افشاگری دروغگویی مقامات امریکایی

از زبان معاون پنتاگون

یک مقام سابق پنتاگون در کتاب خود از کالین پاول، وزیر خارجه سابق امریکا، سازمان سیا و دیگر مقامات دولت بوش درباره حمله به عراق انتقاد کرده است.
کد خبر: ۱۶۳۶۰۸

 به گزارش واشنگتن پست، داگلاس فیث تا سال 2005 در مقام معاون وزارت دفاع از نزدیک در برنامه‌ریزی حمله به عراق شرکت داشت. با این حال او در کتاب «جنگ و تصمیم» مقامات خارج از پنتاگون را به عنوان مسوول سوءمدیریت شدید حمله و اشغال عراق محکوم می‌کند. این نخستین کتاب یک مقام وزارت دفاع امریکا درباره جنگ عراق خواهد بود.

به نوشته واشنگتن‌پست ، فیث می‌گوید جورج بوش در یک جلسه شورای امنیت ملی امریکا که هفته‌ها پیش از ارائه گزارش گروه بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل به رهبری هانس بلیکس درباره توان تسلیحاتی رژیم صدام، تشکیل شد، گفت: «جنگ با عراق اجتناب‌ناپذیر است.»

فیث به ویژه از کالین پاول وزیر خارجه وقت امریکا انتقاد می‌کند که گرچه وانمود می‌کرد صلح طلب است، هرگز اقدامی در مخالفت با جنگ به عمل نیاورد.

او از کاندو لیزا رایس نیز که پس از پاول وزیر خارجه امریکا شد نیز انتقاد می‌کند که در مقام مشاور امنیت ملی امریکا برنامه‌ریزی جنگی امریکا را یک کاسه نکرد.

فیث از پل برمر اولین حاکم امریکایی عراق پس از اشغال این کشور نیز انتقاد می‌کند که بیشتر زیاد زد تا کار خوبی کرده باشد و درباره ژنرال تامی فرانکس فرمانده ارتش امریکا می‌گوید؛ علاقه‌ای به برنامه‌ریزی پس از جنگ نداشت.

فیث در نهایت تعجب از دونالد رامسفلد ، یکی از طراحان اصلی برافروختن آتش جنگ در عراق، ستایش می‌کند.
او مقامات جاسوسی و وزارت خارجه تحت رهبری پاول را مسوول حمله به عراق معرفی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها