سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

عملیات وعده صادق ۲ با این خطبه‌ها تکمیل شد

حضور رهبر معظم انقلاب در بین جمعیت میلیونی نماز گزاران خط بطلانی بر تحلیل‌های غلط رژیم صهیونیستی و آمریکایی کشید، زیرا آن‌ها به نحوی به دنبال این موضوع بودند که بتوانند ملت ایران را بعد از عملیات غرور آفرین و پیروزمندانه وعده صادق ۲ در دالان تشویش و نگرانی قرار دهند.
حضور رهبر معظم انقلاب در بین جمعیت میلیونی نماز گزاران خط بطلانی بر تحلیل‌های غلط رژیم صهیونیستی و آمریکایی کشید، زیرا آن‌ها به نحوی به دنبال این موضوع بودند که بتوانند ملت ایران را بعد از عملیات غرور آفرین و پیروزمندانه وعده صادق ۲ در دالان تشویش و نگرانی قرار دهند.
کد خبر: ۱۴۷۵۵۹۶
نویسنده  سید رضا صدرالحسینی | تحلیلگر مسائل منطقه

اقامه نماز جمعه از سوی رهبر معظم انقلاب را می‌توان بخش کامل کننده عملیات وعده صادق ۲ محسوب کرد، زیرا در روز‌های پس از عملیات موفقیت‌آمیز موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نظام سلطه در قالب عملیات روانی و رسانه‌ای تلاش کرد تا فضای رعب و وحشت را در بین مردم ایران ایجاد کند.

 

به این ترتیب حضور رهبر معظم انقلاب در بین جمعیت ‌ میلیونی نماز جمعه امروز خط بطلانی بر تحلیل‌های غلط رژیم صهیونیستی و آمریکایی کشید، زیرا آن‌ها به نحوی به دنبال این موضوع بودند که بتوانند ملت ایران را بعد از عملیات غرور آفرین و پیروزمندانه وعده صادق ۲ در دالان تشویش و نگرانی قرار دهند.

 

رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه مسائل و نکات مهم و قابل توجهی را بیان کردند که در خطبه فارسی ایشان می‌توان به تاکید رهبر انقلاب به حمایت همه جانبه، به هنگام، کامل و کافی از مقاومت اسلامی، ملت فلسطین و لبنان اشاره کرد. علاوه بر این رهبر انقلاب تاکید کردند که بر اساس احکام دفاعی اسلام، قانون اساسی جمهوری اسلامی و قوانین بین‌الملل، کار درخشان نیرو‌های مسلح ایران در مجازات رژیم خون‌آشام صهیونیستی کاملاً قانونی و مشروع بود و جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه احساس کند، بدون تعلل یا شتاب‌زدگی، با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد. ایشان همچنین همه وجدان‌های بیدار جهانی را نسبت به حمایت مشروع از مردم مظلوم و مقتدر غزه و لبنان تشویق کردند.

 

رهبر انقلاب نکات قابل توجهی را نیز در بخش عربی خطبه مطرح فرمودند. برای نمونه به امت اسلامی و امت عرب تاکید کردند که ملت ایران در کنار ملت‌های آزادی بخش جهان خواهد بود و به این همراهی افتخار می‌کند. ایشان همچنین تاکید کردند که براساس آیات و روایات پیامبر عظیم‌ الشان اسلام ما مسلمانان همه از یک امت هستیم و نباید اجازه دهیم که نظام سلطه در بین امت اسلامی تفرقه بیندازد.

 

افزون بر این رهبر انقلاب بر جایگاه ویژه شهدای فلسطینی و رهبران مقاومت مانند شهید سید حسن نصرالله نیز تاکید کردند. البته ایشان به همراهی هر چه بیشتر امت اسلامی در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه و مردم آسیب دیده لبنان نیز تاکید کردند.

 

در این بین لازم به یادآوری است که یکی دیگر از اضلاع حمایت جمهوری اسلامی از ملت‌های مظلوم حمایت دیپلماتیک است که می‌توان اوج این رویکرد را در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی و همراهی شهید عبداللهیان با مقاومت دانست. در واقع ایشان صدای رسای مقاومت در حوزه دیپلماسی بودند. این درحالی است که آقای عراقچی، وزیر خارجه کشورمان نیز به عنوان نماینده مردم ایران برای حمایت‌های دیپلماتیک و انسانی به لبنان سفر کرده است.

 

 در شرایط کنونی این سفر می‌تواند پیام‌های قابل توجهی برای ملت آسیب دیده لبنان و همچنین برای دشمنان دو ملت به داشته باشد. سفر آقای عراقچی می‌تواند برای مقامات سیاسی لبنان این پیام روشن را داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران در همه مراحل حامی ملت و دولت مقاوم لبنان خواهد بود. باید توجه داشت که یکی از موضوعات اساسی دیگر این است که مردم لبنان در شرایط کنونی قطعا به حمایت‌های انسانی از جمله کمک‌های بشر دوستانه در حوزه بهداشت و درمان نیاز دارند و قطعا وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر در ارتباط با کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی مذاکرات دقیق و مناسبی به عمل خواهد آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها