خاطرات کاغذی

ببینید | بهترین داستان‌های دنیا (ویلهلم تل)

ویلهلم تل، قهرمان اسطوره‌ای سوییس در قرن چهاردهم است. در دورانی که دودمان هابسبورگ اتریش، این کشور را زیر تسلط خود درآورد، او جانب ستمدیدگان را گرفت و با رفتار خویش سعی داشت مردم را به مقاومت در برابر متجاوزین ترغیب کند.
کد خبر: ۱۴۶۷۷۸۰
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر
تعداد بازدید : 10

موضوع از این قرار بود که یک روز، مقام اتریشی دستور می‌دهد چوبی را در یکی از میدان‌های اصلی شهر آلتدورف، نصب کنند و کلاهی را بر بالای آن بگذارند و شهروندان سوئیسی را موظف می‌کند که هنگام عبور از مقابل آن، به احترام کلاه از سر بردارند! یک روز تیراندازی ماهر از کوه‌های آلپ به نام "ویلهلم تل" به همراه پسرش از مقابل آن چوب و کلاه گذشت و حاضر به احترام گذاشتن به آن نشد، در پاسخ، اتریشی‌ها او را مجبور کردند از فاصله ۱۲۰ قدمی سیبی را که بر بالای سر پسرش گذاشته شده بود را با تیروکمان بزند.

او با مهارت سیب را هدف قرار داد و پس از آن شورش کوچکی را علیه حاکمان اتریشی به راه انداخت و رهبری کرد. "ویلهلم تل"، در طول قرن نوزدهم و حتی در دوره جنگ جهانی دوم، در سوییس و در کل اروپا سمبل شورش علیه استبداد محسوب می‌شود و به رابین هود سوئیسی قرون وسطی معروف است.

مجموعه انیمیشنی "بهترین داستان‌های دنیا"، (بانام اصلی: Manga Sekai Mukashi Banashi) انیمه‌ای ژاپنی بود که برای نخستین بار در حد فاصل سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۹ میلادی در کمپانی‌های انیمیشن سازی "دکس اینترنشنال" و " ورلد تلویژن" تولید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها