شمار شهدای غزه به ۳۹هزار و ۹۲۹ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در جدیدترین آمار اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) تاکنون ۳۹ هزار و ۹۲۹شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۱۴۶۸۷۳۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز سه شنبه اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۲ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۳۲ نفر شهید و ۸۸ نفر دیگر مجروح شدند.

طبق این گزارش، تا این لحظه نیز تعدادی از قربانیان زیرآوار و در خیابان‌ها مانده و نیروهای امدادی توان کمک به آن ها را ندارند.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به ۳۹هزار و ۹۲۹ نفر و شمار مجروحان به ۹۲ هزار و ۲۴۰ نفر رسید.

این خبر در حالی منتشر می شود که «رامی عبده» رئیس دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه روز دوشنبه از برگزاری یک جلسه محرمانه در واشنگتن برای سرپوش گذاشتن برجنایت های رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

وی گفت: در تاریخ ۲۶ ژوئن (۶ تیرماه) نشستی محرمانه با حضور مسئولان اجرایی پنج سازمان بین المللی غیردولتی و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن برگزار شد.

عبده افزود: هدف اصلی این نشست، تطهیر چهره گالانت در مقابل دیوان بین المللی کیفری و سرپوش گذاشتن بر محاصره نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی و استفاده از غذا به عنوان سلاح بود.

رئیس دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اضافه کرد: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این نشست نسبت به بهبود کمک های انسانی در نوار غزه متعهد شد اما در مدت دو ماه پس از این جلسه، هیچ تغییری در این زمینه رخ نداد.

وی تصریح کرد: این نشست یک فریب بود و گالانت از این نهادهای بین المللی برای توجیه جنایت های خود در دیوان بین المللی کیفری سوءاستفاده کرد.

باوجود همه این جنایت ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها