اسلام ستیزی سیستماتیک در سرزمین ژرمن‌ها

اسلام ستیزی در المان، تبدیل به پدیده‌ای ملموس و نظام‌مند شده، به گونه‌ای که احزاب وگروه‌های این کشور، آن را تبدیل به یکی از راهبرد‌ها و مانیفست‌های حزبی و انتخاباتی خود کرده اند. تبلیغات ضد دینی در آلمان، صرفا شامل دین مبین اسلام نمی‌شود و دیگر ادیان الهی را نیز به نوعی در بر می‌گیرد. اخیرا نتایج تحقیقات بنیاد برتلزمان نشان داد، تنوع مذهبی تنها برای ۲۹ درصد از مردم در آلمان پذیرفته است و گشودگی نسبت به سایر ادیان کاهش یافته است به گفته نویسندگان این مطالعه، برای موفقیت همزیستی، گروه‌های مذهبی به دانش و همکاری متمایز در شرایط برابر نیاز دارند. تنوع مذهبی در آلمان طی دهه‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این تحقیق، نشان از عقبگرد جامعه آلمان از ارزش‌ها دارد. به عنوان مثال، در سال ۱۹۵۰، تقریباً ۹۶ درصد جمعیت آلمان هنوز به دو فرقه بزرگ مسیحیت یعنی کاتولیک و پروتستان تعلق داشتند.
اسلام ستیزی در المان، تبدیل به پدیده‌ای ملموس و نظام‌مند شده، به گونه‌ای که احزاب وگروه‌های این کشور، آن را تبدیل به یکی از راهبرد‌ها و مانیفست‌های حزبی و انتخاباتی خود کرده اند. تبلیغات ضد دینی در آلمان، صرفا شامل دین مبین اسلام نمی‌شود و دیگر ادیان الهی را نیز به نوعی در بر می‌گیرد. اخیرا نتایج تحقیقات بنیاد برتلزمان نشان داد، تنوع مذهبی تنها برای ۲۹ درصد از مردم در آلمان پذیرفته است و گشودگی نسبت به سایر ادیان کاهش یافته است به گفته نویسندگان این مطالعه، برای موفقیت همزیستی، گروه‌های مذهبی به دانش و همکاری متمایز در شرایط برابر نیاز دارند. تنوع مذهبی در آلمان طی دهه‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این تحقیق، نشان از عقبگرد جامعه آلمان از ارزش‌ها دارد. به عنوان مثال، در سال ۱۹۵۰، تقریباً ۹۶ درصد جمعیت آلمان هنوز به دو فرقه بزرگ مسیحیت یعنی کاتولیک و پروتستان تعلق داشتند.
کد خبر: ۱۴۷۸۲۲۷

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، آنچه امروز در برلین و دیگر شهر‌های آلمان شاهد هستیم، انعکاسی از یک سیاست فرهنگی کلان و در عین حال خطرناک محسوب می‌شود که نباید به سادگی از کنار آن گذشت. اسلام ستیزی گسترده دولت و احزاب آلمانی، خود را در نوع مواجهه نژادپرستان و آزادی عمل آن‌ها در اعمال خشونت علیه مسلمانان نمایان ساخته است. نگرانی رهبران مسلمان در آلمان نسبت به استمرار این روند نیز در رویکرد دولت و نهاد‌های امنیتی و پلیسی این کشور در قبال اسلام هراسی و اسلام ستیزی کمترین تاثیری نداشته و بالعکس، منجر به وقاحت بیشتر آن‌ها شده است. به عنوان مثال، کمال ارگون، رئیس کل تشکیلات اسلامی «ملی گوروش» که مرکز آن در کلن آلمان قرار دارد با تاکید بر افزایش حملات به مساجد در آلمان، تأکید کرد که آمار شناسایی و بازداشت عاملان این حملات علیه نهاد‌های اسلامی توسط پلیس بسیار پایین است.
کار به جایی رسیده که رسانه‌های رسمی دولت آلمان از جمله دویچه وله نیز اسلام ستیزی در آلمان را نه یک "ادعا"، بلکه یک"روند" قلمداد می‌کنند. تحقیقات تازه نشان می‌دهد که نگرش خصمانه در برابر مسلمانان در بخش‌های وسیعی از آلمان مشهود است و این یک واقعیت روزمره است. از هر دو نفر در این کشور، یک نفر با اظهارات ضد مسلمانان موافق است.
در پارلمان آلمان (بوندس تاگ) نیز این روند بسیار پررنگ است.  حزب جایگزینی برای آلمان (AFD)، "مانیفیست آشکارا بر ضد مسلمانان" را در پارلمان فدرال این کشور یا "بوندستاگ" به پیش می‌برد و در این مسیر از حمایت آشکار ومخفی دیگر احزاب مانند سوسیال دموکرات، دموکرات مسیحی، دموکرات‌های آزاد و سوسیال مسیحی‌ها نیز برخوردار است.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
اجتهاد زنان سیره عُقلاست

درگفت‌وگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کرده‌ایم

اجتهاد زنان سیره عُقلاست

نیازمندی ها