در آستانه سالگرد عملیات طوفان الاقصی و در یادداشتی برای جام جم آنلاین مطرح شد

چرا حماس پیروز جنگ است؟

در حالی که در سالگرد عملیات طوفان الاقصی قرار داریم، رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدافش که از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح شد، دست پیدا نکرده است و می‌توان گفت اهدافی مانند آزادی اسرا، نابودی حماس، جهاد اسلامی، خلع سلاح گروه‌های فلسطینی، اخراج فلسطینیان از غزه، ایجاد یک منطقه امن و حتی شهرک سازی در غزه تاکنون محقق نشده است.
در حالی که در سالگرد عملیات طوفان الاقصی قرار داریم، رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدافش که از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح شد، دست پیدا نکرده است و می‌توان گفت اهدافی مانند آزادی اسرا، نابودی حماس، جهاد اسلامی، خلع سلاح گروه‌های فلسطینی، اخراج فلسطینیان از غزه، ایجاد یک منطقه امن و حتی شهرک سازی در غزه تاکنون محقق نشده است.
کد خبر: ۱۴۷۵۹۲۱
نویسنده سید هادی سید افقهی | کارشناس مسائل منطقه

در سالگرد عملیات طوفان الاقصی بیان این نکته که رژیم صهیونیستی تاکنون به اهدافی که برای خود تعیین کرده بود، دست نیافته ضروری است. لازم به یادآوری است که بنیامین نتانیاهو اهدافی مانند آزادی اسرا، نابودی حماس، نابودی جهاد اسلامی، خلع سلاح گروه‌های فلسطینی، اخراج فلسطینیان، ایجاد یک منطقه امن و حتی شهرک سازی در غزه را مطرح کرده بود. اما در حالی که یکسال از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، هیچ کدام از این اهداف رژیم صهیونیستی محقق نشده است.

 

یکسال پیش عملیات تاریخی و غرور آفرین طوفان‌الاقصی از سوی دو گروه فلسطینی حماس و جهاد اسلامی و البته با مدیریت حماس اجرا شد. یکی از ویژگی‌های بارز این عملیات آفندی بودن آن بود، چراکه برعکس دیگر عملیات‌ها که دفاعی بود در این عملیات حماس دست به عملیات زد و به دستاورد‌های بزرگی در سطح نظامی، امنیتی، سیاسی، روانی و اجتماعی رسید. به همین دلیل مقام معظم رهبری نیز این عملیات را عملیاتی راهبردی نامگذاری کردند.

 

به این ترتیب معادلات بازدارندگی در داخل فلسطین اشغالی و در سطح منطقه به نفع فلسطین و محور مقاومت تغییر کرد. نباید فراموش کرد که در یکسال گذشته رژیم صهیونیستی دست به هر جنایتی زد؛ از نسل‌کشی و محاصره گرفته تا گرسنگی و قطع آب و برق که با کمک‌های جنایتکارانه آمریکا، کشور‌های ناتو و حتی برخی کشور‌های حوزه جنوب خلیج فارس مانند بحرین، عربستان و امارات انجام شد. اما آن‌ها نتوانستند حماس را به زانو درآورند؛ بنابراین در حالی که در سالگرد این عملیات قرار داریم، رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدافش که از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح شد دست پیدا نکرده است و می‌توان گفت اهدافی مانند آزادی اسرا، نابودی حماس، جهاد اسلامی، خلع سلاح گروه‌های فلسطینی، اخراج فلسطینیان از غزه، ایجاد یک منطقه امن و حتی شهرک سازی در غزه تاکنون محقق نشده است. به این ترتیب حماس و مقاومت را باید پیروز میدان دانست. در این بین لازم به یادآوری است که پیروزی دو سطح دارد، سطح پایین آن این است که اجازه ندهیم دشمن به اهداف خود برسد. اما در سطح بالا چیره شدن بر دشمن مطرح است. در این زمینه نیز حماس اجازه نداده است که بنیامین نتانیاهو به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

 

این در حالی است که جنگ هنوز ادامه دارد. اما پراکنده شده است، زیرا رژیم صهیونیستی بیشتر نیرو‌های خود را به شمال فلسطین برای مبارزه با حزب الله لبنان منتقل کرده است.

 

به این ترتیب رژیم صهیونیستی این روز‌ها در جنگ با حزب الله گرفتار شده است و می‌توان گفت در این جنگ خسارت‌های بیشتری را متحمل خواهد شد. زیرا در غزه حماس و جهاد اسلامی حدود ۱۷ سال در محاصره زمینی، هوایی و دریایی قرار داشتند و علیرغم این شرایط رژیم صهیونیستی نتوانست هیچ یک از اهدافش را محقق کند.

 

این درحال است که برخلاف بمباران شدید جنوب لبنان و شهادت سید حسن نصرالله و ترور برخی از فرماندهان رده بالای حزب الله، نیرو‌های رژیم صهیونیستی در دام نیرو‌های نخبه حزب الله گرفتار شده‌اند. به همین دلیل ما شاهد پدیده نافرمانی از سوی سربازان رژیم صهیونیستی هستیم و آن‌ها به فرماندهان خود اعتراض می‌کنند و می‌گویند چرا ما را به کشتارگاه می‌فرستید؟

 

در این بین لازم به یادآوری است که رژیم صهیونیستی بسیار تلاش کرد تا این جنگ را به سوریه، ایران، عراق و یمن بکشاند. اما خوشبختانه با سیلی‌های محکمی رو به رو شد. برای نمونه یمنی‌ها به غزه کمک می‌کنند و مانع تردد کشتی‌هایی می‌شوند که عازم بنادر رژیم صهیونیستی هستند. علاوه بر این آنها از موشک و پهپاد‌های پیشرفته نیز استفاده می‌کنند. در عراق نیز مقاومت عراق در حال کمک به غزه است.

 

جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به بمباران کنسولگری ما در دمشق عملیات وعده صادق یک را اجرا کرد و به تازگی نیز عملیات وعده صادق ۲ اجرا شد که بسیار کوبنده بود. هر چند رژیم صهیونیستی در حال سانسور اطلاعات است. اما کم کم حقایق این عملیات روشن می‌شود، همان طور که برخی روزنامه‌های داخلی در اراضی اشغالی و روزنامه‌های غربی نیز گزارش کرده‌اند که ضربه‌های جدی به آن‌ها وارد شده است.

 

این در حالی است که باید تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران این‌بار ارفاق کرد و مانند رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی را هدف قرار نداد و زیرساخت‌هایی مانند آب، گاز، تلفن، برق و بنادر رژیم صهیونیستی را تخریب نکرد. اما رژیم صهیونیستی اگر دوباره بخواهد جسارت کند و پاسخ بدهد. براساس بیانات رهبر انقلاب و فرماندهان نظامی کشور این بار دیگر ایران هیچ خط قرمزی را لحاظ نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها