خاطرات کاغذی

انریکو (بهترین داستان های دنیا)

انریکو، همان دانش‌آموز یازده ساله‌ای که در شهر تورین، ایتالیا زندگی می‌کرد و خاطرات زندگی او را (به سال ۱۸۸۲) در کارتون معروف "بچه‌های مدرسه والت" بار‌ها به تماشا نشسته ایم.
کد خبر: ۱۴۶۷۶۶۱
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

داستان یک روز از زندگی انریکو، در قسمتی از مجموعه کارتونی "بهترین داستان‌های دنیا" با گرافیگی بصری بسیار متفاوت به بچه‌ها نشان داده می‌شد. در این نسخه "انریکو" خواهر و برادری نداشت و تک فرزند بود. اگر خاطرتان باشد یکی از دوستان او، پسرکی دودکش پاک کن بود که به جهت از کارافتادگی پدرش باید خرج زندگی را می‌داد و در عین حال شبانه درس می‌خواند. پدر انریکو از پسرش می‌خواست که همت و تلاش دوستش در زندگی برایش الگو باشد و در مقابل می‌دیدیم که "انریکو" درس خوان و عاقل هم در همه حال سعی داشت به دوستش کمک کند.

"بهترین داستان‌های دنیا"، (با عنوان انگلیسی: Manga world folk tales) به معنی "داستان‌های عامیانه جهان مانگا" محصول ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۹ ژاپن که در شرکت «دَکس پروداکشنز» در ۱۲۷ به کارگردانی "هیدئو نیشیماکی"و" کینوسوکه دویا" ساخته شد.

هر قسمت از این مجموعه کارتونی، از یکی از داستان‌های مشهور جهان اقتباس شده است. این قسمت از مجموعه کارتونی که به زندگی پسر نوجوان ایتالیایی پرداخته بود براساس رمان "قلب" نوشته یکی از مشهورترین نویسندگان ایتالیایی به نام "ادموندو د. آمیچیس" ساخته شد. رمان "قلب" درباره وحدت ایتالیا، میهن‌پرستی و طبقه کارگر است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها