فیلم تلویزیونی «آخرین آواز سندباد» ساخته آرش معیریان، جمعه ساعت 50/15 از شبکه یک سیما پخش میشود.
کد خبر: ۱۵۴۲۷۶

به گزارش خبرنگار ما، فیلمنامه را فرهاد توحیدی براساس طرحی از کاظم بلوچی نوشته و حسن کریمی مدیریت تصویربرداری را به عهده داشته است.
به گفته کارگردان، این فیلم درباره جوانمردی مردم لبنان و فلسطین و مسائل و مشکلاتی است که در طول این سالها با آن دست به گریبان بودهاند. یکی از مشخصات اصلی فیلم، تولید آن به زبان عربی و به خاطر حضور بازیگران عرب زبان است و او با کمک مترجم، بازیگران را هدایت میکرده است.
این فیلم که تصویربرداری آن در بیروت انجام شده، داستان زندگی شهید محمد قصیر، جوان مبارز فلسطینی است و همه بازیگرانش هم از بین بازیگران لبنانی و عرب انتخاب شدهاند. تصویربرداری از 6 فروردین در لبنان آغاز شد و پس از حدود یک ماه و نیم در پایان نیمه دوم اردیبهشت به پایان رسید، در حالی که پیش تولیدش از اواخر اسفند سال گذشته آغاز شده بود.
حدود 70 درصد صحنههای «آخرین آواز سندباد» خارجی است و به خاطر صحنههای درگیری و تعقیب و گریز، یک ملودرام اکشن و حادثهای به حساب میآید که البته از موضوع سیاست هم دور نمانده است.
بازیگران هم به ترتیب نقشی که در کار داشتهاند، عبارتند از: میشل غانم در نقش احمد، مناکریم در نقش مادر احمد، دارین حمزه در نقش زهرا، آنتونی بالابان در نقش فرمانده اسرائیلی، رزی الخولی در نقش جانشین فرمانده، سعد حمدان در نقش سرگروهبان، قصان حیدر در نقش سرگروهبان، کال ابوالشقرا در نقش ابوجهاد، علی شقیر در نقش ابوعلای و امین عبدالطیف در نقش یاسین.
آخرین آواز سندباد اولین کار تلویزیونی معیریان بعد از فیلمهای سینمایی پرفروش کما، شارلاتان، چپ دست و همچنین دو فیلم آن که دریا میرود و احضارشدگان است که هنوز به مرحله اکران نرسیدهاند؛ البته او پیش از کارگردانی این فیلمها 2 فیلم تلویزیونی تیک آف و رفقای خوب را نیز برای کمیسیون مبارزه با مواد مخدر جلوی دوربین برده است.
تهیهکنندگی این فیلم را روح الله برادری برای گروه حماسه و دفاع شبکه یک و با مشارکت گروه بسیج صدا و سیما انجام داده است.
فیلم به زبان فارسی دوبله شده و گویا نسخه زبان اصلیاش هم برای پخش از کشورهای عرب زبان آماده شده است.
برای دیدن «آخرین آواز سندباد» ساعت 16 عصر جمعه، پای تلویزیونهایتان بنشینید.
به جز این فیلم، فیلمهای سینمایی و تلویزیونی «اژدها وارد میشود»، «چهارشگفتانگیز2»، «گاو»، «ال دورادو»، «برای آزادی» و «آخرین ضربه شائولین» فردا (جمعه) از شبکههای یک، 2، 3، 4 و تهران روی آنتن میرود.
فیلم سینمایی «اژدها وارد میشود» جمعه، ساعت 18 از شبکه 2 سیما پخش میشود.
لی، یکی از بهترین رزمیکاران و استاد تمرکز معبد شائولین از سوی پلیس وایت تحت نظر است. او برای شرکت در مسابقهای که محل برگزاری آن در جزیرهای است، دعوت میشود. این مسابقه را فردی ثروتمند به نام هن که در کار قاچاق موادمخدر است، ترتیب داده که وی زمانی در معبد شائولین بوده، ولی از آنجا اخراج شده است، وایت معتقد است که...
بروس لی و جان ساکسون در «اژدها وارد میشود» به ایفای نقش پرداختهاند.
فیلم سینمایی «چهار شگفتانگیز2» نیز جمعه ساعت 30/10 از شبکه 3 سیما پخش میشود. تیم استوری «چهار شگفتانگیز 2» را با بازی آیدان گرافاد، جیگاآلبا و کریس ایوانز در سال 2005 ساخته است.
فیلم سینمایی «چهار شگفتانگیز2» در ادامه فیلم قبلی با همین عنوان ساخته شده است و داستان از آنجا شروع میشودکه یک موجود نقرهای وارد زمین می شود و 4 فرد شگفتانگیز قبلی، نگران خطری میشوند که ممکن است از ناحیه این موجود غریب متوجه کره زمین شود، اما این آغاز ماجراهای پیشبینی نشده است.
فیلم سینمایی «گاو» به کارگردانی داریوش مهرجویی، ساعت 30/22 از برنامه صد فیلم روی آنتن میرود. این فیلم بر اساس کتاب عزاداران بیل ساخته شده است. داستان فیلم درباره مشهدی حسن است که گاوش به دلیل نامعلومی میمیرد و اهالی روستا تصور میکنند بلوریها در مرگ گاو دست داشتهاند، سرانجام با موافقت همسر مشهدی حسن، گاو را به چاه میاندازند. پس از بازگشت، مشهدی حسن باور نمیکند گاوش مرده است، بنابر این راه دیگری در پیش میگیرد.
فیلم سینمایی «گاو» با بازی عزتالله انتظامی، علی نصیریان، جعفر والی و... سال 1348 ساخته شده است.
همچنین فیلم سینمایی «ال دورادو» به کارگردانی کارلوس ستورا در قالب برنامه سینما 4 جمعه 9 آذر ساعت 30/20 پخش میشود.
در این فیلم با بازی اومرو آنتونت، نبرت ویلسون، گابریلا رونه و خوزه سالچو میبینیم: دن، پدر بورشوا که حاکم پرو در اسپنیاست، اواخر سال 1560 به فرمان پادشاه فیلیپ دوم، حاکم اسپانیا تصمیم میگیرد که با راهنمایی کاپیتان آلونسو استفان که اظهار میکند ال دورادو را به چشم خود دیده از طریق دریا عازم این سرزمین ناشناخته شود.
فیلم سینمایی «ال دورادو» محصول اسپانیاست. در برنامه این هفته سینما 5 فیلم سینمایی «برای آزادی» به کارگردانی دیمین چاپا ساعت 40 دقیقه بامداد از شبکه تهران روی آنتن میرود.
فیلم سینمایی «برای آزادی» محصول کشور ایرلند است و دیمین چاپا و جو استوز به عنوان بازیگران اصلی در آن به ایفای نقش پرداختهاند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ایرلند، جزیرهای کوچک در غرب انگلستان است که مردم آن هزاران سال است زبان و فرهنگ خاص خود را دارند، اما زمانی که بریتانیا این جزیره کوچک را مورد تاخت و تاز قرار میدهد، گروهی به نام «CIRA» مسلح میشوند تا با مبارزه مسلحانه، دوباره ایرلند مستقل و متحدی پدید آورند.
شبکه تهران هم روز جمعه ساعت 30/13 فیلم سینمایی «آخرین ضربه شائولین» را برای پخش روی آنتن میبرد. فیلم سینمایی «آخرین ضربه شائولین» محصول هنگکنگ است و دیوید چیانگ و چن پینگ به عنوان بازیگران اصلی در آن به ایفای نقش پرداختهاند. لی بای که رزمیکار ماهریست و ابداعکننده روش قفل کردن دست به دور گردن است، کشته میشود و پسرش چنگ لین به دنبال قاتل میرود و متوجه میشود که فردی به نام لین هائو، دستور قتل پدرش را صادر کرده است، او محموله طلایش را میدزدد تا ثابت کند که محافظان وی افراد بیلیاقتی هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها