اقدام منطقه‌ای برای توقف ماشین جنگی رژیم اشغالگر ضروری است
وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای اردنی:

اقدام منطقه‌ای برای توقف ماشین جنگی رژیم اشغالگر ضروری است

در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

پیامد‌های سکوت کشور‌های منطقه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی

یک تحلیلگر مسائل منطقه با اشاره به اینکه سکوت برخی کشور‌های منطقه در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی پیامد‌های ناگواری دارد، گفت: این سکوت در کوتاه مدت سبب جنایات بیشتر رژیم صهیونیستی در منطقه می‌شود. اما در بلند مدت سبب تقسیمات جغرافیایی و تغییرات ژئوپلتیک در منطقه می‌شود.
یک تحلیلگر مسائل منطقه با اشاره به اینکه سکوت برخی کشور‌های منطقه در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی پیامد‌های ناگواری دارد، گفت: این سکوت در کوتاه مدت سبب جنایات بیشتر رژیم صهیونیستی در منطقه می‌شود. اما در بلند مدت سبب تقسیمات جغرافیایی و تغییرات ژئوپلتیک در منطقه می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۷۵۴۹

به گزارش جام جم آنلاین، سید رضا صدرالحسینی درباره سفر‌های اخیر وزیر خارجه کشورمان به منطقه عنوان کرد: قطعا هرگونه حرکت دیپلماتیک برای ایجاد وحدت در منطقه اتفاقی مبارک و مهم است.

 

وی ادامه داد: در شرایط کنونی وحدت، انسجام، یکپارچگی و حرکت براساس مداری که منافع ملی همه کشور‌های منطقه در آن تامین شود مهم است.

 

صدرالحسینی خاطرنشان کرد‌: رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرده است که بعد از غزه نوبت لبنان و پس از آن به ترتیب نوبت به سوریه، عراق و دیگر کشور‌ها خواهد رسید بنابراین باید پرسید آیا رژیم صهیونیستی حد یقفی دارد؟

 

این تحلیلگر مسائل منطقه یادآور شد: وقتی رژیم صهیونیستی کشور‌های منطقه را نام می‌برد در واقع موضوعی به نام تغییر ژئوپلیتیک منطقه و تغییرات اساسی به نفع نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را در مد نظر دارد.

 

وی عنوان کرد: نباید فراموش کنیم که آمریکایی‌ها از سال ۲۰۰۰ رسما اعلام کردند که در منطقه باید تغییرات جغرافیایی و تجزیه صورت بگیرد و امنیت رژیم صهیونیستی به صورت کامل تنها در صورتی تامین می‌شود که در بین‌کشور‌های منطقه هیچ کشوری وسعت قابل توجه، جمعیت قابل توجه و سرمایه قابل توجه نداشته باشد. به همین دلیل همه کشور‌های منطقه باید به کشور‌های کوچک تجزیه شوند.

 

صدرالحسینی با اشاره به اینکه موضوع خاورمیانه جدید یا خاورمیانه آمریکایی در دستور کار قرار دارد، توضیح داد‌: رژیم صهیونیستی به این شکل می‌خواهد آمریکا را تحریک کند و بگوید که همه اقداماتی که انجام می‌دهد در راستای تحقق اهداف قدیمی آمریکایی‌هاست.

 

این تحلیلگر مسائل منطقه تاکید کرد: بنابراین همه کشور‌های منطقه باید نسبت به این مساله آگاهی لازم را داشته باشند و وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند.

 

وی با اشاره به اینکه سفر‌های آقای عراقچی قطعا در این رابطه می‌تواند موثر باشد، عنوان کرد: این روز‌ها شاهد بلایی روشن و شفاف نیز هستیم و آن چیزی نیست جز خیانت‌هایی است که رژیم صهیونیستی و تعدادی از سران کشور‌های عربی انجام می‌دهند.

 

صدرالحسینی تصریح کرد: در واقع وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر‌ها در حال آگاه کردن منطقه از خطراتی است که آن‌ها را تهدید می‌کند.

 

وی بیان کرد: سکوت برخی کشور‌ها در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی پیامد‌های ناگواری برای منطقه دارد و در کوتاه مدت سبب جنایات بیشتر در منطقه می‌شود. اما در بلند مدت سکوت در برابر رژیم صهیونیستی سبب تقسیمات جغرافیایی و تغییرات ژئوپلتیک در منطقه می‌شود و شرایطی ایجاد خواهد شد که اکنون بخشی از آن را در غزه مشاهده می‌کنیم.

 

این تحلیلگر مسائل منطقه عنوان کرد: در این شرایط در منطقه باید کسی باشد تا نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی واکنش واقعی نشان دهد و اقداماتش به بیانیه محدود نشود. در این بین هیچ کس نیز شاخص‌تر از جمهوری اسلامی ایران نیست، چراکه مردانه و شجاعانه واقعیت‌های پیش‌رو را برای کشور‌های منطقه واکاوی کرده است.

 

وی ادامه داد: در این راستا جمهوری اسلامی ایران به گفتگو با کشور‌های منطقه پرداخته است و تلاش می‌کند تا توانمندی‌های منطقه را برای ساکنان منطقه بازنمایی کند.

 

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: این در حالی است که با استفاده از این توانمندی‌ها می‌توانیم در کوتاه مدت به راحتی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بایستیم و در بلند مدت نیز امنیت منطقه را تامین کرده و از تغییرات ژئوپلتیک جلوگیری کنیم.

 

این تحلیلگر مسائل منطقه با بیان اینکه سفر‌های وزیر امور خارجه کشورمان بسیار مهم است، یادآور شد: از همان ابتدا آقای عراقچی واکنش‌های بموقع و اصولی انجام داد و در سفر به کشور‌های منطقه مانند لبنان، عراق، اردن و عربستان مطالبات و موضوعات را با شفافیت بیان کردند.

 

وی ادامه داد: به این ترتیب اگر لازم باشد وزیر امور خارجه کشورمان به مناطق دیگر نیز سفر خواهند کرد تا به آن‌ها کمک کنند به آنچه دارند، باور داشته باشند و آگاه باشند که با هماهنگی می‌توانند به بسیاری از خواسته‌های خود دست پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها