این آییننامهها تعیینکننده نحوه برخورد با چنین حوادث و اتفاقهایی است و چنانچه خطایی رخ دهد، با خاطیان طبق این آییننامهها برخورد میشود. جامعه آموزشوپرورش ما پایبندی خوبی به مسأله تربیت دانشآموزان دارد. البته که نگاهشان تنبیهی نیست، بلکه تشویقی است اما اگر اتفاق نامناسبی رخ دهد، قطعا قانون سکوت نخواهد کرد. همچنین وزارت آموزشوپرورشمیتواند بااین موضوع براساس آییننامههای موجودبرخورد کند.به هرحال تشکیلات وساختار آموزشوپرورش مفصل و دقیق است. این وزارتخانه میتواند با چنین موضوعاتی بهموقع و متناسب با موضوع و جرم رخ داده، برخورد کند. حالا صرفنظر از پیگیریهای مراجع قضایی که آن هم جای خود دارد. البته من مشکل را در سازوکار گزینش نمیدانم چرا که در همین یکسال گذشته به سبب سختگیریهای بیش از حد در مراحل گزینش و اعتراض بعضی از افراد شرکتکننده، دولت جدید اعلام کرده که باید گزینشها و روشهای موجود اصلاح شود. گاهی اوقات برخی افراد میگویند که چرا سخت میگیرید، بعضی دیگر بر این باورند که چقدر آسان گرفته میشود. معتقدم که سهل و سخت این رویکرد خیلی نباید محل قضاوت باشد، بلکه باید با اصول و چارچوبهای موجود در نظام جذب معلمان، این مسأله را نگاه و براساس آن قضاوت کنیم. با این حال اگر مورد خاصی در این زمینه باشد، مجلس وظیفه خود میداند که به آن ورود کند.