حذف یکی از دستگاه های موازی در دولت

ستاد گردشگری جنگ منحل می شود

همزمان با حضور گسترده و میلیونی مردم برای بازدید از مناطق و یادمان های عملیاتی دوران جنگ تحمیلی ، معاون هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مسوول برگزاری «راهیان نور» در گفتگو با «جام جم » از منحل شدن ستاد گردشگری جنگ وابسته به سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خبر داد. در همین ارتباط سردار محمد تقی خادمی با اشاره به تاریخچه نامگذاری و برگزاری راهیان نور به «جام جم » گفت : سال های ابتدایی برگزاری راهیان نور برای این جریان و حرکت فرهنگی نام های متفاوتی پیشنهاد می شد که یکی از آنها نام گردشگری جنگ بود که امروز بعد از چند سال با عنوان ستاد گردشگری جنگ در سازمان میراث فرهنگی فعالیت می کند. واقعیت این است که ستاد گردشگری جنگ اسم نچسبی است و نام گردشگری نیز معنای عامی در جوامع دارد که اصلا آن بار معنوی و نورانی را که در جبهه ها و دوران دفاع مقدس بود، القا نمی کند ضمن این که داستان بازدید از مناطق عملیاتی و ماهیت دفاع مقدس بسیار با گردشگری فاصله دارد.
کد خبر: ۱۶۳۲۱۶

وی در ادامه افزود : ستاد گردشگری جنگ کاری موازی است که دولت آن را شروع کرد و خودش نیز تقریبا به این نتیجه رسیده که آن را جمع کند؛ البته ما نیز با رئیس جمهور مکاتبه کرده ایم و ایشان هم در این زمینه دستور دادند زیرا با مدلی که دولت بودجه اش را تنظیم کرده و مبنای آن نیز حذف فعالیت های موازی است دیگر ضرورت کار چنین دستگاه هایی وجود ندارد.

خادمی تاکید کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به عنوان سازمانی که نزدیک 20سال در این حوزه تجربه و سابقه فعالیت دارد مورد تایید دولت است ؛ سازمانی که اساسنامه مصوب رهبر معظم انقلاب را دارد و از ابتدا متولی فرهنگ دفاع مقدس بوده است.

وی همچنین درباره آخرین اخبار راهیان نور به «جام جم » گفت : 1500طلبه و دانشجوی خارجی از 60کشور جهان ، 2روز گذشته در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی آمده اند که برای خود من حضورشان بسیار تاثیرگذار و شگفت انگیز بود، همچنین برای تابستان آینده و بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور هماهنگی های لازم صورت گرفته تا جریان فرهنگی راهیان نور در طول سال و به صورت منسجم ادامه داشته باشد.

گفتنی است گفتگوی مشروح «جام جم » با سردار محمد تقی خادمی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

سینا علی محمدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها