رانندگان بدون تصادف 50درصد تخفیف بیمه می گیرند

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اعلام این که هم اکنون بیش از 60درصد صنعت بیمه کشور را بیمه های مربوط به خودرو تشکیل می دهد، گفت: با پیشنهاد بیمه مرکزی و تصویب هیات وزیران ، تخفیف بیمه رانندگانی که با احتیاط رانندگی می کنند بیش از 3برابر شده است.
کد خبر: ۱۵۹۸۰۰
به گزارش واحد مرکزی خبر، نوروز کهزادی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: تخفیف بیمه شخص ثالث برای کسانی که خسارت وارد نمی کنند از 5تا 15درصد به 50درصد افزایش یافته است. وی همچنین با اشاره به تصویب مجموعه پیشنهادی بیمه مرکزی برای گسترش بیمه شخص ثالث در هیات وزیران گفت : بر این اساس نقل و انتقال خودرو، معاینه فنی و سایر خدمات به ارائه بیمه نامه شخص ثالث منوط می شود. وی افزود: اهداف این مصوبه شامل کاهش قربانیان حوادث رانندگی شامل اقدامات تشویقی ، پیشگیرانه ، آموزش همگانی و تبلیغات فرهنگی است.
کهزادی تصریح کرد: دولت وزارتخانه های کشور، راه و ترابری ، دادگستری ، اقتصاد و آموزش و پرورش و نهادهای بیمه مرکزی و بانک مرکزی را مامور اجرای مصوبه پیشنهادی بیمه مرکزی کرده است.

وی با اشاره به تردد یک میلیون و 500هزار دستگاه خودرو و 4میلیون دستگاه موتورسیکلت بدون بیمه شخص ثالث ، گفت : براساس مصوبه جدید، بکارگیری رانندگان بدون گواهینامه و وسایل نقلیه بدون بیمه نامه شخص ثالث در همه جا ممنوع شده است.

وی افزود: با اجرای این مصوبه شرکت های بیمه برای این اشخاص در سال چهارم 20درصد، سال پنجم 30درصد، سال ششم 40درصد و سال هفتم به بعد 50درصد تخفیف در حق بیمه اعمال خواهند کرد.

وی افزود: در این مصوبه برای کاهش قربانیان حوادث رانندگی و کاهش زندانیان ناشی از حوادث رانندگی ، راهکارهای پیشگیرانه برای کسانی که در مدت اعتبار بیمه نامه شخص ثالث خود خسارتی وارد نمی کنند، حق بیمه هایی تشویق آمیز ارائه می شود و برای آن دسته از دارندگان خودرو و موتورسیکلت که در مهلت مقرر، دارای بیمه نامه شخص ثالث یک ساله نشوند، اقدامات پیشگیرانه در نظر گرفته است.

رئیس کل بیمه مرکزی یادآور شد: بر طبق قانون بیمه شخص ثالث داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای دارندگان وسایل نقلیه موتوری اجباری است و بیمه مرکزی ، به آن دسته از دارندگان وسایل نقلیه موتوری (از جمله دارندگان حدود 4میلیون دستگاه موتورسیکلت) که بیمه نامه شخص ثالث خود را به موقع نخریده اند و به این دلیل براساس قانون ، بابت آن به بیمه بدهکار هستند، امکان می دهد که با دریافت معرفی از شرکت بیمه ، حق بیمه اجباری شخص ثالث مربوط به گذشته را به صورت قسطی به بانک قرض الحسنه مهر ایران بپردازند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها