندگان فلسطینی در این کشور ، حمایت از دولت فواد سنیوره و گروه حاکم بوده است.

آمریکا تیرماه سال گذشته و در زمان یورش سنگین اسراییل به لبنان ، در عمل 33 روز هرگونه تلاش شورای امنیت را برای پایان دادن به کشتار مردم لبنان توسط اسراییل ناکام گذاشت و در نهایت پس از آنکه دریافت اسراییل در حمله‌اش به لبنان شکست خورده و ادامه این حملات ثمری برای آن ندارد، با تصویب قطعنامه ? 1701موافقت کرد.
این در حالی است که "بان کی مون " دبیرکل سازمان ملل بارها اعلام کرده است که تجاوزهای هوایی اسراییل به لبنان غیر قابل قبول بوده و نقض قطعنامه مورد اشاره محسوب شود.

از تابستان گذشته و پس از تصویب این قطعنامه ، بارها و بارها مقامهای سازمان ملل درباره نقض مکرر این قطعنامه توسط اسراییل سخن گفته‌اند اما آمریکا مانع هرگونه واکنش عملی شورای امنیت به این موضوع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها