رامی ابوحمدان، عضو پارلمان لبنان در گفت‌وگو با «جام‌جم» عنوان کرد

پاتک حزب ا...به سناریوی آمریکایی - صهیونیستی

قاطعیت، درایت و ابتکار عمل حزب‌ا...در مصاف با دشمن صهیونیستی در جبهه شمال به شکست و ناکامی مطلق رژیم اشغالگر در این جبهه منجر شده است. فراترازآن، حزب‌ا...لبنان باانجام مرحله نخست عملیات انتقامی درقبال ترور شهید فوادشکرو هدف‌قراردادن پایگاه فوق‌سری صهیونیست‌ها (موسوم به ۸۲۰۰)، قدرت خود را در جنگ اطلاعاتی به رخ دشمن صهیونیستی کشید.
کد خبر: ۱۴۷۱۹۰۹
 
مقاومت اسلامی لبنان سال‌هاست به اصلی‌ترین نیروی بازدارنده در بیروت علیه صهیونیست‌ها و آمریکا تبدیل شده است. این قدرت و توانمندی غیرتمندانه، در برهه کنونی نیز نمود ویژه‌ای پیدا کرده است. در این خصوص گفت‌وگویی با رامی ابوحمدان، عضو پارلمان لبنان صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

پس ازوقوع جنگ‌غزه،حزب‌ا...بارها عمق استراتژیک رژیم‌صهیونیستی راهدف قرارداده وحتی فوق‌سری‌ترین پایگاه صهیونیست‌ها را نیز موشکباران کرد؛ موضوعی که مولد تنش‌های امنیتی و اطلاعاتی بی‌سابقه‌ای میان ارتش رژیم اشغالگر، کابینه نتانیاهو و موساد بوده است. نظر شما در این خصوص چیست؟
مقاومت لبنان در حال رصد، تحلیل و واکنش نسبت به یک سناریوی مشترک آمریکایی ــ صهیونیستی در بیروت و منطقه است. جنگ‌افزوزی نتانیاهو و رژیم اشغالگر در منطقه، یک سناریوی آمریکایی ــ صهیونیستی بوده و دشمنان جهت تصاحب منابع استراتژیک، اقتصادی و عمومی منطقه به تمامی نقاط آن از‌جمله لبنان چشم طمع ‌دوخته‌اند.آنها در سطح کلان، دنبال تصرف منابع نفت و انرژی کشورهایی مانند لبنان هستند. این رویکرد دشمنان، منبعث از ماهیت استکباری و خوی تجاوزکارانه آنها در تصاحب ثروت‌ها و سیطره بر ملت‌هاست.این موضوع (تجاوز به حریم کشورها) بارها از سوی واشنگتن و تل‌آویو تکرار شده و در طول تاریخ منطقه مصادیق گوناگون آن را شاهد بوده‌ایم. آنچه برای ما اهمیت دارد، آمادگی کامل ملت و جنبش مقاومت قهرمان لبنان در مواجهه با هرگونه تجاوز احتمالی فراگیر علیه سرزمین ماست. در جریان تحولات اخیر، مقاومت لبنان نشان داد که هم بازی دشمن را به‌خوبی می‌شناسد و رصد می‌کند و هم بهترین و قاطعانه‌ترین واکنش ممکن را در قبال آن صورت می‌دهد. این همان رمز موفقیت و پیروزی دائمی مقاومت بر دشمن صهیونیستی است. 
 
هم‌اکنون در جریان مذاکرات قاهره و دوحه، منابع رسانه‌ای و تبلیغاتی غرب مدعی می‌شوند رویکرد واشنگتن و جو بایدن در قبال مذاکرات با آنچه صهیونیست‌ها و نتانیاهو می‌گویند در تعارض و تضاد قرار دارد. چنین ادعایی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در پاسخ به سؤال قبل، به سناریوی مشترک منطقه‌ای واشنگتن ــ تل‌آویو در منطقه و جهان اشاره کردم. قاطعانه می‌گویم که جنگ کنونی ضد برادران ما در غزه سناریویی جنایتکارانه از سوی دشمن صهیونیستی، آمریکا و غرب است. نباید کمترین شک و شبهه‌ای در این خصوص داشت. حتی برخی اختلافات تاکتیکی واشنگتن و تل‌آویو نیز در راستای گمراه‌کردن افکارعمومی و باورهای آنهاست. رژیم اشغالگر به قدری در دنیا منفور شده که حتی مقامات کاخ سفید نیز در ظاهر از برخی تصمیم‌ها و رفتارهای آن فاصله می‌گیرند، اما در پشت پرده شاهد اتصال مطلق این دو با یکدیگر هستیم. بایدن و نتانیاهو، دوقاتل در یک کالبد هستند.بر همگان روشن است جنایت‌های بشری که اکنون در غزه در حال وقوع است، با چراغ‌سبز آمریکا در جریان است و سبعیتی که دشمن صهیونیستی درغزه ضد ملت فلسطین درغزه درحال ارتکاب است بخشی از ذات وحشی این رژیم است.مگر می‌توان نقش آمریکا و بازوان نظامی و اطلاعاتی این کشور را در وقوع حوادث تلخ کنونی و نسل‌کشی تمام‌عیار منکر شد؟ اساسا مگر ممکن است که دو بازیگر با یکدیگر نسل‌کشی و کشتار مستمر را سرلوحه کار خویش قرار دهند اما درمیدان مذاکره با یکدیگر اختلاف داشته باشند؟ این همان حقیقتی است که مقاومت به‌خوبی نسبت به آن واقف بوده و اسیر صحنه‌سازی‌های کاخ سفید در آن نمی‌شود. بااین‌حال، با مقاومت شرافتمندانه اهل غزه و مقاومت دلیرانه حزب‌ا...درجنوب لبنان و محور مقاومت در منطقه، توطئه متجاوزان با شکست مواجه شده و مقاومت برای همه احتمالات به‌منظورشکست توطئه ویرانگر دشمنان درآمادگی کامل به‌سر می‌برد.
 
به طمع مشترک آمریکا و رژیم اشغالگر به منابع طبیعی و انرژی در لبنان اشاره کردید. لطفا در این مورد بیشتر برای مخاطبان توضیح دهید.
طمع رژیم اشغالگروآمریکا به آب‌های سرزمینی لبنان به قبل ازتأسیس رژیم جعلی اسرائیل برمی‌گرددوکاخ سفید و دشمن صهیونیستی به نفت ومنابع سرزمینی این کشور و تسلط برکشورهاوملت‌های منطقه چشم طمع دوخته‌اند.این طمع، تبدیل به بخشی از راهبرد دشمنان شده ودرادوارگوناگون، فارغ از این‌که چه کسی درآمریکا یا اراضی اشغالی برمسند قدرت قرار گرفته شاهدآن بوده و هستیم. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها