«اکباتان» قصه نامادری هاست

سعید اسدی این روزها مشغول ساخت اولین فیلم تلویزیونی اش با نام «اکباتان» است.
کد خبر: ۱۵۳۷۲۴

به گزارش خبرنگار ما، فیلمنامه را علیرضا محمودی و محمدحسن شهسواری نوشته اند و بازیگران اصلی کار، عسل بدیعی ، فقیهه سلطانی ، اشکان خطیبی ، رامتین خداپناهی و افسر اسدی هستند.
شخصیت اصلی فیلم درباره دختری به اسم فریباست که برای ترجمه یک رمان به خانه خاله اش در شهرک اکباتان تهران می رود؛ چون آنها به سفر رفته اند او در فضای ساکت و امن خانه ، راحت تر می تواند کارش را انجام دهد. موضوع رمانی که فریبا ترجمه می کند، درباره ارتباط یک کودک با نامادری اش است. تصورات فریبا از محیط امن و آرام خانه خاله به هم می ریزد و او درگیر اختلاف زن و شوهری به اسم نادر و مریم می شود که از هم طلاق گرفته اند و فرزندشان امیر حالا پیش نادر است ؛ اما نادر مدعی است که امیر به تشویق مریم ، از خانه فرار کرده است.
فریبا صدای امیر را از خانه مریم می شنود. نادر و مریم هریک ، دیگری را متهم به نداشتن تعادل روانی می داند و فریبا باید مواظب خودش باشد. فریبا برای این که از ماجرا سردربیاورد، به خانه مریم می رود. ولی در آنجا هم از امیر خبری نیست و فریبا متوجه می شود صدای امیر از فیلمهایی است که مریم در این چند ماه آخر، از او گرفته بوده . مریم به فریبا می گوید که نادر دچار نوعی بیماری روانی است که در دوران کودکی اش ریشه دارد.
فریبا در گیرودار روابط عاطفی با پسردایی اش سعید است که او نیز از همسر قبلی اش یک بچه به اسم سارا دارد. داستان جوری پیش می رود که نادر، سعید را بیهوش می کند و سارا را که فریبا همیشه از برقراری ارتباط با او می ترسد، گروگان می گیرد و...
در ادامه داستان می فهمیم که امیر فرزند هیچ کدام از آنها نیست و نادر و مریم ، او را از پرورشگاه برداشته اند؛ اما حالا که پسر بزرگی شده ، نادر نسبت به او حسادت می کند و برای همین دچار مسائل روانی شده .بقیه داستان حدود 10 ماه بعد اتفاق می افتد؛ حالا فریبا براساس تجربیاتش ، رمانی درباره رابطه خوب یک دختربچه با نامادری اش نوشته که به یکی از پرفروش ترین کتابهای سال تبدیل شده است و تصویرگرش کسی نیست جز مریم که این روزها به همراه پسرش امیر انتظار می کشد آخرین مراحل درمان همسرش نادر تمام شود و به خانه برگردد.
نقش اصلی فیلم یعنی فریبا را عسل بدیعی بازی می کند. بازیگر نقش نامزد و پسر دایی اش سعید هم ، رامتین خداپناهی است. افسر اسدی نقش همان خاله ای را بازی می کند که به سفر می رود و آرامش خانه اش بهانه ای برای حضور فریبا در شهرک اکباتان است. بازیگران زوج ناسازگار و مشکل ساز قصه یعنی نادر و مریم هم اشکان خطیبی و فقیهه سلطانی هستند.
علی اصغر صدیقی ، تهیه کننده «اکباتان» در گفتگو با «جام جم» این فیلم را یک درام روان شناسانه متعلق به ژانر دلهره و وحشت عنوان می کند.
به گفته او، برای تصویربرداری این کار حدود 30 تا 35 جلسه کار پیش بینی شده و این مرحله از تولید تا اواسط آذر به پایان می رسد. حدود 60 درصد صحنه ها داخلی هستند و نزدیک 65 درصد قصه هم در شب می گذرد. بخش اعظم لوکیشن ها در مناطق مختلف تهران و شهرک اکباتان جلوی دوربین می رود و بخش دیگری که در 2 کلبه ویلایی کار شده ، در لواسان و جاده آبعلی تصویربرداری می شود.
«اکباتان» برای گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تولید می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها