رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با انتقاد شدید از اظهارنظرهای غیرکارشناسی در خصوص
کد خبر: ۱۵۲۱۴۰
علل کاهش کشتههای تصادفات در کشور گفت: هیچکس نمیتواند این موفقیت را به سود خود مصادره کند و هرگونه تجزیه و تحلیل این امر بر اساس قانون بر عهده پلیس است.
سردار محمد رویانیان ، با ابراز تعجب از اعلام برخی عوامل خاص به عنوان مهمترین علل کاهش تصادفات در کشور از جمله تاثیرات سهمیهبندی بنزین، افزود: بهتر است دستگاهها هر کدام به وظایف خود عمل کرده و در کار دیگران دخالت نکنند.
وی با اشاره به کاهش 13.7 درصدی کشتههای تصادفات در کشور طی 6 ماهه نخست سال جاری گفت: مهمترین علل کاهش تصادفات در کشور، همکاری مردم و بهبود رانندگی، بکارگیری همیاران پلیس، تلاش رسانهها و صدا و سیما در بهبود رفتار ترافیکی، تقویت سازمانهای مسؤول ترافیک، هماهنگی ایجاد شده بین دستگاههای اجرایی و امدادی، تقویت پلیسراه و اقدامات انجام شده از سوی سازمان راهداری به طور مستقیم و پس از آنها سهمیهبندی بنزین در مقطعی خاص و تقارن ماه مبارک رمضان در شهریور ماه بوده است.
به گزارش ایسنا ، رییس پلیس راهور ناجا افزود: متأسفانه برخی سازمانها اظهارنظرهایی میکنند که تلاش سایر دستگاههای مسؤول نادیده گرفته میشود و از سوی دیگر برخی از آنها نیز تلاش میکنند که موفقیت در کاهش کشتههای تصادفات را به خود منتسب کنند!
وی با اشاره به این که کاهش کشتههای تصادفات حرکتی ملی بوده که از 2 سال قبل آغاز شده است، تصریح کرد: این موفقیت به یک یا چند دستگاه محدود نمیشود و حاصل مجموعهای از شرایط است.
رییس پلیس راهور ناجا در خصوص اظهارات اخیر در خصوص تأثیر سهمیهبندی بنزین در کاهش کشتههای تصادفات گفت: یکی از نگرانیهای اصلی ما در اوایل سهمیهبندی بنزین افزایش سرعت به دلیل خلوتی خیابانها بود که این امر موجب افزایش شدت تصادفات و متعاقب آن افزایش مرگ و میر میشد که با اقدامات مؤثر کنترلی و پیشگیری همچون استفاده از دوربینها و تجهیزات این امر مهار شد اما پس از تیر ماه ترافیک مجددا عادی شد.
وی تاکید کرد: در 3 ماهه قبل از سهمیهبندی بنزین، کشتههای تصادفات 8 درصد کاهش داشته است که این امر نشان میدهد کاهش رشد کشتههای تصادفات، پیشتر از اینها بوده است.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که حدود 30 درصد عامل مرگ و میر تصادفات اروپا «سرعت» است، گفت: این در حالیست که علت 30 تا 50 درصد اکثر تصادفات شدید در ایران سرعت است.
وی افزود: در انگلیس اخیرا قانون بسیار شدید و بازدارندهای برای مهار سرعت تصویب شده است که به موجب آن اگر رانندهای 3 تخلف سرعتی داشته باشد، خودرو توقیف و راننده نیز مشمول مجازات و محرومیت از رانندگی میشود.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که در سال 85 برای نخستین بار در کشور با کاهش رشد مرگ و میر رو به رو بودیم، افزود: در حالی که پیش از سال 85 رشد کشتهها 11.3 درصد و مجروحان 20 درصد بود این رقم در سال گذشته به ترتیب به 0.7- و یک درصد رسید.
وی ادامه داد: کاهش رشد کشتهها در نوروز به اوج خود رسید که مسلما این مهم بدن همکاری 6 میلیون دانشآموز همیار پلیس، اقدامات فرهنگی وسیع رسانهها بخصوص صدا و سیما، اراده مردم برای خوب راندن و حضور گسترده و مؤثر پلیس، اورژانس و سازمان راهداری ممکن نبود.
سردار رویانیان با درخواست مجدد از رانندگان برای اهمیت دادن به مقررات راهنمایی و رانندگی افزود: همچنین باید «سرعت» به عنوان سرطان حمل و نقل و ترافیک مورد توجه قرار گیرد و از سرعت غیرمجاز به طور جدی پرهیز شود.
وی خاطرنشان کرد: از سال آینده مردم میتوانند این روند را ادامه دهند و با بهبود وضعیت راهها و افزایش ایمنی جادهها در کنار در اختیار قرار گرفتن مقررات بازدارنده کاهش کشتههای تصادفات را تداوم بخشید.
گفتنی است روز گذشته سرپرست سازمان پزشکی قانونی از تأثیر قابل توجه سهمیهبندی بنزین در کاهش 13.7 درصدی کشتههای تصادفات خبر داده بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها