روایت الجزیره از جنایت جدید رژیم صهیونیستی در استفاده از فلسطینی‌ها به‌عنوان سپر انسانی

الجزیره نوشت: استفاده رژیم اسرائیل از شهروندان فلسطینی به‌عنوان «سپرانسانی» درغزه نشان می‌دهد که چگونه نژادپرستی، جنایات جنگی این رژیم را توجیه می‌کند.
الجزیره نوشت: استفاده رژیم اسرائیل از شهروندان فلسطینی به‌عنوان «سپرانسانی» درغزه نشان می‌دهد که چگونه نژادپرستی، جنایات جنگی این رژیم را توجیه می‌کند.
کد خبر: ۱۴۷۸۲۰۳

به گزارش جام‌جم‌آنلاین به نقل از ایرنا، الجزیره نوشت: استفاده از سپر انسانی پدیده جدیدی نیست. قرن هاست که ارتش ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده اند. با این حال، به رغم چنین سابقه طولانی و شبهه آمیزی، (رژیم) اسرائیل تلاش کرده شکل جدیدی از سپر را در غزه ایجاد کند که به نظر می رسد در تاریخ جنگ ها بی سابقه بوده است.

الجزیره نوشت: ابتدا این شبکه خبری از این جنایت رژیم اسرائیل پرده برداشت اما متعاقب آن روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارشی را منتشر کرد که نشان می داد سربازان اسرائیلی چگونه غیرنظامیان را می ربایند و با پوشاندن یونیفرم های نظامی و نصب دوربین به بدن شان آنها را وارد تونل های زیرزمینی و ساختمان ها می کنند تا از آنها برای محافظت از سربازان اسرائیل استفاده کنند.

در گزارش هاآرتص اشاره می شود که این افراد را به سختی می توان شناسایی کرد. آنها به طور معمول یونیفرم اسرائیلی به تن می کنند و بسیاری از آنها در سال های نخست دهه بیست قرار دارند. اما وقتی که از نزدیک به آنها نگاه می کنید می بینید کلاهخود ندارند و به جای پوتین ارتش کفش کتانی پوشیده اند. دست های آنها نیز به پشت بسته شده است.

در گذشته، سربازان رژیم اسرائیل از ربات ها و سگ های تعلیم دیده با نصب دوربین بر روی قلاده هایشان استفاده می کردند. فلسطینی هایی که به عنوان سپر انسانی از آنها استفاده می شد قابل شناسایی به عنوان غیرنظامی بودند اما با پوشاندن لباس نظامی به غیرنظامیان و فرستادن آنها به داخل تونل ها، ارتش رژیم اسرائیل، منطق استفاده از سپر انسانی را تغییر داده است.

الجزیره در بخشی از گزارش خود آورده است: ارتش اسرائیل با بر تن کردن لباس نظامی بر غیرنظامیان فلسطینی و استفاده از آنها به عنوان نیروی نظامی آسیب پذیری خود را پنهان می کند. آنها برای بازدارندگی جنگجویان فلسطینی از حمله به سربازان اسرائیلی این افراد را به تونل ها نمی فرستند بلکه به دنبال گشودن آتش از سوی آنها و مشخص شدن مکان شان است که این امر به سربازان اسرائیلی اجازه می دهد ضد حملات را انجام دهند.

الجزیره نوشت: نحوه برخورد ارتش اسرائیل با غیرنظامیان فلسطینی ممکن است با توجه به شکل نژادپرستانه حکومت استعماری که آنها برای دهه‌ها در معرض آن بوده‌اند، تعجب‌آور نباشد.

نژادپرستی عمیق و ریشه دار در این رژیم ادعاهای علنی اسحاق هرتزوگ، رئیس پیشین این رژیم را توجیه می کند؛ زمانی که گفت «هیچ غیرنظامی بی گناهی» در نوار غزه وجود ندارد. این امر همچنین بی تفاوتی غالب در بین یهودیان اسرائیل در قبال به شهادت رسیدن ده ها هزار غیرنظامی فلسطینی را نشان می دهد.

در واقع، اسرائیلی ها از زمانی که رهبران سیاسی آنها مکرراً خواستار «پاک کردن» غزه، و «مسطح کردن» آن شدند، شوکه نشده اند. آنها یا از آسیب و تخریب ۶۰ درصد از ساختمان ها و مکان های غیرنظامی در غزه حمایت کرده یا نسبت به آن بی تفاوت بوده اند.

الجزیره در پایان نوشت: بی تردید شیوه جدید استفاده از سپر انسانی، نقش نژادپرستی در میدان جنگ را آشکار می کند و نشان می دهد دستورالعمل های نژادپرستانه یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جنبه عملی پیدا کرده است.

وی گفته بود ما با «حیوانات انسان نما می جنگیم»؛ اظهاراتی که بیش از پیش نشان می دهد که رژیم اسرائیل چگونه از فلسطینی ها به عنوان شکار یا طعمه استفاده می کند.

الجزیره افزود: نژادپرستی، بی توجهی (رژیم) اسرائیل نسبت به قانون بین المللی را نشان می دهد. این رژیم با بازداشت غیرنظامیان و پوشاندن لباس نظامی بر آنها مسائل حقوقی مرتبط با استفاده از سپرهای انسانی را نقض می کند.

این رسانه افزود: حقیقت ترسناک این است که مهم نیست چه مقدار شواهد برای استفاده اسرائیلی ها از سپر انسانی و نقض قوانین بین المللی وجود دارد. احتمال این که این شواهد باعث تغییراتی شود بسیار اندک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها